2018-02-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Det finns nog ingen i crypto som tror att det är en stabilare eller säkrare investering än vanliga aktier. Väldigt många för över delar av vinsterna till aktier, då det helt enkelt säkrar ens framtid på ett annat sätt. Men det går inte att komma ifrån att du hade säkert tjänat 20x mer pengar om du hade satsat på crypto. Det gör dig bitter.
Väldigt många? Att göra det låter nästintill smått sinnesförvirrat inte mist med tanke på att börsen är all time high.
2018-02-07, 23:19
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bitcoins är värdelösa. Långsamma och dyra överföringar. De kräver även enormt mycket datorkraft och el.

Priset varierar med mer 10 % per dag, vilket gör dem direkt olämpliga att handla med. Vem vill ta en sådan valutarisk?
Bitcoin drar mer el än Ungern, och eftersom el är dyrt så mine:as det mesta i Kina där billig el kommer från kolkraftverk.
2018-02-07, 23:41
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag köper endast bitcoin för att investera i andra coins

Varför köper du BTC för att investera i andra coins? Otroligt dumt pga den höga kostnaden. Kör du Coinbase/gdax köp ETH eller LTC istället. Fan, jag köpte BTC med bankkort på Coinbase av misstag. Köpte för 500kr och fick betala 150kr i avgift. LOL
2018-02-07, 23:47
Medlem
Tradens avatar
Till slut kom en positiv nyhet och bitcoin hoppade upp 25% men nu då? Börjar alla insiders på mötet sälja av?

Bitcoin är enkla pengar för dessa herrar som vet ungefär vad som kommer sägas på förhand.
2018-02-08, 00:02
Medlem
paprikaflickans avatar
Ännu en bullt trap. Helt förväntat med ett par tillfälliga uppgångar i en stadig nedgång.

Håller fast vid mitt bet på <5k innan 15e februari.
2018-02-08, 00:04
Bannlyst
Når vi 9000 imorgon? Jag sätter sannolikheten till 65%
2018-02-08, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Når vi 9000 imorgon? Jag sätter sannolikheten till 65%

65% är en ganska hög siffra, vad baserar du det på?

Har du pratat med dina vänner i de "marknadskapitalistiska kretsarna" som du umgås i?

Helt ärligt, bara att en användare som "Fixafitta" promotar bitcoin och tror på en uppgång hade fått mig att sälja alla mina bitcoins medan de fortfarande var värda pengar.
2018-02-08, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
65% är en ganska hög siffra, vad baserar du det på?

Har du pratat med dina vänner i de "marknadskapitalistiska kretsarna" som du umgås i?

Helt ärligt, bara att en användare som "Fixafitta" promotar bitcoin och tror på en uppgång hade fått mig att sälja alla mina bitcoins medan de fortfarande var värda pengar.

Multicitera och dela upp orkar jag fan inte, när det är kommunist!

Naaaaaa, nu är det väl inte så att jag har en sådan stor betydelse på bitcoinscenen att mina åsikter påverkar priset nämnvärt om ens något litet. Analysen sker utifrån att det alltid har fungerat så här, historisk data min vän!

Bitcoin vore kanon för någon som dig, du sparkar uppåt och det blir ett riktigt ordentligt rebelliskt långfinger till alla väktare som riskerar att kaxa.

Stabilt nu, imorgon är chansen stor att vi ser 9000
2018-02-08, 06:50
Bannlyst
Ska säga så här, jag hade chans att köpa bitcoin när den kostade runt 50 kr styck för några år sedan visst har man ångrat sig men tror det var bra att jag inte köpte för hade sålt vid 5000 kr typ och haft betydligt större ångest idag.

Det jag tycker är lite intressant är nu när det gått ner hur många bitcoin förespråkare som tystnat, innan var de som djur och tryckte ner folk som inte hade köpt och var så kaxiga.. Antar många förlorat pengar nu när det rasat?
2018-02-08, 11:17
Medlem
Bitcoinen har ju gjort så här ända från start,

Första gången jag skulle köpa låg den på 80kr st

Köpte inte då , första gången jag köpte så hadde den presis krashat från 10,ooo sek till 1800sek

Så jag tror den kommer tillbaka, och det kraftigt,

De som inte köper nu kommer ångra sig till jul
2018-02-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinSvenssons
Ska säga så här, jag hade chans att köpa bitcoin när den kostade runt 50 kr styck för några år sedan visst har man ångrat sig men tror det var bra att jag inte köpte för hade sålt vid 5000 kr typ och haft betydligt större ångest idag.

Det jag tycker är lite intressant är nu när det gått ner hur många bitcoin förespråkare som tystnat, innan var de som djur och tryckte ner folk som inte hade köpt och var så kaxiga.. Antar många förlorat pengar nu när det rasat?

Det där går ju åt båda hållen. Och det är jävligt tröttsamt, förstår inte vitsen. Låt folk investera i vad fan dom vill.
2018-02-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
Det där går ju åt båda hållen. Och det är jävligt tröttsamt, förstår inte vitsen. Låt folk investera i vad fan dom vill.

Ja, skapligt tröttsamt!

Den svenska avundsjukan och skadeglädjen när det kommmer till pengar och vad grannen har för bil och jobb är så jävla osmaklig. Fascinerande hur folk lägger energi på andras liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in