Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-07, 11:57
  #1
Medlem
ace_secs avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...v-maskerad-man

Det råder stor oro på Brunnsboskolan i Göteborg efter att en maskerad man tagit sig in på skolan under tisdagseftermiddagen. Enligt skolledningen gick mannen fram till en av rektorna och riktade ett hot mot honom. Det här beskrivs som kulmen av en lång rad händelser på skolan.
– Vi har gjort runt 85 polisanmälningar efter olika typer av händelser, säger Anders Andrén, utbildningschef på Norra Hisingen.


Citat:
Föräldrar väljer att hålla sina barn hemma efter händelsen. Skolan har elever från förskoleklass upp till högstadieklass.

– Det här är inte första gången något allvarligt händer här. Och trots att min dotter är ung så har hon redan varit med om flera allvarliga händelser, säger en förälder.
Citat:
Så sent som i november sprängde någon sönder skoltoaletter med hjälp av smällare på skolan.

– Tyvärr har det varit väldigt oroligt på skolan under en längre tid. Vi har haft problem med utomstående personer som kommit till skolan och stökat men det har även varit elever på skolan, säger Anders Andrén.
Citat:
Varför sker allt det här?
– Det är en bra fråga och jag har inget enkelt svar, säger Anders Andrén.

Brunnsbo-skolan har varit en problemskola sedan 80/90-talet. Ligger i ett babbe-område, och har således extremt hög andel elever med utländsk härkomst.

Hur skall skolan lösa detta? Inget man har gjort under 20-30 år har ju bevisligen fungerat.

Multikulturen är väl fantastisk?! 85 polisanmälningar på kort tid. På EN skola.
__________________
Senast redigerad av ace_sec 2018-02-07 kl. 12:05.
Citera
2018-02-07, 12:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Varför sker allt det här?

– Det är en bra fråga och jag har inget enkelt svar, säger Anders Andrén.
Jag tycker nog att utbildningschefen kan palla att lämna det komplicerade svaret då. Fråga igen kära reporter, jag väntar.
Citera
2018-02-07, 12:15
  #3
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Mesigt svar av skolchefen. Svagt av reportern att släppa det i stället för att ställa följdfrågor. Berikning är svaret.
Citera
2018-02-07, 12:32
  #4
Medlem
Citat:
Varför sker allt det här?
– Det är en bra fråga och jag har inget enkelt svar, säger Anders Andrén.

Jag ska hjälpa Anders:

-”För att Fredrik Reinfeldt bjöd in hela världens lycksökare till Sverige utan att ha någon som helst plan eller förberedelse”.

Reinfeldt hjälper för övrigt nu våra försäkringsbolag att skapa ett tryggare samhälle, i egenskap av ledare för Trygghetskommissionen.
Citera
2018-02-07, 13:01
  #5
Medlem
Citat:
Varför sker allt det här?
– Det är en bra fråga och jag har inget enkelt svar, säger Anders Andrén.

Fel svar av rektor Anders där. Han skulle ha sagt: "För att majoriteten av eleverna på den här skolan är blattar med låg IQ och liten impulskontroll."
Citera
2018-02-07, 13:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Jag ska hjälpa Anders:

-”För att Fredrik Reinfeldt bjöd in hela världens lycksökare till Sverige utan att ha någon som helst plan eller förberedelse”.

Reinfeldt hjälper för övrigt nu våra försäkringsbolag att skapa ett tryggare samhälle, i egenskap av ledare för Trygghetskommissionen.

At the end of the day, så blir det en politisk fråga kring invandringen precis som du påpekar. Svårare än så är det inte.


Kan inte vara skoj och jobba på kommunala förortsskolor och gymnasium idag. Jag hade hellre jobbat på AF typ.
Citera
2018-02-07, 13:16
  #7
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Jag ska hjälpa Anders:

-”För att Fredrik Reinfeldt bjöd in hela världens lycksökare till Sverige utan att ha någon som helst plan eller förberedelse”.

Reinfeldt hjälper för övrigt nu våra försäkringsbolag att skapa ett tryggare samhälle, i egenskap av ledare för Trygghetskommissionen.

Tizzenizze får underkänt. Massinvandringen började flera decennier innan Reinfeldt.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Fel svar av rektor Anders där. Han skulle ha sagt: "För att majoriteten av eleverna på den här skolan är blattar med låg IQ och liten impulskontroll."

Amriswil får MVG för rätt svar. Det går att ta negern ur djungeln men inte att ta djungeln ur negern.
Citera
2018-02-07, 13:25
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Fel svar av rektor Anders där. Han skulle ha sagt: "För att majoriteten av eleverna på den här skolan är blattar med låg IQ och liten impulskontroll."


En mere retvisende udtalelse kunne måske være:

For at majoriteten af eleverne her på skolen har muslimsk baggrund, og i det lys er deres opførsel helt forståelig og acceptabel - for muslimer! Idet islam har krav på at skulle styre alt i dette samfund, og dermed selvfølgeligt også denne skole.
Citera
2018-02-07, 13:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Tizzenizze får underkänt. Massinvandringen började flera decennier innan Reinfeldt.



Amriswil får MVG för rätt svar. Det går att ta negern ur djungeln men inte att ta djungeln ur negern.
Droppen som fick bägaren att rinna över.
Citera
2018-02-07, 13:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
En mere retvisende udtalelse kunne måske være:

For at majoriteten af eleverne her på skolen har muslimsk baggrund, og i det lys er deres opførsel helt forståelig og acceptabel - for muslimer! Idet islam har krav på at skulle styre alt i dette samfund, og dermed selvfølgeligt også denne skole.

Jag har väl egentligen inte så mycket att invända mot det i sak, men liknande asocialt blattebeteende kan även ses hos kristna eritreaner eller mestiser från Sydamerika etc. Det här är människor som saknar genetisk kodning för att bete sig civiliserat. Det är egentligen inte svårare än så. Om vi inte får ut dem ur landet så behöver vi total segregering. Vita människor ska inte behöva ha sina barn bland dessa vildar. Den intervjuade rektorn har inget enkelt svar för att det svar han skulle behöva ge på den frågan (oavsett om han vet det på medveten eller omedveten nivå) skulle kosta honom jobbet.
Citera
2018-02-07, 14:06
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag har väl egentligen inte så mycket att invända mot det i sak, men liknande asocialt blattebeteende kan även ses hos kristna eritreaner eller mestiser från Sydamerika etc. Det här är människor som saknar genetisk kodning för att bete sig civiliserat. Det är egentligen inte svårare än så. Om vi inte får ut dem ur landet så behöver vi total segregering. Vita människor ska inte behöva ha sina barn bland dessa vildar. Den intervjuade rektorn har inget enkelt svar för att det svar han skulle behöva ge på den frågan (oavsett om han vet det på medveten eller omedveten nivå) skulle kosta honom jobbet.


Man er ikke genetisk kodet til at opføre sig uciviliseret.

Det er en opførsel man tillæres gennem sin opdragelse, og sin sociale omgang.

Adopterede børn fra ikke vestlige lande tillæres samme opførsel som deres eventuelle halvsøskende hvis forældre f.eks. er oprindelige svenskere eller danskere.
Citera
2018-02-07, 14:42
  #12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Elevhälsoteamet är inkopplat så nu är det bara en tidsfråga innan det är slutstökat på Brunnsboskolan!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback