Citat:
Ursprungligen postat av
Sokrates77
Du hänvisar till ett klipp där en kvinna talar arabiska eller ? Svårt för mig att replikera när jag inte förstår vad dem säger!
Faktum är att folk där levt fredligt tidigare oavsett vem som styrt området (terrorister eller inte) gör ju det inte direkt bättre för att Turkiet kontrollerar området!?
Utifrån din tes så är Turkiet dem goda och att människorna där kommer få det bättre nu ?
De vill göra sken av att det är en multietnisk styrka. Syriska Kurder kan arabiska och Kurdiska kvinnor bär slöja som den arabiska kvinnan gör. En jävla bluff om du frågar mig.
PKK är en vänsterextrem nationalistgrupp som är terrorstämplad i många länder inklusive FN. De har fördrivit folkslag som inte stödjer dem inklusiv kurder. Mord och stöld är den rätta termen för deras politik.
Längst hela Turkiets södra gräns står PKK, en nu 30000 stark beväpnad Terrorist organisation. Turkiets säkerhet är hotat av just PKK och Turkiet har all rätt att skydda sina gränser. De måste bort och det hjälper fan inte att de gömmer sig bakom andra beteckningar.
Du hade fan inte själv tolererat någon terroristgrupp vid dina gränser som hotar ditt lands säkerhet.
Fick läsa idag att de PKK terrorister som har kapitulerat till turkarna vid fronten ska åtalas för terrorverksamhet i Ankara.