2018-02-09, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
På påståendena svarar jag:

1) Kan tänkas
2) Stämmer säkert, har jag redan antytt
3) Tveksamt, då sitter man inte på biograf 25/12 som anhörig

Exakt , ang. punkt 3, därav denna kommentaren i mitt tidigare inlägg..

”Vissa uppgifter stämmer tyvärr inte riktigt ännu, de faller nog på
plats så småningom....”
Citera
2018-02-09, 06:57
Medlem
ME, Borelia, narkolepsi, vaccinationsskada?
Besked strax innan jul?
Om någon hade MbP, så måste antingen OH har haft det eller båda föräldrarna. OH var aktiv med att använda barnas situation för att förklara frånvaro på jobben. Det är han som driver.

Om det enbart var OH som var psykiskt sjuk eller hade en personlighetsstörning och HB hade till slut inte orkat mer att vara med på det hela, så kan detta har varit en en utlösande faktor för morden. Men då hade det inte skedd i samförstånd. Så antingen samförstånd stämmer inte, men det har polis sagt, eller HB orkade inte mer.

Besked angående barnas sjukdom tror jag inte på.

Min magkänsla säger mig att OH har regisserad allt till och med efter döden. Men jag kan ha fel.
Citera
2018-02-09, 07:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
ME, Borelia, narkolepsi, vaccinationsskada?
Besked strax innan jul?
Om någon hade MbP, så måste antingen OH har haft det eller båda föräldrarna. OH var aktiv med att använda barnas situation för att förklara frånvaro på jobben. Det är han som driver.

Om det enbart var OH som var psykiskt sjuk eller hade en personlighetsstörning och HB hade till slut inte orkat mer att vara med på det hela, så kan detta har varit en en utlösande faktor för morden. Men då hade det inte skedd i samförstånd. Så antingen samförstånd stämmer inte, men det har polis sagt, eller HB orkade inte mer.

Besked angående barnas sjukdom tror jag inte på.

Min magkänsla säger mig att OH har regisserad allt till och med efter döden. Men jag kan ha fel.

Tror att det är HB som varit starkt drivande, kanske med både psykisk och fysisk sjukdom. OH har kämpat med att försöka få vardagen att gå ihop. Hem, barn, div sjukdomar, kontakter med skola dessutom med egen depression samt skuldbelagd för döttrarnas sjukdom av HB.
Citera
2018-02-09, 07:18
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det sista, det ALLRA SISTA, har du helt RÄTT i, d.v.s. att du har HELT FEL.
HB orkestrerade med allra största sannolikhet vart enda litet kommatecken sedan en väldigt lång tid tillbaka.
Citera
2018-02-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
1. Video finns. Media kommer ALDRIG visa denna.
2. Dödsfallen sker på fler datum än 1
3. Besked lämnas till familjen innan jul, jättetråkigt besked......

Bara lite att fundera över.....

Citat:
På påståendena svarar jag:

1) Kan tänkas
2) Stämmer säkert, har jag redan antytt
3) Tveksamt, då sitter man inte på biograf 25/12 som anhörig

Är familj och anhörig samma sak? Det kan väl vara tänkbart att en anhörig sitter ovetande på en biograf även om en familj har fått ett tråkigt besked? Särskilt om tanken på att avsluta allt redan har slagit rot.
Citera
2018-02-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror att det är HB som varit starkt drivande, kanske med både psykisk och fysisk sjukdom. OH har kämpat med att försöka få vardagen att gå ihop. Hem, barn, div sjukdomar, kontakter med skola dessutom med egen depression samt skuldbelagd för döttrarnas sjukdom av HB.

Hur ser du på hans "testamente" i form av momsskriften dedikerad till de kunskapstörstande döttrarna? Jag tycker den är konstig och med vetskap om vad som skett, kuslig.
Citera
2018-02-09, 07:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är familj och anhörig samma sak? Det kan väl vara tänkbart att en anhörig sitter ovetande på en biograf även om en familj har fått ett tråkigt besked? Särskilt om tanken på att avsluta allt redan har slagit rot.

Familj / anhörig inte samma sak. Anhörig kan ej fått vetskap om eventuella dödsfall, redan den 25/12, menar jag - det håller jag för osannolikt....
Citera
2018-02-09, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Inte om man tycker att personen är läskig, farlig, psykfall och allt hen skrev. Jag hade hållt mig ifrån en sån människa iallafall

tyder på att Oskar är ett psykfall
Oskar upplevde både jag och min sambo som lite läskig

Från denna dag tog jag och min sambo avstånd från Henkows då vi inte ville ha problem men jag uppfattar Oskar som inte frisk och en väldigt läskig typ.

Tyvär har hen varit inne i natt och redigerat sina inlägg så de flesta inte låter så farlit längre men hen spydde galla över Oskar

Så här skrev någon tidigt i tråden, citerat av nickat M. Det handlade bland annat om att han blivit väldigt arg och skällt när barnet klappat grannhunden, tror jag. Rädd för bakterier och smitta, verkade han vara. Man kanske inte ska lasta honom för det, men händelsen antyder kanske att läget var ansträngt.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-09 kl. 07:55.
Citera
2018-02-09, 07:52
Medlem
Citat:
Familj / anhörig inte samma sak. Anhörig kan ej fått vetskap om eventuella dödsfall, redan den 25/12, menar jag - det håller jag för osannolikt....

Ni missförstår nu. Familjen hade fått ett tråkigt besked före jul, enligt jon mw. Alltså ett besked till den utraderade familjen, kanske något som ledde fram till katastrofen, allt hopp släcktes. Jag undrar vad det var. Sjukdomsbesked är spekulationerna, men det kanske även har att göra med professuren som OH ville ha? Han raderade sin linkedin profil, men har kvar sin hemsida, sägs det. Vad står det om hans jobb där?

Jag har lite svårt att tänka mig att man meddelar en dödsdom eller allvarlig prognos precis före julafton, men vad vet man?
Citera
2018-02-09, 08:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Mord är inte alltid mord, det kan även vara dråp. Lagstiftarna har gett lagen nyanser.

Absolut, det finns inte bara mord och dråp, utan även vållande till annans död.
Men hur dessa sannolikt välplanerade mord med ev hittade förklarande brev och ev videoinspelning på två offer - inte ett offer som man kan ha ihjäl i affekt - skulle kunna vara något annat än mord är svårt att se.

Överlagda dubbelmord på två barn utfört av de/den person de litat allra mest på. Den person som haft uppdraget att vara vårdnadshavare och skydda och värna om barnen före allt annat.
Ett av de absolut allra värsta brott en människa/förälder någonsin kan begå.
Totalt oförlåtligt!
Citera
2018-02-09, 08:17
Medlem
Solglittrets avatar
Det diskuteras en del om hur mycket föräldrarna kan ha lidit, hur synd det kan ha varit om OH, som magrade och blivit svart under ögonen, om HB som kanske var sjuk i allvarlig cancer.

Men barnen då? Tänk om de anat vad som skulle komma? Tänk om 14-åringen likt jämnåriga dottern i 13-barns familjen i USA försökt fly, men här misslyckats. Tänk om det inte var föräldrarnas första försök att ha ihjäl döttrarna? De kanske förgiftats tidigare, mått fruktansvärt dåligt?
De kanske försökte hålla sig vakna på nätterna av fruktan för att dödas?
Barn är otroligt bra på att känna vibbar av en situation utan att alltid kunna göra något åt den.

Det är synd om föräldrarna för att de lidit- men det konsumeras liksom inte av att de med berått mod mördade två oskyldiga barn. Många seriemördare och pedofiler lider av sitt inre tvång, men vi tycker vanligen inte att det förlåter det hemska de gjort.

Utred detta, presentera utredning för allmänheten vad som skett i detta dubbelmord. Det är vi/samhället i någon form moraliskt skyldiga två mördade flickor. Oavsett vem som tror sig ha "ägt" dessa barn.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-09 kl. 08:20.
Citera
2018-02-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det sista, det ALLRA SISTA, har du helt RÄTT i, d.v.s. att du har HELT FEL.
HB orkestrerade med allra största sannolikhet vart enda litet kommatecken sedan en väldigt lång tid tillbaka.

Intressant. Vad baserar du det på? För mig är HB nästan total osynlig. Men att OH har påverkad sin omgivning med sina uttalande det har märkts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in