2018-02-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Varför skulle det bli värre? Ett glas som är fullt blir inte mer fullt för att man häller i mer vatten och låter det rinna över kanten....

Och det spelar ingen roll om en rökare röker 100 cigg eller 100 000 cigg eller?
Citera
2018-02-08, 22:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Haha jo jag har väl märkt vissa konspiratoriska drag, men det är väl en förutsättning att man har det idag för att kunna förstå hur allt förhåller sig.

Det är nog mycket "lösbrev" som åker fram och tillbaka mellan CAS och IOK nu, med det ena förslaget efter det andra.
Det är ju ren politik nu. Har inget med antidoping att göra.

Jag undrar om inte 6 av de 13 är de som jag nämnde. De har varit uppe i civil schweizisk domstol och kan därför inte prövas av CAS igen.
Av de fallen kan man alltså inte dra slutsatsen att resten får avslag eftersom alla de fallen inte varit uppe civilt.

Sedan tillkom 7 ledare, läkare etc. Vilket gör 13.

Så jag gissar att det är de 13 man talar om. Några i schweizisk domstol och några ledare etc. Om det är så, tycker jag inte att man kan dra slutsatsen som svt gör, att de 47 kommer att få avslag.

Men det är rörigt, det medges.

https://www.insidethegames.biz/articles/1061199/yuskov-and-kulizhnikov-among-latest-groups-of-russians-to-launch-cas-appeals
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Haha jo jag har väl märkt vissa konspiratoriska drag, men det är väl en förutsättning att man har det idag för att kunna förstå hur allt förhåller sig.

Det är nog mycket "lösbrev" som åker fram och tillbaka mellan CAS och IOK nu, med det ena förslaget efter det andra.

Mycket snack och lite verkstad. Fortfarande så har dessa åkare PASSERAT kontrollen med EXAKT samma värden som UG drar fram 8-17 år senare. Vad är logiken? Dom passerade testet. Dom fick starta. Dom fick vinna enligt det regelsystem som fanns på den tiden. Vad skulle nyttan vara av att börja gräva i det här nu? Dom har blivit "friade" enligt gälllande rutiner 2001-2010.
Citera
Medlem
Citat:
Ja och astmamedicinförespråkarna blev väldigt tysta helt plötsligt.
Det tror du nog bara. Om du inte vore så hysterisk så skulle du dessutom ha sett att de inte har sagt att de inte tycker att denna medicinering är helt ok. De har bara försökt nyansera och förklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Va? Norge har ju gett sina friska åkare astmamedicin. De kan ju inte ha dispens. Björnens astmadrog släpptes ju fri för alla 2011. Då skulle ju Kowa testa den..

Jag refererar bara till hur reglerna ser ut. Vissa mediciner kräver kanske inte recept i andra länder, men i Sverige gäller dessa regler.
Citera
2018-02-08, 22:16
Medlem
Citat:
Och det spelar ingen roll om en rökare röker 100 cigg eller 100 000 cigg eller?

I detta fallet har man redan en inflammation. Har man redan en inflammation så får man ju inte en inflammation till på samma ställe. Den kan kanske förvärras till viss del, men det kan bara bli sämre till en viss gräns.

Jag har en kronisk inflammation i en arm. Den blir ibland bättre och ibland sämre, men den blir aldrig ännu sämre när den är som värst. Om jag använder armen mycket så blir den sämre, äter jag inflammations hämmande mediciner så kan jag fortfarande använda armen rätt ok. Är det då doping att äta Ipren eller Alvedon?

Jag lovar att om en elitidrottare äter Alvedon och Ipren så kan de träna hårdare. Samtidigt hjälper de vid skador. Skall de förbjudas också?
Citera
2018-02-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Kristus när man ser filmen "Okänd Soldat" på bio ... och väntar på den riktiga långa förlängningen av filmen att släppas med mer en halvtimme eller så.

Vad fan gjorde: Sverige, Norge och Danmark förutom då förutom att tjäna pengar!?

Medan Finland då flöt blod.

Doping, doping Finland är nog varken först eller inte ens värst i Norden.
Själv är jag rätt förtjust i finska folket. Nu är inte detta topic riktigt men hjälpte inte svenskar till i vinterkriget? Hur det ligger till med det vad gäller övriga nordiska länder vet jag inte och tänker inte ta reda på just nu heller. Tycker det är tråkigt att det knappast nämns att Sverige hjälpte sina grannar en del under andra världskriget.

Håller ofta på Finland i sport. Utom i hockey. Ha det så bra, du där.

Synd det där med dopingen men övriga länder verkar knappast bättre.
Citera
2018-02-08, 22:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Såhär skrev svt idag.

Expressen:
Citat:
De 13 ryssar som i sista stund gick till Idrottens skiljedomstol, Cas för att få en OS-inbjudan har fått nej. Cas anser att man inte har rätt att döma i frågan.

Därmed blir det sannolikt samma besked för de 47 ryssar som får sitt svar från Cas på fredagen.
https://www.expressen.se/sport/os-2018/dodar-os-drom-for-13-av-ryssarna/

Inte har väl Usse, Legkov och hela gänget på 47 ryssar varit uppe i civil domstol?

Pratar inte Expressen strunt här?? Eller har jag missuppfattat?

Bara för att man inte kan döma i 13 fall så säger väl inte det något om resten av fallen?
Senast redigerad av wwr 2018-02-08 kl. 22:31.
Citera
2018-02-08, 22:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Mycket snack och lite verkstad. Fortfarande så har dessa åkare PASSERAT kontrollen med EXAKT samma värden som UG drar fram 8-17 år senare. Vad är logiken? Dom passerade testet. Dom fick starta. Dom fick vinna enligt det regelsystem som fanns på den tiden. Vad skulle nyttan vara av att börja gräva i det här nu? Dom har blivit "friade" enligt gälllande rutiner 2001-2010.
Fattar du fortfarande inte att det pågår omfattande bloddoping?
Eller fattar du det men vill inte att man ska prata om det?
Om något ska bli bättre måste skiten upp på bordet.
Det enda du skriver här, i inlägg efter inlägg, går ut på att skjuta budbärarna av de dåliga nyheterna...
Citera
2018-02-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
I detta fallet har man redan en inflammation. Har man redan en inflammation så får man ju inte en inflammation till på samma ställe. Den kan kanske förvärras till viss del, men det kan bara bli sämre till en viss gräns.

Jag har en kronisk inflammation i en arm. Den blir ibland bättre och ibland sämre, men den blir aldrig ännu sämre när den är som värst. Om jag använder armen mycket så blir den sämre, äter jag inflammations hämmande mediciner så kan jag fortfarande använda armen rätt ok. Är det då doping att äta Ipren eller Alvedon?

Jag lovar att om en elitidrottare äter Alvedon och Ipren så kan de träna hårdare. Samtidigt hjälper de vid skador. Skall de förbjudas också?

Berätta mer, vilken gräns pratar du om? Finns det en magisk gräns för hur mycket kyla och torr luft sliter på luftrören?
Citera
2018-02-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Jag pratade om CAS och IOK:s hantering av ryssarna dock.
Citera
2018-02-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Expressen:

https://www.expressen.se/sport/os-2018/dodar-os-drom-for-13-av-ryssarna/

Inte har väl Usse, Legkov och hela gänget på 47 ryssar varit uppe i civil domstol?

Pratar inte Expressen strunt här?? Eller har jag missuppfattat?

Bara för att man inte kan döma i 13 fall så säger väl inte det något om resten av fallen?

Det var väl Usse, Shipulin och någon skridskoåkare som överklagade sist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in