2018-02-09, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Wolf of Wall Street, Jordan Belfort vet ett och annat om Bitcoin. Han var själv nära att börja mina en gång i tiden. Han vet också ett och annat om hur det fungerar i verkligheten och hur det hela är på väg att sluta. https://www.youtube.com/watch?v=XlBa5liuy9Q

Hoppa till 3.30.
Låter sunt det han säger. Tether var ju den stora grejen i media nyss, men som han säger så kan man ju lika gärna köpa dollars?
2018-02-09, 18:05
Medlem
Citat:
Wolf of Wall Street, Jordan Belfort vet ett och annat om Bitcoin. Han var själv nära att börja mina en gång i tiden. Han vet också ett och annat om hur det fungerar i verkligheten och hur det hela är på väg att sluta. https://www.youtube.com/watch?v=XlBa5liuy9Q

Hoppa till 3.30.

Mycket intressant att höra honom snacka! Tack.
2018-02-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Mycket intressant att höra honom snacka! Tack.
Varsågod. Denna mannen vet allt om bubblor och bedrägerier inom finansvärlden. Han sysslade själv med sånt under många år. Jag råder alla att försöka lyssna och ta till er hans budskap.
Många, många kommer att förlora alla sina pengar, när kollapsen kommer så kommer det inte ens gå att sälja.
2018-02-09, 18:28
Medlem
Citat:

Hoppa till 3.30.

Jag lyssnade på det han sa, och visst låter det han säger vettigt, särskilt det om Tether, men ingenting annat än helt enkelt fortfarande rena spekulationer om vad som komma skall. Faktum är att ingen kan lägga mer eller mindre kvalificerade gissningar, då allt är just det - gissningar. Och det spelar ingen roll att någon så cool som Jordan Belfort uttalar sig.

Samt att det han säger att "alla" smarta och inflytesrika personer uttalar sig om att det inte är värt något. Men du kan då förklara för mig - vad är egentligen guld och pengar värt? INGENTING. Det är har ett värde, precis som kryptovalutor, endast för att folk tror på det värdet. Och fortsätter folk tro på värdet hos kryptovalutor.

Nej, jag tror personligen (och detta är en OKVALIFICERAD, PERSONLIG GISSNING) att oavsett om krypto har i dagens läge ett faktiskt praktiskt värde eller inte, så är det en snöboll som har satts i rullning som har fått för mycket fart och momentum för att det ska gå att stoppa.
Senast redigerad av Morgonsolen200 2018-02-09 kl. 18:31.
2018-02-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Jag lyssnade på det han sa, och visst låter det han säger vettigt, särskilt det om Tether, men ingenting annat än helt enkelt fortfarande rena spekulationer om vad som komma skall. Faktum är att ingen kan lägga mer eller mindre kvalificerade gissningar, då allt är just det - gissningar. Och det spelar ingen roll att någon så cool som Jordan Belfort uttalar sig.

Samt att det han säger att "alla" smarta och inflytesrika personer uttalar sig om att det inte är värt något. Men du kan då förklara för mig - vad är egentligen guld och pengar värt? INGENTING. Det är har ett värde, precis som kryptovalutor, endast för att folk tror på det värdet. Och fortsätter folk tro på värdet hos kryptovalutor.

Nej, jag tror personligen (och detta är en OKVALIFICERAD, PERSONLIG GISSNING) att oavsett om krypto har i dagens läge ett faktiskt praktiskt värde eller inte, så är det en snöboll som har satts i rullning som har fått för mycket fart och momentum för att det ska gå att stoppa.
Min okvalificerade gissning är att du har helt fel, finns inget riktigt bakomliggande värde så rasar det förr eller senare som alla pyramidspel. Jordan gissar inte, han vet nog precis vad han pratar om tyvärr. Det verkar också som de amerikanska myndigheternas tålamod håller på att rinna ut och dödsstöten sätts in väldigt snart, även om jag inte förstod alla begrepp han använde.
2018-02-09, 19:21
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Min okvalificerade gissning är att du har helt fel, finns inget riktigt bakomliggande värde så rasar det förr eller senare som alla pyramidspel. Jordan gissar inte, han vet nog precis vad han pratar om tyvärr. Det verkar också som de amerikanska myndigheternas tålamod håller på att rinna ut och dödsstöten sätts in väldigt snart, även om jag inte förstod alla begrepp han använde.

Men vad är det bakomliggande värdet på valfri valuta då? Då borde i princip alla valutor ses som pyramidspel och helt värdelösa enligt dig? Värde skapas när folk tror att något är värt något.
2018-02-09, 19:28
Medlem
Jag kommer att hålla mig kvar ett tag till beroende på hur det ser ut och jag kommer att plocka ut vinster efter hand, säg att varje gång jag gör en 100% så kommer jag plocka ut 25% av vinsten.
Visst jag hade kunnat stanna hoppats på en 100% höjning till för att få ut ännu mer....
Gäller att inte vara för girig och tänka smart, det är ingen som kan förutspå om krashen kommer, man kan enbart spekulera, det kan spricka när som helst, det kanske aldrig spricker men vem vet ?

