2018-02-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Kanske för att det väldigt ofta, om inte alltid tom, blir en husrannsakan om man grips narkotikapåverkad. Inte så att dom inte skulle hitta grejjerna.
Ännu större anledning att inte yppa att man har nåt olagligt hemma, för att slippa husrannsakan. Och om man då uppenbarligen som du hävdar vet om att man får en husrannsakan per automatik om man åker för narkotikapåverkan, sååååå första jag skulle tänka på då var -Jag bör inte knarka och vara ute påverkad bland allmänhet, för jag har ju vapen hemma. Allternativt -Jag skall nog inte ha vapen hemma för jag är en pundare, åker jag för det så åker jag ju för vapnen. Men jag vet inte, det är ju bara jag.
Senast redigerad av Onebiker 2018-02-06 kl. 15:10.
Citera
2018-02-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jo, visst, det har säkert att göra med att de blivit ganska mycket större och i sin expansion så är det nog svårt att växa i den takten med bara ren kvalitet. Man kanske vill bygga storlek och manskap och placera ut sig, för att sedan titta igenom det och gallra lite mer kritiskt.

Folk som hamnat fel brukar ju falla bort förr eller senare.
Näe, man splittas och startar en ny avdelning i samma stad.
Citera
2018-02-06, 17:10
Medlem
StraightFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Och efter det så köper man en Harley( Intruder funkar lite dåligt och man får ligga sist )Sen drar vi till Trofé shoppen i Tidaholm å köper en Raggarväst å lite patchar. En plånbok med kedja blir fint det med, skapar respekt... Sen en rå tatuering och bandit hjälm så är man en real biker and a bad ass, dvs Töntvarning.

Nä, bättre förr när man var riktiga bröder.. En patchad väst förkänar man och skall bäras med respekt, heder och stolthet, inte som idag. En patchad väst får du under en ölkväll på lokala klubben bara du bjuder på en omgång.
Senast redigerad av StraightFlush 2018-02-06 kl. 17:13.
Citera
2018-02-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Vilka avdelningar syftar du på då?
Citera
2018-02-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Därför att de är ett "mother chapter" (uttrycket använts väl mest när det gäller HA men principen är densamma här) dvs den första BMC-avdelningen i Sverige. Sen är den till skillnad från i princip alla andra BMC-chapters en riktig hojklubb i grund och botten, visst Morbids var inte gammal som klubb och många av medlemmarna var unga innan de gick in i BMC men det var trots allt en mc-klubb skapad av folk som faktiskt var intresserade av motorcyklar. Trots att medlemmar kommit och gått så och det bara är en med från starten så har man alltid varit och drivit sin verksamhet som en mc-klubb (om än en 1%).

Så nu har du det fått det lite snabbförklarat för dig får se om fler köper min version.

Finns förmodligen ingen bikerklubb som haft/har, det/den genuina sammanhållningen som en gång skapades av Amerikanska vietnamsoldater. De efterföljare som uppstått är bara ett bihang av brödraskap avsett för dold kriminalitet och storhetsvansinne. Fränt va? De kunde lika gärna åkt på mopeder (men inte lika fränt) eller rullskridskor, som i filmen, "A clockwork orange" från 70-talet.
Senast redigerad av Trollpungen 2018-02-07 kl. 21:01.
Citera
2018-02-07, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Finns förmodligen ingen bikerklubb som haft/har, det/den genuina sammanhållningen som en gång skapades av Amerikanska vietnamsoldater. De efterföljare som uppstått är bara ett bihang av brödraskap avsett för dold kriminalitet och storhetsvansinne. Fränt va? De kunde lika gärna åkt på mopeder (men inte lika fränt) eller rullskridskor, som i filmen, "A clockwork orange" från 70-talet.

Hur skulle det se ut om det fungera som efter 2 a världskriget? Är ju en utveckling som med allt annat. I dag finns det helt annan struktur och regler att leva efter. Hade inte fungerat alls om det skulle varit som då!
Citera
2018-02-07, 21:23
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:

Jag kan inte svara för alla mc-klubbar, men mig veterligen var Morbids en genuin mc-klubb för unga lite mer hårdföra bikers från Hbg där ursprungsmedlemmarna känt varandra sedan tidiga skolåren. Det var meka hoj, ut och slåss, brudar och supa vilket var ganska basic för de flesta klubbarna förr, sen har det blivit som det blivit. Bmc Hbg har väl bara en från Morbids tiden kvar (jag vet inte när den förra lämnade), jag tror att genuint brödraskap har funnits i de flesta mc-klubbar som startats upp av likasinnade där man levt för dagen och allmänt avslappnat oavsett vad det är för typ av mc-klubb.

