2018-02-08, 20:25
Medlem
sappys avatar
Haha de kommer tillbaka, hela tiden På dom bara Fixafitta.

Låt oss minnas dessa bittra avundsjuka domedagsprofeter genom att citera dom när marknaden är på topp igen
2018-02-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Haha de kommer tillbaka, hela tiden På dom bara Fixafitta.

Låt oss minnas dessa bittra avundsjuka domedagsprofeter genom att citera dom när marknaden är på topp igen

I Juni när det är nytt Ath just innan semester-dippen kommer jag klippa ihop ett collage med komiska citat. Teaser: ”tulpanlökar”.
2018-02-08, 21:31
Medlem
sappys avatar
Tror ni marknaden kommer påverkas när Binance öppnar igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
I Juni när det är nytt Ath just innan semester-dippen kommer jag klippa ihop ett collage med komiska citat. Teaser: ”tulpanlökar”.

Det ser jag fram emot
2018-02-08, 23:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Är det någon som tror på en återhämtning? Viggo Kavring då kanske?

https://www.coindesk.com/price/

Ja, återhämtning i betydelsen att en trend över några månader som pekar uppåt men vad det innebär i procent av nuvarande pris är givetvis omöjligt att säga. Likaså när den kommer. Inte heller ska man använda Flashback som källa, det skulle faktiskt inte förvåna mig om vissa användare här, genom tonläge och annat, till att få en del personer att avstå att investera i krypto. Följer man ekonomijournalister internationellt i etablerade media finns en försiktig optimism på en hel del håll. Däremot måste man vara realist. Återhämtning i form av en ny ATH för BTC? Ganska osäkert inte minst för att det finns intressanta altcoins att fördela pengarna över och människor blir mer försiktiga efter det här raset och undersöker alternativen bättre. Men givet potentialen med blockkedjeteknik och hur få personer som än så länge gått in är det väl inte någon vild gissning att vi får en ny ATH vad gäller market cap för kryptomarknaden totalt när det väl vänder.

Själv har jag släppt BTC men jag sitter på några ETH och på sex altcoin, gått in med en ungefär en ETH i varje, och i två intressanta ICO-projekt med 0.5 ETH i varje. Så ja, jag tror på möjligheten av en trevlig vinst på några års sikt, även om jag för de närmaste månaderna skulle vara fullt nöjd om portföljen kommer tillbaka till det värde jag investerat. Allt därutöver är en glad överraskning.

Edit: När jag skriver att det inte skulle förvåna mig om vissa användare här kunnat få en del personer att avstå att investera i krypto så menar jag inte i första hand "crypto-haters" utan personer som är så onyanserade och så negativa till alla som säger emot att de ger en otroligt infantil ton till hela diskussionen. En och annan avatar bidrar väl också till att sänka trovärdigheten. Tolka som ni vill.
Senast redigerad av Venator 2018-02-08 kl. 23:43.
2018-02-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Rapporterat som trams, användaren du plussade är en drogmissbrukare som slår ner vakter på stan. Hans arguemtn sög dock hårt! Hur fan skulle bitcoin påverkats av vad en person som mig tycker? Om Falkvinge säger något påverkar det liiite, jag är inte i närheten av Falkvinge.

Drogmissbrukare? Nu har du fått något om bakfoten här Fixafitta..

Sorligt att din läsförståelse inte är på topp eller förstår ironi. Har jag påstått att Bitcoins värde skulle påverkas av din åsikt? Och nej, Falkvinge påverkar absolut inte priskursen heller för Bitcoin om du trodde det. Man blir ibland förstummad av vilken dumhet det finns här på forumet.

Edit; Du var 65% säker på att det skulle nå 9000 idag.. Då kan vi ta och minska din trovärdighet med 65%enheter och de övriga 35%enheterna är redan bortblåsta sen länge... Så ja, vad står kvar? 0% trovärdighet besitter du just nu när det gäller att spå Bitcoins valuta.
Senast redigerad av pogba 2018-02-08 kl. 23:43.
2018-02-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, återhämtning i betydelsen att en trend över några månader som pekar uppåt men vad det innebär i procent av nuvarande pris är givetvis omöjligt att säga. Likaså när den kommer. Inte heller ska man använda Flashback som källa, det skulle faktiskt inte förvåna mig om vissa användare här, genom tonläge och annat, till att få en del personer att avstå att investera i krypto. Följer man ekonomijournalister internationellt i etablerade media finns en försiktig optimism på en hel del håll. Däremot måste man vara realist. Återhämtning i form av en ny ATH för BTC? Ganska osäkert inte minst för att det finns intressanta altcoins att fördela pengarna över och människor blir mer försiktiga efter det här raset och undersöker alternativen bättre. Men givet potentialen med blockkedjeteknik och hur få personer som än så länge gått in är det väl inte någon vild gissning att vi får en ny ATH vad gäller market cap för kryptomarknaden totalt när det väl vänder.

Själv har jag släppt BTC men jag sitter på några ETH och på sex altcoin, gått in med en ungefär en ETH i varje, och i två intressanta ICO-projekt med 0.5 ETH i varje. Så ja, jag tror på möjligheten av en trevlig vinst på några års sikt, även om jag för de närmaste månaderna skulle vara fullt nöjd om portföljen kommer tillbaka till det värde jag investerat. Allt därutöver är en glad överraskning.

Edit: När jag skriver att det inte skulle förvåna mig om vissa användare här kunnat få en del personer att avstå att investera i krypto så menar jag inte i första hand "crypto-haters" utan personer som är så onyanserade och så negativa till alla som säger emot att de ger en otroligt infantil ton till hela diskussionen.En och annan avatar bidrar väl också till att sänka trovärdigheten. Tolka som ni vill.

Ska vi tolka det som att det är du som får bära hundhuvud. Själv tycker jag att man inte ska dömma hunden efter håret.
2018-02-09, 00:19
Medlem
Jag köper på mig igen nu... rea jämfört med när man sålde av för någon månad sedan!
2018-02-09, 00:21
Medlem
DPRs avatar
Citat:
Ja, skapligt tröttsamt!

Den svenska avundsjukan och skadeglädjen när det kommmer till pengar och vad grannen har för bil och jobb är så jävla osmaklig. Fascinerande hur folk lägger energi på andras liv.

Detta. Så sjukt jävla vidrigt. Varit med om att f.d vänner kollar upp varandras bolag för att se årets resultat för att sen kommentera detta vid nästa tillställning.

OT: Jag är fortfarande lång Bitcoin och varit det sen långt tillbaks. Det ska bli spännande att se hur Bitcoin reagerar om världens börser fortsätter sin utflykt till de röda regionerna. Blockkedjan är här för att stanna, sen huruvida BTCs värde håller sig är dock inte lika säkert.
2018-02-09, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Drogmissbrukare? Nu har du fått något om bakfoten här Fixafitta..

Sorligt att din läsförståelse inte är på topp eller förstår ironi. Har jag påstått att Bitcoins värde skulle påverkas av din åsikt? Och nej, Falkvinge påverkar absolut inte priskursen heller för Bitcoin om du trodde det. Man blir ibland förstummad av vilken dumhet det finns här på forumet.

Edit; Du var 65% säker på att det skulle nå 9000 idag.. Då kan vi ta och minska din trovärdighet med 65%enheter och de övriga 35%enheterna är redan bortblåsta sen länge... Så ja, vad står kvar? 0% trovärdighet besitter du just nu när det gäller att spå Bitcoins valuta.

Nu är jag oerhört kluven, å ena sidan vill jag inte få fler arga PM då jag är ganska svag just nu, men å andra sidan är detta så kul, att jag bara INTE kan låta bli. Du var mig en oerhört lättriggad liten rödingsfile. Hilarious!

För att vara helt ärliga måste vi ju säga att den stod på 8.6 under dagen. Men visst om du inte vill ta mina analyser på allvar längre för att jag missade några parametrar igår så får du givetvis göra det, nu är du ju inte i tråden för att diskutera bitcoin, det vi vi ju båda två. hehehe

OM DU NU INSÅG att min åsikt inte påverkar kursen VARFÖR skrev du då att man inte ska ta det här med bitcoin seriöst för att JAG är involverad i det. Makes no sense! Men det gör ju iofs inte kommunism heller.
2018-02-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Nu är jag oerhört kluven, å ena sidan vill jag inte få fler arga PM då jag är ganska svag just nu, men å andra sidan är detta så kul, att jag bara INTE kan låta bli. Du var mig en oerhört lättriggad liten rödingsfile. Hilarious!

För att vara helt ärliga måste vi ju säga att den stod på 8.6 under dagen. Men visst om du inte vill ta mina analyser på allvar längre för att jag missade några parametrar igår så får du givetvis göra det, nu är du ju inte i tråden för att diskutera bitcoin, det vi vi ju båda två. hehehe

OM DU NU INSÅG att min åsikt inte påverkar kursen VARFÖR skrev du då att man inte ska ta det här med bitcoin seriöst för att JAG är involverad i det. Makes no sense! Men det gör ju iofs inte kommunism heller.

Det jag sa var att du om spår något är det troligtvis helt fel.... Att det snarare är ett varningstecken och en profetia åt det motsatta.

Det är ingen insikt, är bara din läsförståelse som är helt åt helvete att du ens trodde det från första början...
2018-02-09, 00:29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ska vi tolka det som att det är du som får bära hundhuvud. Själv tycker jag att man inte ska dömma hunden efter håret.

Tog ett tag innan jag fattade...

Nej, var och en väljer ju sitt sätt att skapa trovärdighet, efter vilja och förmåga... Den som inte lyft på benet kan kasta första stenen.
2018-02-09, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tog ett tag innan jag fattade...

Nej, var och en väljer ju sitt sätt att skapa trovärdighet, efter vilja och förmåga... Den som inte lyft på benet kan kasta första stenen.

Ja exakt! Men jag undrar om det inte ligger en hund begraven här.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in