Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Källa på det du påstår. Det går stick i stäv mot vad andra säger om sjukdomen.
Det här med normalfördelning är idioti.
Tyvärr kan jag inte ge så mycket mer detaljer, eftersom jag då både outar mig själv och andra.
Men de stora universitetssjukhusen i Sverige har i varierande grad (i antal patienter som vårdas per tidsenhet, och med lite olika upplägg) enheter för vård och rehabilitering av personer med olika slags förvärvade (trauma, infektionssjukdomar, eller odefinierad orsak) "trötthetssyndrom".
Gemensamt är att rehabiliteringsprogrammen är ambitösa, och sker i blandning av gruppaktiviteter och individuellt.
I de två program som jag gått igenom, så "släpptes" inte patienterna, förrän förbättring inträffat, och uppföljning har skett i flera år. Man är också välkommen att ställa frågor och har möjlighet att återkomma något enklare som "gammal patient" vid behov.
Om du inte "tror på" normalfördelning, så gissar jag att du inte "tror på matematik, statistik eller andra vetenskapliga metoder heller.
Normalfördelning finns inom alla områden. Alla är alltså inte "lika sjuka", särskilt inte i komplexa sjukdomar, där både "kropp och knopp" är involverade.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Normalf%C3%B6rdelning