• 1
  • 2
2018-02-08, 17:49
Medlem
InOurNatures avatar
Hur går det för dig? Hur har dagen varit? Ta hand om dig själv!
Citera
2018-02-08, 17:59
Tja, jag bestämde mig idag för att sluta helt med den här vidriga medicinen...
(FB) Totalt apatisk av Aripiprazol (Abilify)? Samt åter till Haldol.

Trots att läkaren sa att jag ska gå ner till 5 mg, så slutar jag helt! Fan vad den har fördärvat för mig!
Citera
2018-02-08, 18:10
Medlem
Dagen har varit helt ok. Lite ensamt och en del självhat men annars så har det väl varit en dag som alla andra.
Citera
2018-02-08, 18:18
Medlem
Dragonflashs avatar
Ja jag vaknade till ett samtal per telefon sedan har det gått utför. Ringde sedan transportstyrelsen trött som jag var och halvsov och svamlade. Hatar mornar som denna och de gör att jag mår riktigt skit!
Citera
2018-02-08, 19:09
Medlem
darksecrets avatar
Nu är jag inte deprimerad och har aldrig varit deppig. Men ville bara skriva att det är väldigt fint av dig, att bry sig om andra som du gör! Inte så vanligt i dagens samhälle <3
Citera
2018-02-08, 19:15
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tja, jag bestämde mig idag för att sluta helt med den här vidriga medicinen...
(FB) Totalt apatisk av Aripiprazol (Abilify)? Samt åter till Haldol.

Trots att läkaren sa att jag ska gå ner till 5 mg, så slutar jag helt! Fan vad den har fördärvat för mig!

Ändra medicineringen om det inte funkar, viktigt med adekvat vård och viktigt att lyssna på dig själv. Ta det lugnt!
Citera
2018-02-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Nu är jag inte deprimerad och har aldrig varit deppig. Men ville bara skriva att det är väldigt fint av dig, att bry sig om andra som du gör! Inte så vanligt i dagens samhälle <3

Vad fint av dig att berömma och uppmärksamma vad en medmänniska skriver. Det betyder nog mer än vad man tror.
Citera
2018-02-08, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ändra medicineringen om det inte funkar, viktigt med adekvat vård och viktigt att lyssna på dig själv. Ta det lugnt!
Jo, det är ju inte så att jag har självmordstankar, självskadebeteende eller är väldigt förvirrad/manisk/psykotisk, blir sånt så söker jag hjälp.

Men så läste jag på en annan sida att den sitter i länge i kroppen o systemet... Min psykiater ska ringa mig i morgon o höra hur det har gått. Frågan är om jag ska säga att jag inte tagit Aripiprazolen...?
Citera
2018-02-08, 19:33
Medlem
Fagerhults avatar
Citat:

Om du aldrig har varit "deppig" så antar jag att du inte är särskilt gammal, under 15 kanske?
Citera
2018-02-08, 19:34
Medlem
Citat:

Tänkte precis skriva ungefär samma sak!
Undantaget att jag vart i skiten och tagit mig ur den.
Citera
2018-02-08, 19:34
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Dagen har varit helt ok. Lite ensamt och en del självhat men annars så har det väl varit en dag som alla andra.

Jag antar att resonemanget är att det kunde varit värre, vilket är sant. Glöm bara inte bort att det kunde varit bättre. Hoppas du får en bra dag imorgon!
Citera
2018-02-08, 19:46
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Ja jag vaknade till ett samtal per telefon sedan har det gått utför. Ringde sedan transportstyrelsen trött som jag var och halvsov och svamlade. Hatar mornar som denna och de gör att jag mår riktigt skit!

Är det stressen med myndigheter och ansvarstagandet som känns jobbigt? Vet att i mina värsta stunder så kunde ett telefonsamtal framkalla en mindre panik attack, och då bara ljudet av en telefon. Hoppas du får en bättre dag imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in