2018-02-07, 00:33
Medlem
Tror och då menar jag TROR att döttrarna inte ville leva mer, de beklagar sig för mamma och pappa. Mamma och pappa mår skit och värre kommer de att må då döttrarna blir sämre och sämre. Föräldrarna spelar in en video som förklarar deras känslor, de sparar den som en markör för deras egna mående. Döttrarna blir sämre, föräldrarna känner sig maktlösa, de orkar inte se på då barnen mår skit och att de inte vill leva mer. Mamma och pappa fortsätter med videon, för att rentvå sig att varför de tog död på barnen, för att barnen ville det! Men de visste att de inte kan leva ett liv utan barnen så därför tog de livet av sig själva.
TROR att det är därför massmedia inte skriver om fallet- det var barnen som inte ville mer, vill skydda barnens integritet. (Det som inte fick hända, hände...!)

Vet att jag är dålig på att formulera mig men med stora drag så kan det mycket väl vara barnen som inte ville leva mer. Föräldrarna hjälpte dom ur sina plågor och avslutade familjens ...
Citera
2018-02-07, 00:39
Medlem
why123s avatar
e
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NEJ. Men att hon troligtvis vet pyttelite jmfrt med de lärare som varit där 4 av veckans 5 dagar+skolteamet (rektor, lärare, kurator/psykolog mfl) är väl högst rimligt att anta.

Bara för att den informationen är sekretessad kan man inte uppvärdera pianofrökens intryck vid en timmes lektion.

Pianolärarinnans tillförlitlighet vet jag inget om. Däremot så gör Elisabeth ett uselt jobb med tanke på vilken bakgrund hon har.

Så det EH skriver måstes ta med en nypa salt. Det grundar jag på intervjun i allmänhet och hennes uttalande om Oskar i synnerhet. Som det framställs i intervjun har pianolärarinnan god kännedom om familjen. Även om så skulle vara fallet uttrycker hon sig märkligt. "Familjen var kulturell, men den lilla flickan var en konstnär", det viktigaste när man vill få fram något är att inte överdriva, det tycker jag hon gör här.
Ja, just, sedan hennes uttalande om Oskar, nu ska vi trots allt vara medvetna om att vi inte vet vad vad EH har utelämnat t ex. Hon har tagit med det som får Oskar att se ut som en kontrollerande pappa, det är alltså medvetet skrivet från EH: sida. Det allra troligast är att hon redan innan intervjun hade bestämt riktningen på den. Så ingen skugga ska falla på pianolärarinnan, hon kanske blir lika förvånade som oss när hon läser vad EH har skrivit.

Det framgick ju med all tydlighet att Oskar skjutsade flickan. Men under tre månader så var Oskar borta och det var Hanna som skjutsade flickan. Så under tre månader mötte pianolärarinnan mamman. Men inte ett ord om det i bloggen. Nu är ju frågan berättade inte lärarinnan något om mamman eller valde EH att inte ta med ett enda intryck från lärarinnan. Det vet vi faktiskt inte. Utan även denna gång så lades fokus på Oskar t.o.m när han var borta.

För det som framkom efter det korta konstaterandet att mamman skjutsat flickan var att när Oskar kom tillbaka så hade han gått ner ett antal kg. Hmm, vad det bara jag som inte förstod vad det skulle innebära? Vad var liksom grejen med att Oskar hade gått ner i vikt och var lite mörk under ögonen..
Blev han en skum typ för att han hade gått ner i vikt?

Det enda som kan sägas med säkerhet är att EH ville få fram det som ett journalistiskt avslöjande om händelsen i Bjärred, men tittar man bara lite, lite kritiskt så är det så tydligt hur hon vill gå vidare i framtiden. Hon har bestämt sig för att Oskar ligger bakom tragedin i Bjärred och nu fick hon den första exklusiva intervjun med pianolärarinnan. Ja, vad ska man säga Remark?
Citera
2018-02-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
e

Pianolärarinnans tillförlitlighet vet jag inget om. Däremot så gör Elisabeth ett uselt jobb med tanke på vilken bakgrund hon har.