Sen när det blir för mycket droger, pengar och prestige inblandat så brukar den där brödraskapet känslan försvinna mer och mer och det handlar om att äta snarare än att ätas.
Citera
2018-02-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Hur skulle det se ut om det fungera som efter 2 a världskriget? Är ju en utveckling som med allt annat. I dag finns det helt annan struktur och regler att leva efter. Hade inte fungerat alls om det skulle varit som då!

Läs vad jag skriver, en gång till så kanske du förstår vad jag menar? Eller? Detta har inget med evolution att göra, utan syftet att dölja kriminalitet bland likasinnade.

Dessutom finns ett samhälle att rätta in sig i ledet efter. Och min åsikt är då att, om de inte kan det, så ska de förgöras, både Polisiärt eller Militärt. De är inte längre acceptabla i vårt samhälle. Så i klartext: "Bort med skiten"!
Senast redigerad av Trollpungen 2018-02-07 kl. 21:44.
Citera
2018-02-07, 21:40
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara för alla mc-klubbar, men mig veterligen var Morbids en genuin mc-klubb för unga lite mer hårdföra bikers från Hbg där ursprungsmedlemmarna känt varandra sedan tidiga skolåren. Det var meka hoj, ut och slåss, brudar och supa vilket var ganska basic för de flesta klubbarna förr, sen har det blivit som det blivit. Bmc Hbg har väl bara en från Morbids tiden kvar (jag vet inte när den förra lämnade), jag tror att genuint brödraskap har funnits i de flesta mc-klubbar som startats upp av likasinnade där man levt för dagen och allmänt avslappnat oavsett vad det är för typ av mc-klubb.

Sen när det blir för mycket droger, pengar och prestige inblandat så brukar den där brödraskapet känslan försvinna mer och mer och det handlar om att äta snarare än att ätas.

Helt korrekt beskrivet förutom att, det är inte brödraskapet av motorintresset som är det primära, utan kriminaliteten.
Citera
2018-02-07, 21:44
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Helt korrekt beskrivet förutom att, det är inte brödraskapet av motorintresset som är det primära, utan kriminaliteten.

Vilka klubbar pratar du om? Jag pratar om Morbids nu, Gamlestan i Gbg var en sådan klubb också i början, Kvillebäcken med för att nämna några.
Citera
2018-02-07, 22:48
Medlem
Citat:
Vilka klubbar pratar du om? Jag pratar om Morbids nu, Gamlestan i Gbg var en sådan klubb också i början, Kvillebäcken med för att nämna några.

Som jag skrev ovan... Beskrev jag någon klubb? Kanske skulle jag beskrivit dåtid/nutid? Eller vad förstås inte?
Senast redigerad av Trollpungen 2018-02-07 kl. 22:52.
Citera
2018-02-08, 06:02
Medlem
Precis som du skriver Trollpungen.
Inget, absolut inget handlar om kulturen idag, varken bland de 2 stora eller mindre klubbar som är med i SBM eller The easy way. Man ordnar inte fester till exempel för att man vill eller tycker att det är kul, man har en piska att ordna tillställningar ett antal gånger per år. Man åker inte på fester för att man tycker att det är kul, man har en piska för man måste åka och visa sig och ”representera”.
Vet klubbar som måste ”utse” folk i stort sett varje helg som skall åka till andra klubbar när det är fest.
Och de storas medlemmar har blivit unga som enbart är med för att göra business, finns inga genuina biker längre.
Och den som börjar svamla om utveckling och nya tider är och har aldrig varit medlem i någon hojklubb, jag känner massvis med folk som är med i klubbar och där är inte en endaste en som tycker att det nya har något gott med sig. Absolut inget har blivit bättre.
Och alla dessa Bandidos wannabe klubbar som poppat upp sista åren, syftet med dessa är enbart att de själva anser sig få respekt, att folk skall vara rädda för dem, de är även de enbart ute efter pengar, så jävla patetiskt, och dessutom bli totalt utnyttjade av storebror utan att fatta det själva?!?! Va fan är de?
Senast redigerad av Onebiker 2018-02-08 kl. 06:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in