2018-02-07, 20:36
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Kvinnan som fick amputera benet under knät, en kvinna som inte var svensk ses en bra bit ifrån lastbilen när den kraschat in i Åhléns, hon är liksom närmare entrén till Åhléns, har hon kastats dit när hon träffades då eller hur tusan hamnar hon så mkt längre fram???
Flyttade någon henne eller vad?

En ordningsvakt flyttade henne från lastbilen bort till glasväggen vid t- banenedgången vid Åhléns. Finns i FUP 2:5 från s. 148. Hon verkar hamnat nedanför förarhytten (vänster).
Citera
2018-02-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
En ordningsvakt flyttade henne från lastbilen bort till glasväggen vid t- banenedgången vid Åhléns. Finns i FUP 2:5 från s. 148. Hon verkar hamnat nedanför förarhytten (vänster).

Aha.... ok då hänger jag med.

Om Ebba gick av bussen som gick nedåt längs mäster Samuelsgatan så borde hon gått av på höger sida, dvs andra sidan vägen från Åhléns ca 10 meter nedanför korsningen. Skulle hon gått upp till övergångsstället och stått där och väntat så kanske det är där hon träffades men kanske hon redan hunnit gå över vägen och stod utanför skyltfönstret när lastbilen kom så hon inte hann undan. Det är så underligast ingen tycks ha sett henne innan. Det är den enda som ingen har sett ens innan.
Citera
2018-02-07, 21:37
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Aha.... ok då hänger jag med.

Om Ebba gick av bussen som gick nedåt längs mäster Samuelsgatan så borde hon gått av på höger sida, dvs andra sidan vägen från Åhléns ca 10 meter nedanför korsningen. Skulle hon gått upp till övergångsstället och stått där och väntat så kanske det är där hon träffades men kanske hon redan hunnit gå över vägen och stod utanför skyltfönstret när lastbilen kom så hon inte hann undan. Det är så underligast ingen tycks ha sett henne innan. Det är den enda som ingen har sett ens innan.

Känns troligt att hon antingen stod vid övergångsstället innan Åhléns eller hunnit över och på något sätt gått bakom korvvagnen. Saknar faktiskt lite undersökningarbete kring henne i FUP. Hon borde ju ha hamnat på bild någonstans.
Citera
2018-02-07, 21:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Var pengarna ska gå är rena spekulationer från min sida.
Kudos för ärligt svar, shame för vilda spekulationer från en hur du tror en person jag förmodar du inte ens har sett på TV, har för avsikt att spendera några pengar.

Citat:

Innan den 14/7 2016 trodde jag mer på scenariot självmordsbombare om det är Achmed the dead terrorist på Drottninggatan som du yrar om att jag är omedveten om?
Det påminner ju lite om Akilov (bara en notis jag jämför dig inte med honom i övrigt) som ju hade tänkt spränga sig själv, identiskt på det sätt som var ISIS första dåd och deras "lansering" - men väl framme i City bestämmer för att sno en Spendrups lastbil istället.
Men sure, jag förstår vad du menar då, Lastbilsattack vs. Suicidbombare

Citat:
Sedan kanske stämningen handlar om att GM inte borde ha varit i landet. Det håller jag iså fall med om flera 1000 gånger om.
Ja, det är möjligt.
(OT men Sverige har EU som grundlag sedan 2010, man får i princip inte visa ut någon, just saying själva den diskussionen är ju för en egen tråd, det förhindrar ju inte att stämningen är inte kan handla om det antar jag.)
(Kudos för du nämner spekulation istället för som hur du uttryckte hur pappan skulle spendera pengar och jag menar inte låta dryg nu, tvärtom, eftersom jag kritiserade dig rätt hårt så gick de jämnt ut nu)

Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Skrek de skjut innan de skjöt någon?
Hörs det i filmen ?
Ja
Man ser hur de filmar och inte verkar ha uppfattat vad som hänt.
En kille som slår på lastbilen, och hur två personer kommer ut och skriker "BACKA BACKA" som jag trodde var polis, men vilken var ordningsvakter som man vänligen (nåja) förklarade för mig här:
https://twitter.com/Stabsassistent/status/961110252371501057
"BACKA, BACKA FÖR HELVETE! Ni som inte har nått här o göra försvinn och sluta filma för i helvete!" Citat, Ordningsvakt.
Jag svarar, med bild på dessa ordningsvakter som ser ut som Kling & Klang
https://twitter.com/arbetarbroder/status/961134026298884096 (och svaret är att polisen gjorde massa, och jag är en "*antisemitisk frimurare")
Någon skriker: SKJUT! och nått som skottliknande hörs (gånger flera)
Fler ordningsvakter.
Lastbilen fattar eld (de träffade väl Akilovs väska med Bhutan Gas Bomben, även om han var oskadd förutom sina byxor i Selfien han skickade till Isis när han befann sig på bussen från Arlanda (hur han nu hamnade där) mot Märsta, enligt Expressen)
Ordningsvakter blir mer hätska, och då det brinner flyttar sig mer folk.
En gullig tant med rullator går förbi (och de gör ont i mig att hon skulle hamna mitt i de här spektaklet)
Området tömt, polis kommer till platsen.

Andra nyheter talade annorlunda, så inte konstigt deras filmer censurerats, och de smädats som ISIS sympatisörer och och helt sjuka saker.
(Inte här på Flashback just, vad jag vet)

Kan ha glömt nått, Bitchute är nere för uppdatering och kunde inte kolla nu.
*jag är inte nån antisemitisk frimurare - däremot gjorde ju faktiskt polisen en massa,
FUP A-F och alla filerna, de är väldigt mycket och som bland annat du så extremt bra påpekat, så går historier till orimligheter.
Citera
2018-02-07, 22:19
Medlem
Det var såklart hysteriskt där när lastbilen precis kört in i Åhléns. Men när man ser alla människor som ändå är runt lastbilen (Kling och Klang t ex...)
- Hur kan det komma sig att Akilov tog sig ut utan att någon verkar ha sett honom? Tog han sig ut genom framrutan?
- Såg ingen av dessa människor att det låg någon framme vid/under däcket framme till vänster? (Det var väl där lilla Ebba så tragiskt hittades någon timme senare).
Man får ju verkligen hoppas att hon inte led något och att det gick fort, men man tänker ändå tanken att tänk om någon hade sett henne direkt. Hade det ändrat något?
Citera
2018-02-07, 22:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kudos för ärligt svar, shame för vilda spekulationer från en hur du tror en person jag förmodar du inte ens har sett på TV, har för avsikt att spendera några pengar.

Det påminner ju lite om Akilov (bara en notis jag jämför dig inte med honom i övrigt) som ju hade tänkt spränga sig själv, identiskt på det sätt som var ISIS första dåd och deras "lansering" - men väl framme i City bestämmer för att sno en Spendrups lastbil istället.
Men sure, jag förstår vad du menar då, Lastbilsattack vs. Suicidbombare

Ja, det är möjligt.
(OT men Sverige har EU som grundlag sedan 2010, man får i princip inte visa ut någon, just saying själva den diskussionen är ju för en egen tråd, det förhindrar ju inte att stämningen är inte kan handla om det antar jag.)
(Kudos för du nämner spekulation istället för som hur du uttryckte hur pappan skulle spendera pengar och jag menar inte låta dryg nu, tvärtom, eftersom jag kritiserade dig rätt hårt så gick de jämnt ut nu)

Ja
Man ser hur de filmar och inte verkar ha uppfattat vad som hänt.
En kille som slår på lastbilen, och hur två personer kommer ut och skriker "BACKA BACKA" som jag trodde var polis, men vilken var ordningsvakter som man vänligen (nåja) förklarade för mig här:
https://twitter.com/Stabsassistent/status/961110252371501057
"BACKA, BACKA FÖR HELVETE! Ni som inte har nått här o göra försvinn och sluta filma för i helvete!" Citat, Ordningsvakt.
Jag svarar, med bild på dessa ordningsvakter som ser ut som Kling & Klang
https://twitter.com/arbetarbroder/status/961134026298884096 (och svaret är att polisen gjorde massa, och jag är en "*antisemitisk frimurare")
Någon skriker: SKJUT! och nått som skottliknande hörs (gånger flera)
Fler ordningsvakter.
Lastbilen fattar eld (de träffade väl Akilovs väska med Bhutan Gas Bomben, även om han var oskadd förutom sina byxor i Selfien han skickade till Isis när han befann sig på bussen från Arlanda (hur han nu hamnade där) mot Märsta, enligt Expressen)
Ordningsvakter blir mer hätska, och då det brinner flyttar sig mer folk.
En gullig tant med rullator går förbi (och de gör ont i mig att hon skulle hamna mitt i de här spektaklet)
Området tömt, polis kommer till platsen.

Andra nyheter talade annorlunda, så inte konstigt deras filmer censurerats, och de smädats som ISIS sympatisörer och och helt sjuka saker.
(Inte här på Flashback just, vad jag vet)

Kan ha glömt nått, Bitchute är nere för uppdatering och kunde inte kolla nu.
*jag är inte nån antisemitisk frimurare - däremot gjorde ju faktiskt polisen en massa,
FUP A-F och alla filerna, de är väldigt mycket och som bland annat du så extremt bra påpekat, så går historier till orimligheter.

