2018-02-08, 19:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Men vad är det som får dig att tro att polisen inte har gått/går till botten med utredningen? Och att det polisen kommer fram till, baserat på film, brev, förhör m.m. accepteras som sanning och att det är det som förmedlas till allmänheten? Kan det vara att det inte fungerar med din världsbild av två monster som planerade mordet på deras döttrar för att...ja, för att vadå? Vilket skulle motivet vara?

Illvilliga spekulationer är att misstänka (baserat på luft) incest, psykopati, det anser jag fortfarande. Jag sa tidigare att jag tror att döttrarna har ME, vilket ligger avsevärt närmare den information som har kommit ut till allmänheten, att döttrarna led av trötthetssyndrom. Det är knappast illvillig spekulation.

Så om herr Akilov (han som mejade ner folk på Drottninggatan) säger att han dödade människorna för att de inte var rättrogna muslimer, då tycker du att Polisen ska nöja sig med det, och tala om det för allmänheten?
Eller om en mamma mördar sitt barn för att barnet slarvade med tandborstningen? Det är ingen sanning bara för att mördaren anger SIN orsak.

Eftersom mord ofta föregås av hämnd, sexuella perversioner, galenskap, idioti och personlighetsstörningar är det såklart rimligt att tro att dessa barnamördare i Bjärred haft något av detta. Illvilliga spekulationer skulle kunna vara styckningar, skändningar av offren förutom själva mördandet och annat goreigt.
Citera
2018-02-08, 19:13
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Jag håller inte med om att barnen levde farligt i sitt hem. Det rimmar illa med föräldrar som sitter med på skolmöten och planerar skolgång, som reser utomlands för att försöka hitta botemedel till döttrarnas sjukdom. Som har ordnat med hemundervisning och visat upp läkarutlåtanden, man kan undra hur många läkarbesök de varit på. Dessutom kom det lärare till hemmet, som har skyldighet att göra en orosanmälan skulle de misstänka att barnen far illa.

För mig är barn som lever dåligt något annat. Barn som lever med alkoholiserade föräldrar, knarkarföräldrar, vårdslösa föräldrar, som utsätter barnen för verbal misshandel, fysisk misshandel, sexuella övergrepp, som låter barnen utföra sysslor de är för små för m.m.
Skojar du? Det är bara för mycket! Agnes och Moa hade troligen levt i dag om de hade levt med knarkarföräldrar eller alkoholiserade föräldrar! Vad har du för människosyn egentligen? Dessa mördarföräldrar i Bjärred var just precis vårdslösa föräldrar och utsatte sina egna barn för den värsta fysiska misshandel man kan tänka sig, MORD.
Troll!
Senast redigerad av Geggamoja 2018-02-08 kl. 19:20.
Citera
2018-02-08, 19:18
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men hur kommer Anders Eklund in i bilden? Han är en sexdåre och mördare. Han våldtog och mördade av lusta. Han hade aldrig någon tanke på att ta sitt eget liv. Finns ingen som helst koppling till det här fallet
AE mådde säkerligen lika dåligt som mördarföräldrarna i Bjärred. Dessa föräldrar är inte ursäktade bara för att de begick självmord. De var fega som inte tog sitt rättfärdiga straff i en domstol.
Citera
2018-02-08, 19:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Jag funderar på vad polisen sa.Ett våldsbrott kallas självmord för våldsbrott? Ingen vet vad som hände i villan vi bara spekulerar. Någon skrev här att någon var väldigt sjuk,men det var inte fysisk sjukdom.Samt om krossat glas och försvarsskador.

Nej, mord är dödligt våld och benämns ofta som våldsbrott. Självmord är enligt lagen inget brott i Sverige.
Citera
2018-02-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Så om herr Akilov (han som mejade ner folk på Drottninggatan) säger att han dödade människorna för att de inte var rättrogna muslimer, då tycker du att Polisen ska nöja sig med det, och tala om det för allmänheten?
Eller om en mamma mördar sitt barn för att barnet slarvade med tandborstningen? Det är ingen sanning bara för att mördaren anger SIN orsak.

Eftersom mord ofta föregås av hämnd, sexuella perversioner, galenskap, idioti och personlighetsstörningar är det såklart rimligt att tro att dessa barnamördare i Bjärred haft något av detta. Illvilliga spekulationer skulle kunna vara styckningar, skändningar av offren förutom själva mördandet och annat goreigt.

