Citat:
Ursprungligen postat av
Trollpungen
Finns förmodligen ingen bikerklubb som haft/har, det/den genuina sammanhållningen som en gång skapades av Amerikanska vietnamsoldater. De efterföljare som uppstått är bara ett bihang av brödraskap avsett för dold kriminalitet och storhetsvansinne. Fränt va? De kunde lika gärna åkt på mopeder (men inte lika fränt) eller rullskridskor, som i filmen, "A clockwork orange" från 70-talet.
Jag kan inte svara för alla mc-klubbar, men mig veterligen var Morbids en genuin mc-klubb för unga lite mer hårdföra bikers från Hbg där ursprungsmedlemmarna känt varandra sedan tidiga skolåren. Det var meka hoj, ut och slåss, brudar och supa vilket var ganska basic för de flesta klubbarna förr, sen har det blivit som det blivit. Bmc Hbg har väl bara en från Morbids tiden kvar (jag vet inte när den förra lämnade), jag tror att genuint brödraskap har funnits i de flesta mc-klubbar som startats upp av likasinnade där man levt för dagen och allmänt avslappnat oavsett vad det är för typ av mc-klubb.
Sen när det blir för mycket droger, pengar och prestige inblandat så brukar den där brödraskapet känslan försvinna mer och mer och det handlar om att äta snarare än att ätas.