2018-02-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vill säga några saker angående kritiken mot Prinzezzan avseende hennes koppling till PR. Hennes relation till PR är inte relevant. Uppgifter kan värderas ändå.

Vi måste alltid värdera vad vi läser, det finns ingen vinst i att kollektivt värdera varandra. Klarar man inte att sakligt värdera uppgifter från anonyma skribenter är nog inte det här rätt forum. Det läggs ofta för stor trovärdighet till det som skrivs här och det uppstår sanningar efter tillräckligt många upprepningar. Men information stöds när den kommer från olika källor och här krävs det annan media, inte fler postare.
Som enskild vill man förstås bli betrodd men det är inte rätt väg att förvänta sig att bli trodd eller ta det vi läser för sant.
Vi kan helt enkelt inte komma till trovärdighet här. Våra relationer har ingen betydelse eftersom vi inte berättar vilka vi är.

Jag håller med dig till fullo.
Jag skrev ett kort pm till prinzezzan igår kväll, jag tar inte intiativ till att skriva pm ofta ( om någon tar kontakt och har frågor svarar jag givetvis )
Min åsikt när det gäller pm i den här tråden är att det kan stjälpa mer än att hjälpa, är det någon som tex. vill ha ( eller ” kräver ” information när man är ny i tråden och personen ger intryck av att vara väldigt serös ) då har jag gjort misstaget att ge henne tillräcklig info så att hon kände att hon kunde lita på mig, ja jösses det var ju otroligt naivt av mig!..och nej det var inte prinzezzan spelar ingen roll vem det var.

När det gäller mitt PM till prinzezzan så löd det ungefär så här ” jag bryr mig inte om vilken relation du och Patrik hade ” jag tycker bara att det är väldigt synd och en stor förlust om du blir avstängd ifrån tråden för du har mycket att komma med när det gäller andra saker mm mm det var allt!

För övrigt så har jag fått en känsla av att det finns en viss person som agerar brevlåda här i tråden och tvärtom älskar att PMa lite som spindeln i nätet .. kan ha fel givetvis.
Citera
2018-02-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Namnet på en av bröderna Tano. Tror han kallades Kippen eller kippan

Nej alltså kippan var storebror K Tha*no, M en lillebror. Men talar ni inte om varandra nu, inget säger att det var någon av dem i bilen, tror Freija menade någon helt annan, eller hur? Dessutom vore det (för att upprepa mig lite) intressant freija om du kunde säga något om ev. femte person i bilen till t-boda och/eller i taxin till stadt. Det kanske inte fanns någon mer? Frågan är viktig.
Citera
2018-02-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nej alltså kippan var storebror K Tha*no, M en lillebror. Men talar ni inte om varandra nu, inget säger att det var någon av dem i bilen, tror Freija menade någon helt annan, eller hur? Dessutom vore det (för att upprepa mig lite) intressant freija om du kunde säga något om ev. femte person i bilen till t-boda och/eller i taxin till stadt. Det kanske inte fanns någon mer? Frågan är viktig.

Hade U med sej någon manlig bekant?
(5te personen?) Freja?
Citera
2018-02-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hade U med sej någon manlig bekant?
(5te personen?) Freja?

Inte vad jag vet och jag har inget hört om den 5te personen om det fanns någon.
Däremot namnet på en av killarna som vittnade om bilen på cykelvägen ( tänkte om ni har några frågor ) Chlister Holger*so*
Citera
2018-02-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Däremot namnet på en av killarna som vittnade om bilen på cykelvägen ( tänkte om ni har några frågor ) Chlister Holger*so*

Tillförlitlig uppgift?
Citera
2018-02-08, 16:58
Medlem
Citat:

Men eftersom du fått info om bilen borde du väl fått reda på det, om det funnits någon menar jag? Vi bör då dra slutsatsen att det inte fanns någon sådan. Någon har påtalat hur konstigt det är att KM i så fall åkte med till festen utan KB (hon körde) och med U och H till stan själv i taxi. Jag kan hålla med, men då vet jag inget om relationen dem emellan. Det kanske var fullt naturligt för honom.
Citera
2018-02-08, 17:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det finns mycket riktigt en Chr*ster H*lgerss*n född 1972 från Mariestad och som gick på Vadsbogymnasiet, idag boende i Göteborg. Kan du bekräfta att denna person skulle vara en av dem som satt i bilen på Hällristningsvägen och lyssnade på musik? Det är viktigt att det blir rätt nu, Freija21.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-02-08 kl. 17:52.
Citera
2018-02-08, 17:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Men eftersom du fått info om bilen borde du väl fått reda på det, om det funnits någon menar jag? Vi bör då dra slutsatsen att det inte fanns någon sådan. Någon har påtalat hur konstigt det är att KM i så fall åkte med till festen utan KB (hon körde) och med U och H till stan själv i taxi. Jag kan hålla med, men då vet jag inget om relationen dem emellan. Det kanske var fullt naturligt för honom.

Det var väl främst Prinzezzan som hade info om bilen, att KB körde och att KM, U och H var med i bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Eftersom KB enligt uppgift ska ha arbetat natt mellan lördagen och söndagen torde det vara logiskt att KB avvek från festen ganska tidigt. Inget konstigt om KM tar sig tillbaka till stan med taxi tillsammans med några andra. Därmed påstår jag INTE att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" eftersom jag inte har fått det bekräftat personligen.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-02-08 kl. 17:15.
Citera
2018-02-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det var väl främst Prinzezzan som hade info om bilen, att KB körde och att KM, U och H var med i bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Eftersom KB enligt uppgift ska ha arbetat natt mellan lördagen och söndagen torde det vara logiskt att KB avvek från festen ganska tidigt. Inget konstigt om KM tar sig tillbaka till stan med taxi tillsammans med några andra. Därmed påstår jag INTE att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" eftersom jag inte har fått det bekräftat personligen.

Jo men några andra= endast U och H menade jag. Freija har ju bekräftat infon om KM i bilen.
Citera
2018-02-08, 17:56
Medlem
Jag är nyfiken på VARFÖR man misstänker K-las?
Citera
2018-02-08, 18:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Jag är nyfiken på VARFÖR man misstänker K-las?

Det finns några i tråden som påstår sig "veta" detta i typ tredje hand. Sedan finns det minst två användare som i PM till bland andra mig samtidigt hörde av sig från ingenstans i juni/juli och hävdade att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". Den ene användaren påstod ha vetat detta från polisiärt håll sedan typ år 2000, men inget sagt i tråden under alla de åren som tråden har funnits. Men efter radioprogramserien verkade det "självklart" från några håll att KM skulle vara "mannen". Ungefär så.

Edit: Jag läste igenom den där PM-konversationen med användaren som "tipsade" om KM, men det känns fortfarande svajigt. Att användaren vände sig till mig berodde på det nu högst igenkännliga, inställsamma inledande fjäsket för mig som användare. Dessutom kändes innehållet ganska "inpassat", på något sätt. När jag sedan ställde fördjupande frågor om den här användarens kännedom om KM var det tvärstopp. Vederbörande ville inte svara på några frågor om "tipset". Jag överväger att kopiera in hela konversationen så att ni andra kan få ta del av den. "Tipset" om KM känns inte helt genuint.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-02-08 kl. 18:21.
Citera
2018-02-08, 18:19
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:

PW bekräftade väl att pilot åkte tillsammans med HA mfl. till Mariestad i programmet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in