Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Är det
någon som tror på en återhämtning? Viggo Kavring då kanske?
https://www.coindesk.com/price/
Ja, återhämtning i betydelsen att en trend över några månader som pekar uppåt men vad det innebär i procent av nuvarande pris är givetvis omöjligt att säga. Likaså när den kommer. Inte heller ska man använda Flashback som källa, det skulle faktiskt inte förvåna mig om vissa användare här, genom tonläge och annat, till att få en del personer att avstå att investera i krypto. Följer man ekonomijournalister internationellt i etablerade media finns en försiktig optimism på en hel del håll. Däremot måste man vara realist. Återhämtning i form av en ny ATH för BTC? Ganska osäkert inte minst för att det finns intressanta altcoins att fördela pengarna över och människor blir mer försiktiga efter det här raset och undersöker alternativen bättre. Men givet potentialen med blockkedjeteknik och hur få personer som än så länge gått in är det väl inte någon vild gissning att vi får en ny ATH vad gäller market cap för kryptomarknaden totalt när det väl vänder.
Själv har jag släppt BTC men jag sitter på några ETH och på sex altcoin, gått in med en ungefär en ETH i varje, och i två intressanta ICO-projekt med 0.5 ETH i varje. Så ja, jag tror på möjligheten av en trevlig vinst på några års sikt, även om jag för de närmaste månaderna skulle vara fullt nöjd om portföljen kommer tillbaka till det värde jag investerat. Allt därutöver är en glad överraskning.
Edit: När jag skriver att det inte skulle förvåna mig om vissa användare här kunnat få en del personer att avstå att investera i krypto så menar jag inte i första hand "crypto-haters" utan personer som är så onyanserade och så negativa till alla som säger emot att de ger en otroligt infantil ton till hela diskussionen. En och annan avatar bidrar väl också till att sänka trovärdigheten. Tolka som ni vill.