Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Du vet om att du drar in en helt annan debatt i en tråd om en stor ofattbar tragedi! Finns massor av trådar att diskutera ditt ämne men här passar det sig absolut inte.
Lite komiskt att just du pratar om moral och att argument inte biter. Kan bara tillägga att fakta tyvärr inte biter heller, just saying
Just saying.
Jag inväntar med intresse lite fakta, av det slag du insinuerar till.
Fakta är att det sökts om en proffssur av en galning, och att barnen mördats av en eller båda föräldrarna som påstod sig sakna livskvalité.
Jag ser inte detta som en familjetragedi där hela familjen delar samma öde. Det är skillnad på ödet utifrån vem som tar beslut och genomför beslutet, och vem som bara måste underkasta sig och dö.
Det som framkommit om det gemensamma självmordet och mordet på barnen är en sminkad gris, i samma anda som tramsandet om moms. När något banalt och ont ska framstå i en skepnad av något fint och remarkabelt vet jag att någon leker med oss.
Det är ren ondska att lämna en scen efter sig med två döda barn, till polis och annat folk som ska hantera eländet med att ha en dag på jobbet med detta vidriga fynd.
Eftermälet från mördarföräldrarna är också att lämna en massa oskyldiga människor efter sig med frågor och dåligt samvete. Det handlar om människor som haft beröring med denna familj som dömts till att alltid behöva grubbla på sin egen roll i denna sak, som de oförskyllt blivit inblandade i.