2018-02-08, 18:05
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Jag litar mer på antidoping Sverige en på en samling klenisar på UG. Väldigt dålig jonalistik, dom är ute mer för att förstöra för att dom var mobbade i skolan en att komma med sanning.

Gick du klart skolan? Vilken antidoping Sverige?
Citera
2018-02-08, 18:13
Medlem
Får Ustiugov tävla i OS som det ser ut i nuläget? Hänger inte med i alla svängar, tycker synd om åkarna som inte kan fokusera på att preppa inför OS utan att tänka på om man ens får delta.
Citera
2018-02-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaviercragan
24:45 i klippet: https://www.svtplay.se/video/16886630/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-avsnitt-5
"I anslutning till ett världsmästerskap..."

Tack.Mycket bra uppmärksammat. Någon som utrett detta vidare? Teo försvinner väl då? Hans första seniormästerskap för Sverige var Vancouver 2010 så vitt jag vet.

Så då är det Hellner, Rickardsson eller Jönsson.

Möjliga mästerskap VM2007 i Sapporo och VM2009 i Liberec.
Senast redigerad av Mafia 2018-02-08 kl. 18:17.
Citera
2018-02-08, 18:23
Medlem
Discgears avatar
Vad jag vet har ännu ingen från UG bekräftat att det rör sig om någon som nu är aktiv i landslaget. De har sagt att det rör sig om en fortfarande aktiv landslagsåkare.
Pliggen berättade att han uppfattat det som någon som nu är aktiv i landslaget men att han inte visste något namn. Kan någon klargöra? Egentligen handlar det ju om listan med MH, DR och EJ ska kompletteras med JB. Tror fortfarande mest på den sistnämnda, med tanke på diagrammet. Att det nu framgick att toppvärdena rörde ett VM och inte OS understödjer detta ytterligare.
Citera
2018-02-08, 18:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tack.Mycket bra uppmärksammat. Någon som utrett detta vidare? Teo försvinner väl då? Hans första seniormästerskap för Sverige var Vancouver 2010 så vitt jag vet.

Så då är det Hellner, Rickardsson eller Jönsson.

Möjliga mästerskap VM2007 i Sapporo och VM2009 i Liberec.

Vi har sökt denna utpekade åkaren genom ett ombud, men vi har inte fått tag i honom haha..
Citera
2018-02-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Men om det är som du säger, att man får allvarliga skadar på luftrören av kyla och torr luft, att det framkallar kronisk astma. Då måste det ju bli värre och värre mha luftrörsvidgande mediciner, som då släpper genom ännu mer torr kyla. Då måste ju luftrören säcka ihop fullständigt efter några år?
Citat:
Det är ju också konstigt att dessa stackars svårt sjuka astmatiker som far så illa av kyla och torr luft, aldrig använder andningsmask?

Ja det är väldigt svårt att se det på något annat sätt.
Om man vidgar sina luftrör till max trots att det är -15 så måste ju dessa åkare påverkas väldigt negativt av träning/tävling med fullt vidgade luftrör?

Alla insatta säger ju att det är just detta som orsakat deras astma.
Nu vill man då komma runt problemet genom att andas i sig mer än vad deras kroppar egentligen tillåter.

Ser ni logiken?

🤨
Senast redigerad av .CYG. 2018-02-08 kl. 18:51.
Citera
2018-02-08, 18:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Får Ustiugov tävla i OS som det ser ut i nuläget? Hänger inte med i alla svängar, tycker synd om åkarna som inte kan fokusera på att preppa inför OS utan att tänka på om man ens får delta.
Beslut gällande Usse och 46 ryssar till kommer kl 3 i natt svensk tid, om jag fattat rätt. (Hinner nog inte kolla själv då.) Få se hur det går. Ryska ledarna är i alla fall optimistiska. De hoppas att alla utan tidigare dopingdomar skall få vara med.
Det mesta av min information kommer från sajten
insidethegames.biz
Senast redigerad av wwr 2018-02-08 kl. 19:19.
Citera
2018-02-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Jag litar mer på antidoping Sverige en på en samling klenisar på UG. Väldigt dålig jonalistik, dom är ute mer för att förstöra för att dom var mobbade i skolan en att komma med sanning.
Ha ha. Hej Marcus. Tänkt som du, på skoj, att de vill hämnas för att de inte fick vara med i fotbollslaget eller något när de var små och vill förstöra så mycket de kan genom att ta upp det nu precis innan OS. 😄 Det gick visst inte att vänta till efter.

Tycker inte det är fel att det tas upp dock. Tror skidförbundet kommer att ta tag i detta efteråt och ge de svar de kan.
Citera
2018-02-08, 19:08
Medlem
BoseMadchens avatar
Citat:
Nu handlar ju inte Norges astmasituation om kronisk medfödd astma, utan påstådd astma som uppkommit genom hård träning.

Tycker du det låter rimligt att mer än 70% Norges och världens bästa skidåkare har kronisk medfödd astma? Statistiken säger ju då, om du har medfödd astma så är det 70% chans att man i framtiden kommer ta OS-medalj i längdskidåkning.
.

Eftersom 100% av alla lotto-vinnare har spelat på lotto, så innebär det att man har 100% chans att vinna om man spelar på lotto?
Citera
2018-02-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Vad jag vet har ännu ingen från UG bekräftat att det rör sig om någon som nu är aktiv i landslaget. De har sagt att det rör sig om en fortfarande aktiv landslagsåkare.
Pliggen berättade att han uppfattat det som någon som nu är aktiv i landslaget men att han inte visste något namn. Kan någon klargöra? Egentligen handlar det ju om listan med MH, DR och EJ ska kompletteras med JB. Tror fortfarande mest på den sistnämnda, med tanke på diagrammet. Att det nu framgick att toppvärdena rörde ett VM och inte OS understödjer detta ytterligare.
Per Andersson sa i programmet att han inte visste vem det gällde. Det är visst sekretessade uppgifter som inte de har tillgång till. Undrar om han vet vem det är nu dock.

Sedan kan man fråga sig om dessa anmärkningsvärda värden kollades upp som sig bör då när de dök upp. Det tror jag. Dokumentation på uppföljning osv borde väl i så fall finnas kvar så svar kanske kommer om vad de kom fram till och vilka åtgärder som utfördes.

Har också fått för mig att det är Pettersson det gäller men det är nästan rena gissningsleken vi alla håller på med. Inte bra, inte snyggt skött när det blir så här och en så liten grupp finns kvar att gissa på.
Citera
2018-02-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Per Andersson sa i programmet att han inte visste vem det gällde. Det är visst sekretessade uppgifter som inte de har tillgång till. Undrar om han vet vem det är nu dock.

Sedan kan man fråga sig om dessa anmärkningsvärda värden kollades upp som sig bör då när de dök upp. Det tror jag. Dokumentation på uppföljning osv borde väl i så fall finnas kvar så svar kanske kommer om vad de kom fram till och vilka åtgärder som utfördes.

Har också fått för mig att det är Pettersson det gäller men det är nästan rena gissningsleken vi alla håller på med. Inte bra, inte snyggt skött när det blir så här och en så liten grupp finns kvar att gissa på.

Landslaget har ju gått ut med att åkaren inte var misstänkt för doping av Wada och FIS så varför skulle de gått vidare? Ingen svensk hade ens varit misstänkt för doping 2001-2010.

Man kan undra vad som krävs för att bli misstänkt baserat på blodpass när nu svenskens extrema bild kunde slinka igenom.
Citera
2018-02-08, 19:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Googlade lite för att friska upp mitt minne om VM i Liberec, åtminstone Anna Haag och Britta var magsjuka och i en artikel om Britta så nämndes höga blodvärden för henne på grund av det.
Jag har en känsla att det var fler än dom men artiklarna jag hittade var mestadels bakom betalväggar.

Emil och Anna däckade i magsjuka och får skyhöga blodvärden på grund av det. UG tittar på siffrorna 8 år senare och dömer ut dom som dopade? Med tanke på UG's historik så skulle jag inte bli speciellt förvånad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in