Jag svarade på en annan användares spekulation att det skulle vara snikenhet som gör att det 11-åriga BO:s pappa vill stämma staten. Kudos till mig, inte dig. Då dundrade du in med din bristfälliga läsförståelse och låtsades som att jag missat terrorförsöket på Drottninggatan 2010. Shame on you. Du får gärna gå hårt åt mig och jämföra mig med Akilov. Det skiter jag i.

Var får du detta ifrån?

"Det påminner ju lite om Akilov (bara en notis jag jämför dig inte med honom i övrigt) som ju hade tänkt spränga sig själv, identiskt på det sätt som var ISIS första dåd och deras "lansering" - men väl framme i City bestämmer för att sno en Spendrups lastbil istället."

På vilket sätt var Taiwhatevers dåd på bryggargatan ISIS lansering och första dåd? Det vore intressant att veta då du menar att jag har bristande omvärldskunskap och läser expressen och går med ögonen i marken. Menar du att Akilov hade tänkte spränga sig själv med sina gasflakor som masterplan. Det framgår väl av FUP att han vankade fram och till och letade efter en lastbil att sno enligt ISIS manual för islamister?
Senast redigerad av Blundetto 2018-02-07 kl. 22:40.
Citera
2018-02-08, 03:28
Medlem
Funderat på en sak... kolla Huvudprotokollet, sid 169. Hur kan hans slutliga skatt ha blivit så låg?

2016: 376 398 kr taxerad inkomst, smutlig skatt 84 793 kr.
Citera
2018-02-08, 08:04
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda1983
Funderat på en sak... kolla Huvudprotokollet, sid 169. Hur kan hans slutliga skatt ha blivit så låg?

Räkna själv så får du fram procentsatsen, räkna sedan på din egna lön/skatt, om du har nån lön vill säga.
Citera
2018-02-08, 08:52
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda1983

Om han har haft vita jobb ser det där helt normalt ut.
Citera
2018-02-08, 09:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
En annan sak som förbryllar mig är att de bilder jag sett på Mailys kropp ligger den på ett övergångsställe men i FUPen placeras hennes kropp högre upp, utanför Salt (butik). Jag uppfattade att hennes kropp låg på övergångsstället på Kungsgatan?

Edit: Förstår nu att placeringen kanske är där hon träffades av lastbilen. Hon måste ha hamnar under den på något sätt och trasats sönder!

Det finns ju en bild där man ser henne springa längs med Drottningatan. Dvs hon blir liksom jagad av fordonet och i paniken så springer hon längst med gatan istället för att springa mot någon sida
Citera
2018-02-08, 09:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det var såklart hysteriskt där när lastbilen precis kört in i Åhléns. Men när man ser alla människor som ändå är runt lastbilen (Kling och Klang t ex...)
- Hur kan det komma sig att Akilov tog sig ut utan att någon verkar ha sett honom? Tog han sig ut genom framrutan?
- Såg ingen av dessa människor att det låg någon framme vid/under däcket framme till vänster? (Det var väl där lilla Ebba så tragiskt hittades någon timme senare).
Man får ju verkligen hoppas att hon inte led något och att det gick fort, men man tänker ändå tanken att tänk om någon hade sett henne direkt. Hade det ändrat något?

Osäker med tidsspannet men det var ju en polis som såg henne först och det var ju när polisen gick in och kollade in i hytten efter förövaren. Det var en polis som var upp i hytten och en annan som såg Ebba. De tyckte personen som var under bilen var död och deras uppgift var att säkra platsen och informerade nån annan person om att ett offer finns i fronten/vid hjulet. Så Ebba upptäcktes så fort en polis kom till platsen men de bedömde att personen var död
Citera
2018-02-08, 10:46
Medlem
Citat:
På vilket sätt var Taiwhatevers dåd på bryggargatan ISIS lansering och första dåd? Det vore intressant att veta då du menar att jag har bristande omvärldskunskap och läser expressen och går med ögonen i marken. Menar du att Akilov hade tänkte spränga sig själv med sina gasflakor som masterplan. Det framgår väl av FUP att han vankade fram och till och letade efter en lastbil att sno enligt ISIS manual för islamister?

Taimour spelade in ett röstmeddelande på tre språk och skickade till Säpo, media och anhöriga med orden "Nu har islamiska staten uppfyllt vad de har lovat er. Vi finns nu här i Europa och i Sverige. Vi är en verklighet, inget påhitt." Han skickade filerna från bilen innan han sprängde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in