Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Gud påverkar inte resultatet, det har du rätt i. Men globjordskonstruktionen handlar ju om att förneka skapelsen, det är modellens utgångspunkt, att skilja jorden och dess invånare från skapelsen. Globjordsmodellen färdigställdes innan 'bevisen' färdigställdes.
Är jag rädd för vetenskap? Globjorden baseras på ockultism och har inget med vetenskap att göra. Det är ju så att du skriver i en tråd som diskuterar plattjorden där du ivrigt försvarar globjorden, och som enligt dig har så mycket bevis bakom sig att det inte finns fog för tvivel. Men ändå så dyker du upp här och 'kämpar' för globjorden som du tidigare uttryckt dig. Du är rädd, du lever i en kritisk massa, ett undermedvetet kollektiv som bygger på rädsla och såna som jag hotar ditt kollektiv. Hade du inte tvivlat på din modell hade du inte suttit här och ödslat din tid på mig.
Plattjordsmodellen är ett nytt påfund. Det är ett påhitt skapat av människor som vill dölja verkligheten.
"Globjordskonstruktionen" är enbart baserat på observerbara, mätbara och bevisbara faktorer.
Att jorden är ett klot har vi förstått i flera tusen år, ingen har egentligen motsagt detta fören på senare tid då en grupp människor hittade på plattjorden.
Inget av teorin med en platt jord baserar sig på mätbara, observerbara och bevisbara faktorer. Det är plattjorden som är en teori som bestämt att jorden är platt och SEDAN försöker bevisa detta.
Hittills har inte ett (1) enda bevis för en platt jord framkommit. Dom påstådda "bevisen" kan direkt motbevisas.
Vad krävs det för dig att du ska inse att jorden är ett klot?
Vill du träffas och så kan vi prata om det? Jag kan hjälpa dig att med egna ögon göra observationer och test som bevisar en klotformad jord.