Citat:
Ursprungligen postat av
Aohamti
Håller helt med här.
MMPG anhölls såsom misstänkt för mord den 17 maj 2017. Han frigavs samma dag efter några timmar. Utredarna inser att man inte har något annat än en svag indiciekedja. Återigen. Det krävs
ett medgivande om delaktighet i försvinnandet. Att kroppen hittas. Även om kroppen hittas, torde
det vara omöjligt att fastställa om döden orsakats av mord,dråp, vållande eller olycksfall.
Beakta att detta är det som utredarna, i skrivande stund, kommit längst med. Av alla andra spekulationer,gissningar, inkl. Leif GW:s, finns ingen som indiciemässigt äger någon bärighet i
fallet. Så här långt.
Låt oss hoppas att någon framgent längtar efter samvetsfrid !
Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Jag tror polisen har mer än bara indicier. Kan även vara så att någon som tidigare gett MMPG alibi mellan vissa klockslag, backat från den uppgiften. Blev MMPG även topsad vid besöket?!
Såvitt jag har tolkat informationen, så har inte MMPG något alibi för det kritiska tidsspannet.
Han har ringt ett par samtal. Han har träffat någon i centrala Mariestad runt 04-tiden. Lär vara bekräftat. I övrigt säger han att han har stora minnesluckor under natten. Några fysiska bevis
har inte kommunicerats. Att han har toppsats, tar jag för givet. Blod från HA:s ena sko finns ju
f.n. hos NFC där försöks skall göras att få fram användbart DNA.
I det följande kan jag ha fel: Har läst,hört eller möjligen drömt, att blodet på skon är av samma
blodgrupp som HA:s. Därmed inte sagt att bloddroppen är HA:s. Eller så har jag hört att man inte
vill ta mtrl. från bloddroppen för blodgruppsbestämning därför att den del av blodet är inte användbart för DNA-profilering. Resterande blod kan vara för lite för DNA-p. Svaret från NFC
har dröjt väldigt länge. Kan bero på hög belastning och därav hård prioritering. Sannolikheten att
bloddroppen skulle vara någon annans än HA:s, måste hållas som liten. Men väl värd att prövas.
I blod och DNA frågan får vi vänta och se/höra.