Polisen säger ingenting förrän mordutredningen har klarlagt vad som de facto har hänt i Bjärred.

Precis som de skall gå till.

Att gärningsmannen/männen lämnat ett brev efter sig, påverkar på intet sätt mordutredningen.

Så vitt jag begriper var brevet framförallt ställt till den efterlevande familjen.
Citera
2018-02-08, 19:31
Medlem
Citat:
AE mådde säkerligen lika dåligt som mördarföräldrarna i Bjärred. Dessa föräldrar är inte ursäktade bara för att de begick självmord. De var fega som inte tog sitt rättfärdiga straff i en domstol.

Man är riktigt liten om man drar paralleller mellan detta och en pedofilsexsadist. En liten jävla lort.
Citera
2018-02-08, 19:31
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om att barnen levde farligt i sitt hem. Det rimmar illa med föräldrar som sitter med på skolmöten och planerar skolgång, som reser utomlands för att försöka hitta botemedel till döttrarnas sjukdom. Som har ordnat med hemundervisning och visat upp läkarutlåtanden, man kan undra hur många läkarbesök de varit på. Dessutom kom det lärare till hemmet, som har skyldighet att göra en orosanmälan skulle de misstänka att barnen far illa.

För mig är barn som lever dåligt något annat. Barn som lever med alkoholiserade föräldrar, knarkarföräldrar, vårdslösa föräldrar, som utsätter barnen för verbal misshandel, fysisk misshandel, sexuella övergrepp, som låter barnen utföra sysslor de är för små för m.m.

Jag tycker att barnen levde oerhört farligt i sitt hem.
Citera
2018-02-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du menar alltså att alla som tar starkt avstånd från handlingen är riktiga snaskisar som profiterar på mordet? Jösses. Du tror inte att det är så att de som tar avstånd från mordet vill förklara för dem som "kan förstå" att det är viktigt att hålla en rak kurs i detta träsk av "förståelse"? Om det blir vanligt att "förstå" har vi snabbt en värdegrund för familicide vid vissa situationer. Det är mycket lättare att peka ut handlingsalternativ om man direkt stänger dörren för vissa ageranden. Vilket inte hindrar att man söker förklaringsmodeller, dock utan förståelse.

Ditt inspel är alltså att vi inte ska diskutera detta om vi inte accepterar just din förklaringsmodell, som är "logisk". En logisk förklaring på det absolut mest ologiska två föräldrar kan hitta på. Jo, så kan det vara, men det behöver inte vara så.

Nu kan jag själv se flera olika tänkbara lösningar och en del är för dig då "snaskiga". Må så vara.

Jag är väl medveten om att depressioner grumlar omdömet, men att ta sitt liv och dra med sig barnens, för det krävs något alldeles extra. Ännu mer så om det är två i övrigt välfungerande individer i samhället som kommer överens om detta. Riktigt logiskt är inte detta ärende ändå.

Bra inlägg.
Självklart söker vi alla en förklaring. Det är väl därför man har ett behov av att diskutera det till synes oförklarliga. Finns inget snaskigt i det. Bara mänskligt.
Sedan tror jag att vi kan ha olika gränser för vad som är "sjukt" och "friskt". Exempelvis kan en rättspsykiatrisk utredning stämpla någon som frisk när vi är väldigt många "vanliga" människor som inte håller med. Inte konstigt vi är oense här i tråden heller...

Till er som citerat mitt inlägg men ändå fortsätter ert nedrackande - ni kan inte ha läst ordentligt. Ni fortsätter ju att medvetet misstolka och lägga åsikter på folk som de inte har.
Jag ser ingen anledning att tjafsa vidare med er.
Citera
2018-02-08, 19:54
Medlem
Citat:
Han gick ner 10% i arbetstid. Var det vad barnen var värda? Ändå kunde han arbeta 90% trots djupaste förtvivlan, utmattning och hopplöshet? Tänk vilken ångest Anders Eklund måste haft, vad dåligt han mådde som var tvungen att mörda ett barn. Han gick väl inte heller ner i arbetstid? Vilken förtvivlan han måste ha känt! Givetvis skulle de allihopa haft en spärr. Ondska, vansinne och egoism.

Börjar undra om du är helt frisk, för du sprider ju ondska och vansinne i inlägg efter inlägg. Anders Eklund; hur i helvete kan en normalfuntad person dra in honom i detta.

O & H är döda, du kan inte skade dem med hatet du trumpetat ut gång på gång. Tycker du man ska skända liken på en allmän plats, eller vad krävs för att du ska få ro i själen och se tragedin mer på distans? Barnen lär i alla fall inte uppstå från de döda hur mycket du än hatar deras föräldrar.

H jobbade halvtid, flickorna hade undervisning i hemmet, O gick ner till 90%. Gör det O till ett mördarsvin?
Hade han varit en god människa om han gått ner till 50%? eller skulle han vara tvungen att säga upp sig helt för att skulle tycka det var ok. Om flickorna sov långa perioder (?), skulle han då sitta och titta på dem utan att egentligen kunna görat något? Hade det hjälpt?

Utan inkomster kanske de snart stått hemlösa på gatan med två sjuka barn, det hade definitivt inte förbättrat läget.
Citera
2018-02-08, 20:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man är riktigt liten om man drar paralleller mellan detta och en pedofilsexsadist. En liten jävla lort.
Nej, det ska vara ännu svårare att mörda sina egna barn, vilket dessa såkallade föräldrar i Bjärred gjorde. Enligt många här i tråden ska man förstå mördarna, då förutsätter jag att alla räknas med. Jag har inte varit inne i AE-tråden, men kan tänka mig att anhöriga till AE blir jätteledsna när de läser vad som skrivs om honom. Han har säkert liksom bjärredföräldrarna gått igenom svåra kriser.
Citera
2018-02-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Börjar undra om du är helt frisk, för du sprider ju ondska och vansinne i inlägg efter inlägg. Anders Eklund; hur i helvete kan en normalfuntad person dra in honom i detta.

O & H är döda, du kan inte skade dem med hatet du trumpetat ut gång på gång. Tycker du man ska skända liken på en allmän plats, eller vad krävs för att du ska få ro i själen och se tragedin mer på distans? Barnen lär i alla fall inte uppstå från de döda hur mycket du än hatar deras föräldrar.

H jobbade halvtid, flickorna hade undervisning i hemmet, O gick ner till 90%. Gör det O till ett mördarsvin?
Hade han varit en god människa om han gått ner till 50%? eller skulle han vara tvungen att säga upp sig helt för att skulle tycka det var ok. Om flickorna sov långa perioder (?), skulle han då sitta och titta på dem utan att egentligen kunna görat något? Hade det hjälpt?

Utan inkomster kanske de snart stått hemlösa på gatan med två sjuka barn, det hade definitivt inte förbättrat läget.

Fattiga blir snabbt sjuka eller om det är tvärtom, absolut. Det där kan du påverka vid de allmänna valen. Men nu gäller det mord. Menar du att familjen inte kunde ha sålt sitt hus och sina bilar och levt lite billigare? Många har varken bilar eller hus att avyttra. De överlever ändå. Om man är rädd för att förlora "allt" kan desperation uppstå, men då försöker man lösa allt praktiskt steg för steg. Det gör ont, men man överlever.

Det finns billigare småhus och mindre lägenheter. Det finns kollektiva färdmedel. Socialtjänsten är inte skyldiga att ordna boende, men om nu föräldrarna var så kapabla, så borde de ha kunnat ordna detta. De ville inte... jag tror att OH kom från riktigt välbärgade förhållanden? Då kan det vara svårt att göra en klassresa nedåt på grund av sjukdom...
Senast redigerad av rappytt 2018-02-08 kl. 20:09.
Citera
2018-02-08, 20:10
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Utan inkomster kanske de snart stått hemlösa på gatan med två sjuka barn, det hade definitivt inte förbättrat läge
t.
Det som är så vansinnigt vidrigt är dessa som tycker så synd om dessa mördarföräldrar. Om de var så fina kunde de ha samlat sina döttrar en morgon och sagt att de planerar att döda dem. Öppnat dörrarna och låtit dem springa iväg så långt de kunde.

De här flickorna hade klarat sig utmärkt utan sina föräldrar, det står klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in