2018-02-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
PW bekräftade väl att pilot åkte tillsammans med HA mfl. till Mariestad i programmet ?

Jovisst, men inte vem som åkte. Det kommer från andra håll. Jag tycker bara det är väldigt intressant om det funnits ytterligare en i bilen eller inte. Pilot, chaufför, H och U +?
Citera
2018-02-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tillförlitlig uppgift?

Ja
Citera
2018-02-08, 18:30
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Har en känsla av att det funnits 1 pers. till men får inte detta verifierat
Bör finnas någon här som kan göra detta !
Citera
2018-02-08, 18:36
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Någon som har uppgift på när taxin anländer stadt med sällskapet efter festen hos PW ?
Citera
2018-02-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Jag är nyfiken på VARFÖR man misstänker K-las?

Bland annat därför att INGEN dementerar nedanstående punkter av mer eller mindre bekräftad sanningshalt. Dementera eller bekräfta gärna.

* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton så snart namnet dyker upp här. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb, tillika gamla bilder på KM (som ingen väl letar efter direkt?)
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas. A.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan. (Not. KMs systrar arbetar tillsammans med PN och EA på elux, även KM har arbetat där).
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns som kontakt på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Spårlöst försvunnen inom någon vecka efter namnet hamnade här.
* PW slutar dementera att pilot omnämnts i tråden när KMs namn dyker upp.
* KM är på förhör -92 vilket i princip bekräftar att han var på stadt (källa A, familj).
* journalist på MT twittrar om en intervju han vill ha med Klas innan KMs konto stängs.
* KM byter jobb stup i kvarten och beter sig delvis annorlunda (mer tillbakadraget) från aktuell period.
*Flera i tråden har fått information om att KM suttit anhållen 2017 från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll (källa A). Jag har det från källa B och vet vem A är.
*3-4st har påstått att KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och även i taxin till stadt (pilot i taxin är bekräftad av PW).
*KB jobbade natt vid tiden för händelserna precis som pilots flickvän. KB och HA är goda vänner.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.

och nej, jag har ingen personlig agenda mot KM. Jag tar gärna emot dementier på allt.
Senast redigerad av lubbe75 2018-02-08 kl. 18:49.
Citera
2018-02-08, 19:02
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Eller har ett sällskap med pilot & HA mfl. åkt taxi och UA och någon,några andra åkt med någon annan
som sen bestämde sig för att inte fortsätta kvällen på stadt.
Eftersom UA inte kände till att HA saknade sin plånbok förrän de pratade med varandra vid stängningsdags,detta bör hon känt till om de åkte i samma taxi ?
Men UA kan ju även ha upptäckt det vid inträdet ?
Vad skälet till att UA valde att åka hem istället för att fortsätta,ansluta till resten av sällskapet har inte sagts ett ord om.
UA uppger bara att hon väljer att fortsätta hem!
Varför uppmanar UA HA att ta taxi hem ?
Förmodligen för att hon får en dålig känsla av något som hon vet eller HA berättar vid samtalet
Citera
2018-02-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det finns mycket riktigt en Chr*ster H*lgerss*n född 1972 från Mariestad och som gick på Vadsbogymnasiet, idag boende i Göteborg. Kan du bekräfta att denna person skulle vara en av dem som satt i bilen på Hällristningsvägen och lyssnade på musik? Det är viktigt att det blir rätt nu, Freija21.

Ja, det stämmer kan tyvärr inte få fram namnet på hans kompis för tillfället.
CH föräldrar bor kvar där.
Citera
2018-02-08, 19:09
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Eller har ett sällskap med pilot & HA mfl. åkt taxi och UA och någon,några andra åkt med någon annan
som sen bestämde sig för att inte fortsätta kvällen på stadt.
Eftersom UA inte kände till att HA saknade sin plånbok förrän de pratade med varandra vid stängningsdags,detta bör hon känt till om de åkte i samma taxi ?
Men UA kan ju även ha upptäckt det vid inträdet ?
Vad skälet till att UA valde att åka hem istället för att fortsätta,ansluta till resten av sällskapet har inte sagts ett ord om.
UA uppger bara att hon väljer att fortsätta hem!
Varför uppmanar UA HA att ta taxi hem ?
Förmodligen för att hon får en dålig känsla av något som hon vet eller HA berättar vid samtalet

Ja,alltså,det ÄR nåt som ställer hon i dålig dager....

Ungdomssynder(om det nu är det det handlar om det)är väl inget jämnfört med att tala UT och låta sin SYSTERS mördare få sitt straff,som nu är möjligt att ge:namnet kännt.

Är det drog relaterat;är det att hon visste ev PR &CO var i stan(hans som Ugglan sa vittnesmål med några kvitton ger jag inte mkt för)

Detta är TAXIN säger ju eg allt,fara å färde..
Senast redigerad av Donnabella6 2018-02-08 kl. 19:12.
Citera
2018-02-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Jag är nyfiken på VARFÖR man misstänker K-las?

Hej och välkommen till tråden! Jag rekommenderar starkt att läsa det mesta om du inteorkar det så iallafall det senaste två åren.
Anteckningsblock och penna är väldigt händigt också.

När det gäller Klas så har lubbe skrivit en lista som är av intresse. Är du ifrån Mariestad?
Citera
2018-02-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jovisst, men inte vem som åkte. Det kommer från andra håll. Jag tycker bara det är väldigt intressant om det funnits ytterligare en i bilen eller inte. Pilot, chaufför, H och U +?

Börja lyssna 04:45....... in i avsnitt 1. http://sverigesradio.se/fallethelena/#Avsnitt1
Där påstås att HA och UA delar en taxi med två andra personer, x och y. För färd från festen i
Töreboda till Mariestad.

I radiouppföljningen 171101. (Börja lyssna 06:00 in) Påstås att HA och MMPG anländer till stadshotellet i samma taxi.
Huruvida UA och den fjärde personen finns med i taxin vid stadshotellet, är oklart.
Det betyder att UA idag borde veta att x eller y är MMPG. Dessutom borde den av x eller y, som inte är MMPG, veta vem den andra är. Slutsats på det.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6808569
Citera
2018-02-08, 19:58
Medlem
Citat:
Varför uppmanar UA HA att ta taxi hem? Förmodligen för att hon får en dålig känsla av något som hon vet eller HA berättar vid samtalet

Kanske Ulrika får höra hur äcklig MMPG är med sitt tafsande & kladdande på dansgolvet av sin syster Helena?
Citera
2018-02-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det finns några i tråden som påstår sig "veta" detta i typ tredje hand. Sedan finns det minst två användare som i PM till bland andra mig samtidigt hörde av sig från ingenstans i juni/juli och hävdade att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". Den ene användaren påstod ha vetat detta från polisiärt håll sedan typ år 2000, men inget sagt i tråden under alla de åren som tråden har funnits. Men efter radioprogramserien verkade det "självklart" från några håll att KM skulle vara "mannen". Ungefär så.

Edit: Jag läste igenom den där PM-konversationen med användaren som "tipsade" om KM, men det känns fortfarande svajigt. Att användaren vände sig till mig berodde på det nu högst igenkännliga, inställsamma inledande fjäsket för mig som användare. Dessutom kändes innehållet ganska "inpassat", på något sätt. När jag sedan ställde fördjupande frågor om den här användarens kännedom om KM var det tvärstopp. Vederbörande ville inte svara på några frågor om "tipset". Jag överväger att kopiera in hela konversationen så att ni andra kan få ta del av den. "Tipset" om KM känns inte helt genuint.

Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Bland annat därför att INGEN dementerar nedanstående punkter av mer eller mindre bekräftad sanningshalt. Dementera eller bekräfta gärna.

* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton så snart namnet dyker upp här. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb, tillika gamla bilder på KM (som ingen väl letar efter direkt?)
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas. A.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan. (Not. KMs systrar arbetar tillsammans med PN och EA på elux, även KM har arbetat där).
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns som kontakt på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Spårlöst försvunnen inom någon vecka efter namnet hamnade här.
* PW slutar dementera att pilot omnämnts i tråden när KMs namn dyker upp.
* KM är på förhör -92 vilket i princip bekräftar att han var på stadt (källa A, familj).
* journalist på MT twittrar om en intervju han vill ha med Klas innan KMs konto stängs.
* KM byter jobb stup i kvarten och beter sig delvis annorlunda (mer tillbakadraget) från aktuell period.
*Flera i tråden har fått information om att KM suttit anhållen 2017 från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll (källa A). Jag har det från källa B och vet vem A är.
*3-4st har påstått att KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och även i taxin till stadt (pilot i taxin är bekräftad av PW).
*KB jobbade natt vid tiden för händelserna precis som pilots flickvän. KB och HA är goda vänner.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.

och nej, jag har ingen personlig agenda mot KM. Jag tar gärna emot dementier på allt.
Tack! Jag har också hört att K-las varit häktad och är pilot av en bekant. Jag frågade om hen visste vem som var omtalad och fick K-las namn utan att själv nämna det. Jag känner inte K-las.
Jag har dock läst/läser tråden. Tack för att du ger en ganska heltäckande bild Lubbe.
Vore intressant om du Ugglan publicerade PM. Tycker vi hamnat en bit ifrån vad detta ska handla om med allt tjafs, som även jag bidragit med.
Dags att återgå och efter era inlägg så har vi fått en bra återkoppling.
Kan han ha delgivits misstanke för att få kalla fötter och berätta allt han vet eller tror de verkligen att K-las har berövat Helena livet? Om han gjort sig skyldig till detta mord, var han ensam? Hur kom det sig att han hamnade i en situation där det kunde gå så illa? Är det K-arin som börjat prata och fångat polisens intresse för K-las? Har K-las brutit lagen förut, någon som har tillgång till Ratsit? Många frågor! Finns det några svar att få?
Att ingen dementerat K-las måste jag bara påpeka stämmer in på resterande omnämnda i tråden med. När man är en misstänkt pajsare så har man tydligen inga vänner. Fy fan vad uselt av dem runt om att inte ta och säga som det är, enligt dem, och stå för det, oavsett om det är eller icke är! Önskar att J-onas P-rytz kunde komma tillbaka till tråden och ge sig till känna, han tillhör dem som faktisk har koll och talar ur skägget/ se det som en vädjan P-rytz, du är rejäl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in