2018-02-02, 08:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigeradtillvaro
Som tack för att ni förstör ytterligare skapar jag 20 nya konton imorgon när jag har tid.

Vad har det med saken att göra?

Du får ha hur många konton du vill på Flashback.
Citera
2018-02-03, 10:05
Medlem
kan dom se PM skickade till dom?

bra regel för övrigt. Detta kommer stoppa en jävla massa knark reklam säger jag bara.
Citera
2018-02-03, 10:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
kan dom se PM skickade till dom?

bra regel för övrigt. Detta kommer stoppa en jävla massa knark reklam säger jag bara.
Vilka "dom"?
Citera
2018-02-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilka "dom"?

haha! oj, menade dom som har mindre än 50 inlägg osv. om dom ser ens PM?

mvh
Citera
2018-02-03, 13:18
Medlem
Hej, ursäkta om detta anses som kapande. Men jag har över 50 inlägg och varit medlem sedan 2014, men jag kan inte skicka PM's.

Vad gäller?
Citera
2018-02-03, 13:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternitplattor
Hej, ursäkta om detta anses som kapande. Men jag har över 50 inlägg och varit medlem sedan 2014, men jag kan inte skicka PM's.

Vad gäller?
51 inlägg inklusive detta.
55 om du räknar med inlägg i forum som inte bidrar till postcount.
Pröva igen.
Citera
2018-02-03, 13:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
haha! oj, menade dom som har mindre än 50 inlägg osv. om dom ser ens PM?

mvh
Ja, man kommer att kunna ta emot PM.
Citat:
Ursprungligen postat av eternitplattor

Vad gäller?
Systemet uppdaterar en gång / dygn. Du lär ha möjlighet att skicka fler än ett PM i morgon senast.
Citera
2018-02-03, 14:59
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har idag ändrat gränsen för när man kan skicka PM.

Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar och postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.

admin

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Jag fattade det som att nya användare som har varit medlemmar mindre än 30 dagar och postat mindre är 50 inlägg inte kan skicka dessa pm? Betyder det inte då att du som har varit medlem i mer än 30 dagar då kan pm:a trots lågt antal inlägg?
Jag kanske tolkar det fel.
Enligt den booleska logiken krävs det alltså att man har varit medlem i mer än 30 dagar och att det krävs minst 50 inlägg för möjligheten att skicka PM, det räcker således inte med att man skiter ur sig 50+ inlägg på 10 dagar (det saknas 20 dagars medlemskap) eller för den delen att man varit medlem 30+ dagar men endast har 10 inlägg.

Och betyder att bägge villkoren måste vara uppfyllda.
Citera
2018-02-04, 11:19
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Enligt den booleska logiken krävs det alltså att man har varit medlem i mer än 30 dagar och att det krävs minst 50 inlägg för möjligheten att skicka PM, det räcker således inte med att man skiter ur sig 50+ inlägg på 10 dagar (det saknas 20 dagars medlemskap) eller för den delen att man varit medlem 30+ dagar men endast har 10 inlägg.

Och betyder att bägge villkoren måste vara uppfyllda.
Nja, så som det är formulerat i admins inlägg blir resultatet faktiskt tvärtom.
Citat:
Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar och postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.
En användare som varit medlem i 30+ dagar kan ej anses uppfylla kriteriet "varit medlem i mindre än 30 dagar och postat färre än 50 inlägg", då endast en av dessa är sann. Det skulle ha varit ett "eller" där istället för ett "och".

Det råder knappast några tveksamheter om att andemeningen är just den som du beskrev, men när det kommer till satslogik kan vi gott låta rätt vara rätt
Citera
2018-02-04, 12:10
Medlem
Jag hör till dom besvikna.

1. Håller med tidigare skribent. Formuleringen är fel, ska vara ” Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar eller postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.”

2. Jag har varit medlem i mer än 4 år, skrivit 30 inlägg, i princip alla riktiga inlägg och inte typen ”Jag håller med” eller ”Vad heter han?” Jag har haft pm-utbyten med ganska många andra medlemmar här på FB. Plötsligt, utan förvarning, kan jag inte svara på de pm som skickats till mig i januari.

Känns som den ändring som gjorts är ett slag i ansiktet på en som alltid försökt att vara seriös på FB.
Citera
2018-02-04, 17:55
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryGW
Jag hör till dom besvikna.

1. Håller med tidigare skribent. Formuleringen är fel, ska vara ” Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar eller postat färre än 50 inlägg, kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.”

2. Jag har varit medlem i mer än 4 år, skrivit 30 inlägg, i princip alla riktiga inlägg och inte typen ”Jag håller med” eller ”Vad heter han?” Jag har haft pm-utbyten med ganska många andra medlemmar här på FB. Plötsligt, utan förvarning, kan jag inte svara på de pm som skickats till mig i januari.

Känns som den ändring som gjorts är ett slag i ansiktet på en som alltid försökt att vara seriös på FB.
Dock är det primära syftet med FB diskussionerna i forumen dvs att utbyta tankar med flera.
PM får ses som en plusfunktion.
Citera
2018-02-05, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Dock är det primära syftet med FB diskussionerna i forumen dvs att utbyta tankar med flera.
PM får ses som en plusfunktion.

Men det var den plusfunktionen som gjorde FB så bra. Och därför är jag besviken när den är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in