2018-02-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Båda villkoren måste uppfyllas.
Tack för förtydligandet!
Citera
2018-02-07, 16:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag ser här att detta redan fått till följd att Moderatorer nu får PM om aktuella kriminalfall.
(FB) Tullen gillrade fälla i Glumslöv – jättebeslag av kokain 2018
Citera
2018-02-07, 17:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser här att detta redan fått till följd att Moderatorer nu får PM om aktuella kriminalfall.
(FB) Tullen gillrade fälla i Glumslöv – jättebeslag av kokain 2018
Det ska väl förtydligas att det är inget som ingår i moderatorrollen utan blomvattnare agerar som vilken annan användare som helst där och inte som moderator.
Citera
2018-02-07, 17:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det ska väl förtydligas att det är inget som ingår i moderatorrollen utan blomvattnare agerar som vilken annan användare som helst där och inte som moderator.
Absolut är det så. Men ni som är moderatorer får nog börja vänja er vid ett ökat PM-tryck från nyreggade tipsare.
Citera
2018-02-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, man kommer att kunna ta emot PM.

Bra med svar på det, jag letade i tråden och fann det. Annars ser jag det som en risk att folk testar med att skapa nya konton och skicka PM till dem från sitt gamla för att kolla, men om jag skulle skicka ett PM till en som inte kan svara, hur ser det då ut för mig? Får jag ett meddelande att mottagaren inte uppfyller kriterierna för att svara? Annars kan ju de som kan skicka PM skicka en massa PM och kräva svar, liksom "För i h-e, svara på detta då", om den som skickar inte har hittat denna tråd i den stora Flashbackdjungeln.

Jag tycker som sagt inte att förslaget är bra. Bättre vore om någon har rapporterat ett PM och den som skrev det blir avstängd från att kunna skicka PM till medlemmar för en viss tid, kanske för alltid om regelöverträdedelsen var allvarlig.
Citera
2018-02-08, 23:01
Medlem
jag har varit medlem i 11 år och skrivit 52 inlägg men kan ändå inte skicka pm till de jag hade konversationer med för bara en vecka sedan... kul!
Citera
2018-02-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Som sagt så är Flashback ett diskussionsforum, möjligheten att överhuvudtaget kunna skicka meddelanden till andra användare får man se som en bonus - finns inget som säger att den funktionen måste finnas. Speciellt inte när den missbrukas.

Du har skrivit 29 inlägg varav alla utom 1 handlar om thaimassage. Då undrar man ju lite vad du har för massiv korrespondens med andra användare som inte kan tas i lämplig tråd?

Man kan också konstatera att skriver man endast 29 inlägg på närmare 1500 dagar så är man inte primärt här för att diskutera, så hur seriös man är när man nästan enbart använder forumet till att skicka privata meddelanden till andra användare kan säkerligen diskuteras.

admin5

så att endast läsa på fb är att vara en vidrig snyltare ?
Citera
2018-02-08, 23:26
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNAZIX
så att endast läsa på fb är att vara en vidrig snyltare ?

Absolut inte, men för att enbart läsa så behöver man inte kunna skicka PM.

admin5
Citera
2018-02-09, 11:01
Medlem
Jobbar på att komma upp i 50 inlägg men siffran på antalet inlägg har stannat på 13. Står 13 på i allla fall tre av mina inlägg. Förmodligen på fyra efter detta inlägget! Räknas antalet inlägg upp ändå?
Citera
2018-02-09, 11:06
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Jobbar på att komma upp i 50 inlägg men siffran på antalet inlägg har stannat på 13. Står 13 på i allla fall tre av mina inlägg. Förmodligen på fyra efter detta inlägget! Räknas antalet inlägg upp ändå?

Förmodligen har du skrivit i några av forumen som saknar postcount.

Här kan du läsa vilka forum det är: (FB) Flashback Forum FAQ

admin5
Citera
2018-02-09, 14:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse

Som ovan plus alternativet att du skrivit nonsensinlägg som raderas i samma takt.

Att posthora för att snabbt komma upp i 50 inlägg är aldrig någon bra idé.
Citera
2018-02-09, 22:00
Medlem
Lilabanans avatar
Jättebra idé.

Forumet måste rensas på troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem