Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Du svamlar vidare. Har du fakta på OH är en galning? att avskedsbrevet är en sminkad gris (som du uttrycker det)?
Vem säger att det är fint? Jag har då rakt aldrig sagt det.
Jag ser det som en familjetragedi. Du är så förblindad av ditt hat till OH så du är inte mottaglig för resonemang. Du kan inte tänka dig några andra svar än att OH är en psyksjukt monster som sysslade med de mest perversa handlingar du kan komma på.
Jag har inte känslor som hat för folk och saker, som inte berör mig personligen.
Detta är ingen familjetragedi som drabbat hela familjen lika. Det är inte straffbart att begå självmord. Men det är mord att med berått mod mörda andra människor oavsett hur en mördare resonerar, när han bestämt sig för att begå självmord och ta med sig familjen i döden. Döden är en gemenskap för föräldrarna, men inte för barnen då de inte har samma rättskapacitet som föräldrarna.
När mordet på två barn blir en rationell lösning på ett problem utifrån de förutsättningar föräldrarna hade så har vi nått ett nytt lågvattenmärke beträffande brottslingar i svensk kriminalhistoria. Där vi har en soptipp med olika karaktärer som tänjer på gränserna för brottslighet och mänskliga avarter.
Föräldrarna har nog tänkt på saken under en lång tid, resonerat om för och emot, googlat, läst på om metod, förberett med gift, fixat med olika saker då de verkar ha en viss känsla för ordning och reda.
Men du kan väl inte mena att flickorna var med i beslutet, på planeringsstadiet, med olika resonemang om varför de skulle dö i avsaknad av livskvalité?