Citat:
Ursprungligen postat av
KastaMask
Det du beskriver gäller ju alla former utav databaser och återigen utgår du från att det ej kommer ske några tekniska framsteg gällande informationslagring. I så fall borde även Google och andra företag som samlar enorma mängder data bara ge upp! De kommer ju ändå inte kunna lagra all information...
Det katastrofscenario du beskriver är helt enkelt inte troligt.
Det jag beskriver gäller allt i detta universum. Så även om vissa tekniska framsteg skulle göras (som är bra) så måste fysikens lagar fortfarande gälla.
Så om du undrar hur Google och alla andra "databaser" gör så är svaret enkelt. De sparar inte all information och aldrig gjort det och absolut inte om det växer exponentiellt. Ta en bank t.ex, de behöver inte spara all information som någonsin skett på ditt konto, bara högst 15 år tillbaka typ (finns en lag på det senast jag kollade) och sedan bara hålla koll på vad du har på ditt konto. Hade du 100 000 kr på ditt konto för 15 år sedan så kan de radera alla transaktioner som ledde fram till detta.
Om någon kryptovaluta har löst ovanstående problem är det jättebra, men det har jag redan sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Har ni andra kopplat ännu hur underhållande titeln är i förhållande till trådskaparen? Hela den här tråden är ju faktiskt existensberättigad via denna makalösa uppvisning.
Jag vet att du kände dig träffad. Ditt första inlägg är ett direkt bevis på detta, då du inte framför någonting förutom dina egna åsikter.