2018-02-05, 03:27
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryGW
Jag hör till dom besvikna.

1. Håller med tidigare skribent. Formuleringen är fel, ska vara ” Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar eller postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.”

2. Jag har varit medlem i mer än 4 år, skrivit 30 inlägg, i princip alla riktiga inlägg och inte typen ”Jag håller med” eller ”Vad heter han?” Jag har haft pm-utbyten med ganska många andra medlemmar här på FB. Plötsligt, utan förvarning, kan jag inte svara på de pm som skickats till mig i januari.

Känns som den ändring som gjorts är ett slag i ansiktet på en som alltid försökt att vara seriös på FB.

Som sagt så är Flashback ett diskussionsforum, möjligheten att överhuvudtaget kunna skicka meddelanden till andra användare får man se som en bonus - finns inget som säger att den funktionen måste finnas. Speciellt inte när den missbrukas.

Du har skrivit 29 inlägg varav alla utom 1 handlar om thaimassage. Då undrar man ju lite vad du har för massiv korrespondens med andra användare som inte kan tas i lämplig tråd?

Man kan också konstatera att skriver man endast 29 inlägg på närmare 1500 dagar så är man inte primärt här för att diskutera, så hur seriös man är när man nästan enbart använder forumet till att skicka privata meddelanden till andra användare kan säkerligen diskuteras.

admin5
Citera
2018-02-05, 13:40
Medlem
Är inte inne här så ofta men kan regeln förhindra spam så är ju det jättebra.
Dock har jag aldrig råkat ut för det men vad man förstår så har det ju uppenbart varit ett problem...
Citera
2018-02-05, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Som sagt så är Flashback ett diskussionsforum, möjligheten att överhuvudtaget kunna skicka meddelanden till andra användare får man se som en bonus - finns inget som säger att den funktionen måste finnas. Speciellt inte när den missbrukas.

Du har skrivit 29 inlägg varav alla utom 1 handlar om thaimassage. Då undrar man ju lite vad du har för massiv korrespondens med andra användare som inte kan tas i lämplig tråd?

Man kan också konstatera att skriver man endast 29 inlägg på närmare 1500 dagar så är man inte primärt här för att diskutera, så hur seriös man är när man nästan enbart använder forumet till att skicka privata meddelanden till andra användare kan säkerligen diskuteras.

admin5

Ingen dålig slakt.

Kommer den här regeln på grund av massa reklam? Eller är det någon annan anledning?

Jag är bara nyfiken. Väntar snällt nån vecka till.
Citera
2018-02-05, 17:25
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5
wow vad du ägde nu bra skrivet. Här var det stora slaktyxan som kom fram.
Citera
2018-02-06, 08:28
Medlem
scoremaxs avatar
Mer irriterande är väl isåfall när man skriver PM och dessa "Försvinner" utan möjlighet att återskapa skiten.
Citera
2018-02-06, 08:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
wow vad du ägde nu bra skrivet. Här var det stora slaktyxan som kom fram.

Ägde och Ägde.

Citat:
Är det relevant för värdet vilket ämne som diskuteras?
Hur skall det bedömas?
Om "Thaimassage" i sig har en lägre status, så kan man väl plocka bort tråden i sin helhet då.
Personligen tycker jag det blir märkligt om ett Subjektivt bedömande om vilka ämnen någon skrivit i skall "Bedömmas"..om ämnet finns kvar.
Citera
2018-02-06, 22:17
Avslutad
Jag förstår varför man väljer att implementera denna regel med tanke på reklamen och liknande. Det finns dock ett litet tillkortakommande med detta enligt mig baserat på min 10 åriga erfarenhet från forumet.

Detta gäller främst i uppmärksammade trådar i forumet ABK, där det med jämna mellan är någon person som kan bidraga med "inside information". Dock brukar det vara ibland en person som inte nödvändigtvis inte hänger här, och därav saknar ett konto samt möjligheten att skriva ut den informationen direkt i tråden. Då har dessa i flera fall registrerat ett konto och sedan PMat någon aktiv postare i tråden och bett den föra fram informationen istället för att vänta 3 dagar då man ändå inte kan skriva inlägg direkt vid registrering.

Denna möjlighet försvinner ju nu vilket jag kan tycka vara lite trist, och skulle kunna lösas med någon form av lättnad i denna regel. Dock är detta admins sak och inte min.
Citera
2018-02-07, 00:34
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Är det relevant för värdet vilket ämne som diskuteras?
Hur skall det bedömas?
Om "Thaimassage" i sig har en lägre status, så kan man väl plocka bort tråden i sin helhet då.
Personligen tycker jag det blir märkligt om ett Subjektivt bedömande om vilka ämnen någon skrivit i skall "Bedömmas"..om ämnet finns kvar.

I det här fallet så påstod sig den mycket besvikna personen vara en seriös användare och då är väl kanske inte drygt två dussin inlägg om "happy ending" (skrivna under en fyraårsperiod) i prostitutionsforumet det första som dyker upp på näthinnan, men det kan iofs bero på att jag är en smula fördomsfull.

Men att jag nämnde det har också med att göra att alla inlägg är placerade på samma ställe, det medför att det enda som kan tänkas diskuteras i denna korrespondens med andra användare är ju thaimassage och eftersom det inte är nåt som tas i tråden/trådarna så kan jag tänka mig att det är saker som skulle tangera, eller rent utav bryta mot, regel 1.01 om det togs publikt. Det är precis av denna anledning vi valde att ta bort PM-möjligheten för helt nyreggade medlemmar.

Lägger man krutet på att skriva inlägg istället för PM så når man snabbt upp till 50 inlägg.

admin5
Citera
2018-02-07, 05:27
Medlem
scoremaxs avatar

Oki, Jag förstår.
Citera
2018-02-07, 15:13
Medlem
Jag antar att regeln bygger på antal inlägg och inte på "nya" konton.

Jag har varit medlem ett tag och besökare långt innan dess. Läser mest ABoK för att komplettera gammelmedia samt slösurfar något ämne som fångar intresset.

32 inlägg sen 2012 är inte mycket, men jag är inte här för att göra mig ett namn. Bidrar gör jag när jag har något att bidra med, eller om jag behöver fråga något.

Så jag blev lite paff nu när jag inte kunde svara på mitt tredje inkomna PM på 5,5 år och mitt fjärde utgående PM får således vänta ett tag medan jag funderar på vad jag ska skriva i de 18 ytterligare inlägg jag nu måste författa för att få bort rookiestämpeln igen.

Förbudet att skicka PM för nya konton har jag inga synpunkter på - men filtret som avgör vem som är ny kanske kan ifrågasättas.
Citera
2018-02-07, 15:52
Medlem
Snorkings avatar
Jättebra

Men jag har varit medlem i flera år och kan inte ens svara på meddelanden.

Hur kan det komma sig
Inte skrivit 50 inlägg dock men om jag tolkar er rätt så är det 30dagar OCH 50 inlägg. Inte eller

Har jag missförstått det här?

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har idag ändrat gränsen för när man kan skicka PM.

Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar och postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.

admin
Citera
2018-02-07, 16:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorking
Jättebra

Men jag har varit medlem i flera år och kan inte ens svara på meddelanden.

Hur kan det komma sig
Inte skrivit 50 inlägg dock men om jag tolkar er rätt så är det 30dagar OCH 50 inlägg. Inte eller

Har jag missförstått det här?
Båda villkoren måste uppfyllas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in