Kör på det säkra före det osäkra, så slipper man repetera gamla misstag
2018-02-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Men vad är det bakomliggande värdet på valfri valuta då? Då borde i princip alla valutor ses som pyramidspel och helt värdelösa enligt dig? Värde skapas när folk tror att något är värt något.
Jag vill inte ge mig in i någon diskussion egentligen, har inte hjärnkapacitet för sånt här.
En vanlig valuta har ett land i ryggen som typ garanterar värdet med sin trovärdighet. En vanlig valuta omsätts, används och har ett flöde. Bitcoin är en valuta som folk bara köper för ren och skär spekulation.
Väldigt lite används för köp av vara och tjänst, då mest för droger och annat skumt.
2018-02-09, 19:40
Medlem
Det kommer spricka, frågan är bara när.. med den inställningen håller man sig också grundad och kan slippa sålla sig till den naiva skaran. Satsa inte mer än vad ni har råd att förlora, se till att plocka hem vinster och gör er egen research. Samtidigt rätt övertygad om att det finns ett efter kraschen också (kanske ska säga ”den kraschen”, med tanke på att BTC sett sina krascher) där vinnare absolut fortsatt kommer att kunna koras.
2018-02-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolbollen123
Jag kommer att hålla mig kvar ett tag till beroende på hur det ser ut och jag kommer att plocka ut vinster efter hand, säg att varje gång jag gör en 100% så kommer jag plocka ut 25% av vinsten.
Visst jag hade kunnat stanna hoppats på en 100% höjning till för att få ut ännu mer....
Gäller att inte vara för girig och tänka smart, det är ingen som kan förutspå om krashen kommer, man kan enbart spekulera, det kan spricka när som helst, det kanske aldrig spricker men vem vet ?

Kör på det säkra före det osäkra, så slipper man repetera gamla misstag
Låter väldigt sunt, man vet aldrig när bubblor spricker. Men tänk på att när de stora hajarna förstår att spelet är slut, då kommer kraschen att gå väldigt snabbt. Det kan bli omöjligt att sälja.
2018-02-09, 20:11
Medlem
Citat:
Låter väldigt sunt, man vet aldrig när bubblor spricker. Men tänk på att när de stora hajarna förstår att spelet är slut, då kommer kraschen att gå väldigt snabbt. Det kan bli omöjligt att sälja.

Ja, och det finns mycket pengar för en haj att tjäna i krypto fortfarande. I den här oreglerade marknaden. Jag förväntar mig mer pengar i krypto innan det havererar. Med det sagt kan jag lika gärna ha fel och stå här som förlorare, men då har jag åtminstone inte förlorat så mycket.

Något jag är tämligen trött på är dessa två väldigt tydliga och utpräglade läger på Flashback (knappast unikt för Flashback dock) - Det första lägret är den hormonstinne och rabiate ”wöööööö, vad vare jag fucking sa?!” så fort BTC går bra eller inte gör som det andra lägret förutspår eller önskar. Tycks nästan ha ett religiöst förhållande till krypto, och kanske ger en fingervisning om att man är ganska investerad och har mycket att förlora då det ofta är väldigt emotionellt.

Det andra lägret är de som inte tycks vilja något hellre än att det ska gå åt käpprätt åt helvete. Helst igår men annars nu, inom en minut, bara man hinner publicera ett inlägg om det alltmedan det pågår. De syns företrädesvis till när det är röda siffror, annars är det som att dom bara väntar i sina hålor på att få krypa fram igen. Sanna domedagsprofeter som hävdar saker i tid och otid och som lätt kan upplevas som att de lever på att ha och få rätt. En del är garanterat kinkiga för att de inte hoppat på tåget tidigare - att andra kan ha lyckats kan man ju inte unna någon, fy.

Var försiktiga, gör inget dumt (som att investera pengar ni inte har exempelvis), annars lycka till. Själv finner jag att det här är roligare, är mer intressant och mer givande än att försöka välja åtta vinnare på topptipset en lördag.
Senast redigerad av Helvetica 2018-02-09 kl. 20:18.
2018-02-09, 20:19
Medlem
Jag tycker kryptovalutorna stått emot väldigt mycket hittills.

Hackningar, exchanges som gått åt helvete, tether, landsförbud, allmän smutskastning från alla håll, många dippar på nedåt 40-50% men reser sig som fågeln Fenix.

Edit : ni som tror att kryptovalutor kan bli värda 0, hur tänker ni?

Jag tänker lite på att det kommer släppas en kryptovaluta till OS i Tokyo

https://digital.di.se/artikel/kontanttunga-japan-planerar-digital-valuta-till-os-2020

Facebook kommer med en egen valuta

https://www.dagensanalys.se/2018/01/facebook-kan-lansera-kryptovalutan-f-coin/

Kodak kommer med egen kryptovaluta

https://digital.di.se/artikel/kodak-lanserar-kryptovaluta-aktien-rusade-119-procent
Senast redigerad av dc3102 2018-02-09 kl. 20:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in