2018-02-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1. Ingen vet om det funnits planer länge,så vida dom inte nämnt det i brevet. Vilket är mycket osannolikt.
2. Nej det kan bara rättsmedicinsk läkare veta vem som var sist, och överdos låter hysteriskt eftersom man inte är kapabel att hänga sig i ett tillstånd av överdosering.

3. För att fastställa något om vem som drev något behövs det att man uttryckt detta vilket är extremt osannolikt i och med att någon skulle larmat om dom visste det.
4 Det hade räckt om du skrev att du fått PM och inte sitta och överdriva eftersom det inte går ihop med gängse rutiner.
5. Att i detalj få information i Pm om att han satt och väntade sista hjärtslag osv är inte direkt trovärdigt.Så självklart är att det ifrågasätts.

Du har ju snaran redo, tar din cocktail snaran runt halsen . Klart.
Men hysteriskt roligt att du försöker förklara att man inte kan hänga sig efter man tuppat av.😂
Vila i frid🥀
Citera
2018-02-07, 09:00
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaleBlueDot
Vi är flera här inne som kan se igenom bruset och uppskattar de inlägg av substans som du m.fl. tillför tråden. Ni är vana FB skribenter så ta inte åt er av påhoppen. Vi är många som läser men som inte nödvändigtvis kommenterar. Vi vet vilka inlägg som är av värde. Fortsätt det bra arbetet!
Precis, det utkristalliserades rätt väl i början av tråden, vilka som hade substantiella inlägg. De ska inte ta åt sig hoppas jag, av nedlåtande kommentarer från besserwissers.
Citera
2018-02-07, 09:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ni är så fruktansvärt naiva.
Ni tror att om någon är sjuk så går man till doktorn och denne fixar.
Jag har fått flera av varandra oberoende pm som talar om att det är ME och källorna är närstående.
Har du en sådan sjukdom så finns det inget läkarna kan göra.
Att åka in akut skulle bara göra individen ändå sjukare då hjärnan redan är överbelastad.

Läkare hjälper gärna om det finns något de kan göra. Om det inte är det så vill de helst bli av med patienten.
Det finns inga andra riktlinjer vid ME än b12 och det hjälper bara mot de kognitiva problemen.

Det finns inget att sätta in. Bara lugn och ro.
Aha! Har du meddelat detta till patientföreningen för de som har ME? De ska alltså inte besöka läkare och ha ihjäl de barn som har ME? Menar du att dessa föräldrar är banbrytande inom området hur ME bör behandlas?
Citera
2018-02-07, 09:03
Medlem
Som jag skrev redan 22/1:

Framgångsrika och väletablerade föräldrar.
Icke diagnostiserade, sjuka, barn .
Ingen orosanmälan.
Föräldrarna mördar, i samförstånd, sina barn pga bristande livskvalitet och framtidshopp.
Undrar vems livskvalitet och vem som var sjukast...

Måste dock tillstå att det finns hopp för fantasylitteraturen i Sverige; vilka inlägg, vilka teorier, vilka förklaringsmodeller... Jag är imponerad (och förfärad).
Citera
2018-02-07, 09:17
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!

Den här sammanfattningen köper jag.
Om man sedan en längre tid lider av t.ex svår sömnbrist pga döttrarnas situation så tänker man nog
inte klart längre och man gör det som legat och pyrt i medvetandet en längre tid.Familjen var under
isen helt enkelt trots att de förmodligen sökt hjälp.Det är vad jag tror.Och nej det rättfärdigar inte att ta sig själv och barnen av daga !
Citera
2018-02-07, 09:21
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Jag har fått flera av varandra oberoende pm som talar om att det är ME och källorna är närstående.
Att åka in akut skulle bara göra individen ändå sjukare då hjärnan redan är överbelastad.

Läkare hjälper gärna om det finns något de kan göra. Om det inte är det så vill de helst bli av med patienten.
Det finns inga andra riktlinjer vid ME än b12 och det hjälper bara mot de kognitiva problemen.

Så vad du säger är att barnen var utredda och fått diagnos av medicin och läkare ?
Du vet det ?
Citera
2018-02-07, 09:24
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
En gemensam vanföreställning där två personer befinner sig i en "bubbla" utan att ta till sig omgivningens förnuftiga tankar är just en form av "folie a deux".
Har dessa föräldrar haft en gemensam vanföreställningen att döttrarnas liv inte hade livkvallitet och därför ansett sig ha rätten att mörda dem är det en form av "folie a deux".

"Namnet betyder "två personers vansinne" d.v.s. två personer delar samma vanföreställningar. Dessa personer har nära känslomässiga band, tillhör vanligen samma familj och lever isolerade från andra personer"

Men du, om man är två, jag och min man, som ser oss som sunda i sinnet, men resten av omgivningen upplever vi som vansinnig av någon anledning, då borde det bli folie a beaucoup

Att "de många" är vansinniga och skulle taga sig av daga kommer nog aldrig att hända, för de många har ju alltid rätt? Eller? Allt på plats, inget felar osv, hurra vad allt är bra. Det har inget med inkomst, stor villa, bra arbete att göra.

Därför lämnar man den här tråden ibland för den består till stor del av foile a beaucoup.

Vem som är vansinnig, kan alltid diskuteras, det beror på fokus.
Citera
2018-02-07, 09:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Du fortsätter alltså med att bygga historier och berättelser ur förkortningarna PM / ME.
Magert...........
Citera
2018-02-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Den här sammanfattningen köper jag.
Om man sedan en längre tid lider av t.ex svår sömnbrist pga döttrarnas situation så tänker man nog
inte klart längre och man gör det som legat och pyrt i medvetandet en längre tid.Familjen var under
isen helt enkelt trots att de förmodligen sökt hjälp.Det är vad jag tror.Och nej det rättfärdigar inte att ta sig själv och barnen av daga !

Även jag köper Scheeles och Avd9:s återgivning till,100%. Jag tycker den förklarar VARFÖR föräldrarna gjorde som de gjorde; de var psykiskt sjuka. Inget annat. Därför behöver man inte debattera om de gjorde rätt eller fel. Psykiskt friska föräldrar skulle aldrig gjort samma sak. Pga sömnbrist? Nej, tror inte det.
Citera
2018-02-07, 10:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Men du, om man är två, jag och min man, som ser oss som sunda i sinnet, men resten av omgivningen upplever vi som vansinnig av någon anledning, då borde det bli folie a beaucoup

Att "de många" är vansinniga och skulle taga sig av daga kommer nog aldrig att hända, för de många har ju alltid rätt? Eller? Allt på plats, inget felar osv, hurra vad allt är bra. Det har inget med inkomst, stor villa, bra arbete att göra.

Därför lämnar man den här tråden ibland för den består till stor del av foile a beaucoup.

Vem som är vansinnig, kan alltid diskuteras, det beror på fokus.

"Folie a beaucoup"
Många follies är de....
Jag har också tyckt att denna tråd liksom lämnat focus och går runt, runt. Det blir väl så när inga mer fakta kommer fram, tyvärr. Något som jag själv tycker är fel - jag saknar en öppet presenterad haveriutredning.
Citera
2018-02-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Även jag köper Scheeles och Avd9:s återgivning till,100%. Jag tycker den förklarar VARFÖR föräldrarna gjorde som de gjorde; de var psykiskt sjuka. Inget annat. Därför behöver man inte debattera om de gjorde rätt eller fel. Psykiskt friska föräldrar skulle aldrig gjort samma sak. Pga sömnbrist? Nej, tror inte det.

Fast är det det det gänget säger? Tycker tvärtom mig ha läst att det enligt dessa INTE handlade om psykisk sjukdom. Utan att föräldrarna helt enkelt tog ett beslut för vad de ansåg vara sin familjs bästa..
Citera
2018-02-07, 10:33
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
"Folie a beaucoup"
Många follies är de....
Jag har också tyckt att denna tråd liksom lämnat focus och går runt, runt. Det blir väl så när inga mer fakta kommer fram, tyvärr. Något som jag själv tycker är fel - jag saknar en öppet presenterad haveriutredning.

Tror att med tiden kommer det ut något mer som gör att bilden klarnar.
Då kommer kanske många tvärsäkra här inne skämmas både över sin
moralism och att man varit fel ute i spekulationerna om personerna i
familjen.

Jag ser också saker som återkommer ständigt någon frågar något som redan finns
svar på, fem presenterar en länk som getts långt tidigare.
Men så är det väl i en jättetråd som den här.

Liknar en skolgård ha ha. Minns att jag ofta höll mig lite utanför allt snack och iakttog
och lyssnade istället. Då får man också information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in