2018-02-09, 15:38
Medlem
tverskoys avatar
USA fortsätter att ge stöd till IS. Nu sköt man ned en rysk flygplan med hjälp av ett amerikanskt missil.
Citera
2018-02-09, 15:54
Medlem
SDF/YPG har inlett en attack mot syriska regimen i östra Syrien.
Riktigt dumt, istället för att gå ihop och bekämpa terrorismen så strider de mot varandra.
Citera
2018-02-09, 16:00
Medlem
Dontcallmedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RenRasigArie
SDF/YPG har inlett en attack mot syriska regimen i östra Syrien.
Riktigt dumt, istället för att gå ihop och bekämpa terrorismen så strider de mot varandra.
Det är väl det som är signifikant för araber/kurder/druser/idioter, att de inte gör det som bör göras!
Citera
2018-02-09, 16:00
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Du hänvisar till ett klipp där en kvinna talar arabiska eller ? Svårt för mig att replikera när jag inte förstår vad dem säger!

Faktum är att folk där levt fredligt tidigare oavsett vem som styrt området (terrorister eller inte) gör ju det inte direkt bättre för att Turkiet kontrollerar området!?

Utifrån din tes så är Turkiet dem goda och att människorna där kommer få det bättre nu ?
De vill göra sken av att det är en multietnisk styrka. Syriska Kurder kan arabiska och Kurdiska kvinnor bär slöja som den arabiska kvinnan gör. En jävla bluff om du frågar mig.

PKK är en vänsterextrem nationalistgrupp som är terrorstämplad i många länder inklusive FN. De har fördrivit folkslag som inte stödjer dem inklusiv kurder. Mord och stöld är den rätta termen för deras politik.

Längst hela Turkiets södra gräns står PKK, en nu 30000 stark beväpnad Terrorist organisation. Turkiets säkerhet är hotat av just PKK och Turkiet har all rätt att skydda sina gränser. De måste bort och det hjälper fan inte att de gömmer sig bakom andra beteckningar. Du hade fan inte själv tolererat någon terroristgrupp vid dina gränser som hotar ditt lands säkerhet.

Fick läsa idag att de PKK terrorister som har kapitulerat till turkarna vid fronten ska åtalas för terrorverksamhet i Ankara.
Citera
2018-02-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
När andra än regimen gör det så likställs det med stöd åt IS. Jag fattar.

Du skjuter budbäraren.
- Jag har hela tiden pekat på att alla parter använder dawla islamiya som verktyg.
Vi bör alla fundera på varför dom finns kvar i fickor på varsin sida Euphrat. Den ena belägrad av SAA, den andra SDFPKKYPGPYD.
Inga grottor, inga berg, utan öppen öken.
Senast redigerad av MbmA 2018-02-09 kl. 16:10.
Citera
2018-02-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
De vill göra sken av att det är en multietnisk styrka. Syriska Kurder kan arabiska och Kurdiska kvinnor bär slöja som den arabiska kvinnan gör. En jävla bluff om du frågar mig.

PKK är en vänsterextrem nationalistgrupp som är terrorstämplad i många länder inklusive FN. De har fördrivit folkslag som inte stödjer dem inklusiv kurder. Mord och stöld är den rätta termen för deras politik.

Längst hela Turkiets södra gräns står PKK, en nu 30000 stark beväpnad Terrorist organisation. Turkiets säkerhet är hotat av just PKK och Turkiet har all rätt att skydda sina gränser. De måste bort och det hjälper fan inte att de gömmer sig bakom andra beteckningar. Du hade fan inte själv tolererat någon terroristgrupp vid dina gränser som hotar ditt lands säkerhet.

Fick läsa idag att de PKK terrorister som har kapitulerat till turkarna vid fronten ska åtalas för terrorverksamhet i Ankara.

Visst, hotar att ta sig över gränsen till Turkiet är inte samma sak som att göra det, vilket dem inte gjort. Hade det då inte varit bättre att avvaktat på rätt sidan gränsen och ta konflikten ifall att den hade blivit verklighet? Vem tjänar på att 100 tals civila dör och förflyttas från sina hem? Vidare, Turkiets ekonomi har ju inte rosat marknaden direkt, detta krig kommer få liran att dala som en blysten i havet. Fick höra på radio idag att runt 1 milj människor inte har råd att betala el och vatten i Istanbul vilket resulterade i att vattnet stängdes av!
Citera
2018-02-09, 16:55
Medlem
Yaskos avatar
PKKPYDSDFYPGs linjer verkar ha kollapsat i sydvästra Afrin. Tiotal byar är rensade från terroristerna idag.

En ny turkisk militärkonvoj har gått in i Idlip idag.
Citera
2018-02-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
PKKPYDSDFYPGs linjer verkar ha kollapsat i sydvästra Afrin. Tiotal byar är rensade från terroristerna idag.

En ny turkisk militärkonvoj har gått in i Idlip idag.

Lol är du stolt för att du (FSA) har besegrat rebellerna LOL!!!
Citera
2018-02-09, 17:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vem ska vi tro på? Jag blir lite förvirrad
Börja med att acceptera HRW:s auktoritet innan du börja citera dom enbart när det tjänar dig.
Citera
2018-02-09, 17:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Börja med att acceptera HRW:s auktoritet innan du börja citera dom enbart när det tjänar dig.
Ja, men vad ska vi göra åt kurderna då?
Citera
2018-02-09, 18:02
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Du skjuter budbäraren.
- Jag har hela tiden pekat på att alla parter använder dawla islamiya som verktyg.
Vi bör alla fundera på varför dom finns kvar i fickor på varsin sida Euphrat. Den ena belägrad av SAA, den andra SDFPKKYPGPYD.
Inga grottor, inga berg, utan öppen öken.
De är belägrade, inget annat. i Idlib får de gratis passage av regimen. Sedan försöker regimen framstå sig själva som att de bekämpar IS. Att du inte fördömer sådant beteende gör det inte mer annorlunda än när andra länder beväpnar rebeller i Syrien. Du delar tydligen samma metodologi. Inget fel med det, men lek inte moralpolis.
Citera
2018-02-09, 18:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, men vad ska vi göra åt kurderna då?
Vilka kurder menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto