2018-02-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Alltså. Tänk om mamman dödat barnen på eget bevåg. Det står ju att psykisk ohälsa är den vanligaste orsaken. Och flera har betonat hennes ohälsa och att den inte var fysisk.
Kanske har det uppstått diskussion och att mannen fattat beslutet att följa henne i graven.

Om allt inte skett samma dag så måste diskussioner gräl uppehållit dem. De har ju riskerat upptäckt. Kanske fick hans skuldkänslor överhanden. Vad vet jag.

Den spekulationen skulle kunna stämma... då var familjen slut. OH var slut. En fullständig familjetragedi som inte gick att leva med. I så fall tror jag att föräldrarnas eftermäle skulle se betydligt annorlunda ut. Om en psykiskt sjuk person har ihjäl sina barn är det inte riktigt samma sak som att med berått mord mörda. Det vore bra om det kom fram i så fall, eftersom OHs eftermäle beror helt på vad som hände...
Citera
2018-02-09, 00:55
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
mamman kan ju ha inbillat sig att flickorna har blivit sjuka av t ex vaccinering. Men då kan man ju fråga sig varför dotter nr 2 fick samma spruta.
De vi tidigare fått vetskap om är ju att pappan och äldsta flickan varit i Tyskland så barnen var nog inte inbillningssjuka. Äldsta skall ju även ha blivit mycket försämrad vid tredje advent
Jag är förmodligen lite för trött nu men jag tyckte jag utläste detta mellan raderna i Jonathanmw inlägg. Jag tror inte flickorna var inbillat sjuka men som Jonathanmw säger så letar man symptom så kommer man finna det man söker

Tycker det är märkligt att äldsta flickan varit sjuk så länge utan att en diagnos har kunnat fastställas (om det nu är så). Vet en ung person som fick aplastisk anemi som är en mycket ovanlig sjukdom och diagnos kunde ställas snabbt. Att flickan varit orkeslös i flera år med enbart försämring och ingen diagnos har kunnat ställas tycker jag är märkligt. Att sedan nästa barn blir drabbad på samma vis är minst sagt otroligt.

Sjukdomen verkar haft debut efter flytt och ny skola. Ibland får jag till mig att flickan kanske fick en djup depression efter flytt med apati och trötthet.
Senast redigerad av mercy 2018-02-09 kl. 01:02.
Citera
2018-02-09, 00:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Den spekulationen skulle kunna stämma... då var familjen slut. OH var slut. En fullständig familjetragedi som inte gick att leva med. I så fall tror jag att föräldrarnas eftermäle skulle se betydligt annorlunda ut. Om en psykiskt sjuk person har ihjäl sina barn är det inte riktigt samma sak som att med berått mord mörda. Det vore bra om det kom fram i så fall, eftersom OHs eftermäle beror helt på vad som hände...

Det sägs ju att det var en familj i kris och om pappan skötte kontakterna så var det väl han som höll ihop längst.

Vad som talar emot det är att vissa säger att det var planerat länge.
Men hur utomstående har vetat det utan att reagera undrar jag.

Om mamman dödat barnen så fanns inget alternativ än att gå samma väg.

Och vad fanns då kvar för pappan.

Det krossade glaset kan ha skett under ett gräl.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-09 kl. 01:00.
Citera
2018-02-09, 00:59
Medlem
mercys avatar
Citat:
Hur förklarar man videoinspelningen och avskedsbrevet i det scenariot?
Citera
2018-02-09, 01:02
Medlem
Citat:
Det uttrycket tror jag även finns i OHs "testamente" momsskriften.

Åh, tack för ifon, jag får erkänna att jag tyckt den varit oviktig och inte läst den. Får göra det.
Citera
2018-02-09, 01:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag är förmodligen lite för trött nu men jag tyckte jag utläste detta mellan raderna i Jonathanmwinlägg. Jag tror inte flickorna var inbillat sjuka men som Jonathanmwsäger så letar man symptom så kommer man finna det man söker
Tycker det är märkligt att äldsta flickan varit sjuk så länge utan att en diagnos har kunnat fastställas (om det nu är så). Vet en ung person som fick aplastisk anemi som är en mycket ovanlig sjukdom och diagnos kunde ställas snabbt. Att flickan varit orkeslös i flera år med enbart försämring och ingen diagnos har kunnat ställas tycker jag är märkligt. Att sedan nästa barn blir drabbad på samma vis är minst sagt otroligt.
Sjukdomen verkar ju haft debut efter flytt och ny skola. Ibland får jag till mig att flickan kanske fick en djup depression efter flytt med apati och trötthet.

Känner att jag också börjar bli för trött för att tänka nu. Tror jag håller mig till vad Avd.9 och scheele har skrivit tillsvidare. Klarar inte av gissningslekar just nu.
Jag tror Jonathanmw menade att den förälder som anklagar den andre inbillade sig symptom som stämde med biverkningar av Gardasil
Citera
2018-02-09, 01:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Hur förklarar man videoinspelningen och avskedsbrevet i det scenariot?

Kärlek gör att man vill skydda den man älskar.Vissa tar på sig skulden för den andres skull. För att skydda denne. Skuldkänslor gjorde kanske sitt till också.

Kanske ville OH skydda makans eftermäle.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-09 kl. 01:09.
Citera
2018-02-09, 01:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag är förmodligen lite för trött nu men jag tyckte jag utläste detta mellan raderna i Jonathanmw inlägg. Jag tror inte flickorna var inbillat sjuka men som Jonathanmw säger så letar man symptom så kommer man finna det man söker

Sjukdomen verkar haft debut efter flytt och ny skola. Ibland får jag till mig att flickan kanske fick en djup depression efter flytt med apati och trötthet.
Så kan det vara och att mamman övertolkade hennes symptom. Men det stämmer inte med besked i mellandagarna.
Citera
2018-02-09, 01:15
Medlem
mercys avatar
Citat:
Kärlek gör att man vill skydda den man älskar.Vissa tar oå sig skulden för den andres skull. För att skydda denne. Skuldkänslor gjorde kanske sitt till också.

Kanske ville OH skydda makans eftermäle.
Absolut, man skyddar och värnar den man älskar.

Men om modern av psykisk ohälsa skulle dödat barnen på eget bevåg är det då troligt att de skulle spela in en video där de tackar för sig och motiverar sitt avsked med en framtid utan livskvalitet? Låter inte logiskt. Mannen borde ju gått bananas, grannarna borde hört osv. Inte sitter man väl stillatigande. sen kommer på att ta fram sin videokamera och spela in ett avsked med frun och därefter gå och hänga sig? Det går inte ihop!
Citera
2018-02-09, 01:20
Medlem
Citat:
Absolut, man skyddar och värnar den man älskar.

Men om modern av psykisk ohälsa skulle dödat barnen på eget bevåg är det då troligt att de skulle spela in en video där de tackar för sig och motiverar sitt avsked med en framtid utan livskvalitet? Låter inte logiskt. Mannen borde ju gått bananas, grannarna borde hört osv. Inte sitter man väl stillatigande. sen kommer på att ta fram sin videokamera och spela in ett avsked med frun och därefter gå och hänga sig? Det går inte ihop!

Låter saker och ting för bra för att vara sanna är dom oftast inte det.
Det är därför det inte går ihop.
Citera
2018-02-09, 01:22
Medlem
Citat:
Det skulle ju också förklara att om man letar symptom så hittar man dom.

Vilka diagnoser kan stämma?

Jag har via egna utforskningar och där jag tycker att det verkar stämma bra med vad vi vet, kommit fram till en rimlig.

MEN jag vill se vad som kommer fram först via polis och källor här. Vill inte starta något drev eller spekulationer än. Jag kan mycket väl ha totalt fel.
Senast redigerad av Remark 2018-02-09 kl. 01:25.
Citera
2018-02-09, 01:22
Medlem
rubin22s avatar
Det verkar nästan då som mamman haft "Münchhausen by proxy", kanske kombinerat med annat dåligt psykiskt mående? Kan beskedet från utlandet vara att det inte fanns något fel på flickorna och pappan börjar äntligen förstå att det är hans fru som är sjuk och ett gräl uppstår, han går iväg och då han kommer hem har hon dödat döttrarna? Men konstigt då det där med videon och brevet där båda tog på sig skulden. Ett stort mysterium detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in