Så det EH skriver måstes ta med en nypa salt. Det grundar jag på intervjun i allmänhet och hennes uttalande om Oskar i synnerhet. Som det framställs i intervjun har pianolärarinnan god kännedom om familjen. Även om så skulle vara fallet uttrycker hon sig märkligt. "Familjen var kulturell, men den lilla flickan var en konstnär", det viktigaste när man vill få fram något är att inte överdriva, det tycker jag hon gör här.
Ja, just, sedan hennes uttalande om Oskar, nu ska vi trots allt vara medvetna om att vi inte vet vad vad EH har utelämnat t ex. Hon har tagit med det som får Oskar att se ut som en kontrollerande pappa, det är alltså medvetet skrivet från EH: sida. Det allra troligast är att hon redan innan intervjun hade bestämt riktningen på den. Så ingen skugga ska falla på pianolärarinnan, hon kanske blir lika förvånade som oss när hon läser vad EH har skrivit.

Det framgick ju med all tydlighet att Oskar skjutsade flickan. Men under tre månader så var Oskar borta och det var Hanna som skjutsade flickan. Så under tre månader mötte pianolärarinnan mamman. Men inte ett ord om det i bloggen. Nu är ju frågan berättade inte lärarinnan något om mamman eller valde EH att inte ta med ett enda intryck från lärarinnan. Det vet vi faktiskt inte. Utan även denna gång så lades fokus på Oskar t.o.m när han var borta.

För det som framkom efter det korta konstaterandet att mamman skjutsat flickan var att när Oskar kom tillbaka så hade han gått ner ett antal kg. Hmm, vad det bara jag som inte förstod vad det skulle innebära? Vad var liksom grejen med att Oskar hade gått ner i vikt och var lite mörk under ögonen..

Det enda som kan sägas med säkerhet är att EH ville få fram det som ett journalistiskt avslöjande om händelsen i Bjärred, men tittar man bara lite, lite kritiskt så är det så tydligt hur hon vill gå vidare i framtiden. Hon har bestämt sig för att Oskar ligger bakom tragedin i Bjärred och nu fick hon den första exklusiva intervjun med pianolärarinnan. Ja, vad ska man säga Remark?

Ja, vad ska man säga. En kommentar som inte kan tillmätas någon nämnvärd betydelse i sammanhanget. Värdet är obefintligt.
Citera
2018-02-07, 00:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Förmodligen gjorde dom som andra föräldrar skulle ha gjort.Sökte kontakt med barnets läkare eller vårdcentral !

Jag räknar inte med att föräldrarna gjorde det, då de hade en egen agenda för sitt föräldraskap. Någon annan visste om att Agnes blivit väldigt sjuk och då undrar jag om denna/denne gjorde något för att hjälpa henne.
Citera
2018-02-07, 00:57
Medlem
En tanke som dyker upp i mig när jag hör att polisen inte kommer med mer info om familjetragedin i Bjärred för att undvika att händelsen kan stimulera till fler mord;
Är det helt omöjligt att en av flickorna dödat ngn???
Citera
2018-02-07, 01:09
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
e

Jag befarar att EH har plockat sitt material om Oscar från tråden. Tycker det låter som tongångarna härinne. Även uppgiften att han skulle blivit förändrad i början av 2017 finns väl här i tråden?

EH har säkert talat med pianofröken men om hon har återgett hennes ord korrekt är en helt annan femma. Tycker det är synnerligen märkligt att EH har gett sig in i denna tragedi och gör det till en dokusåpa. Trodde hon var mer seriös
Citera
2018-02-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag räknar inte med att föräldrarna gjorde det, då de hade en egen agenda för sitt föräldraskap. Någon annan visste om att Agnes blivit väldigt sjuk och då undrar jag om denna/denne gjorde något för att hjälpa henne.

Vad exakt baserar du det på?

Av vad som framkommit, innan denna händelse, finns det Ingenting som tyder på att föräldrarna inte älskade sina barn över allt annat.

Snarast tvärtom.
Citera
2018-02-07, 01:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Av vad som framkommit, innan denna händelse, finns det Ingenting som tyder på att föräldrarna inte älskade sina barn över allt annat.

Snarast tvärtom.

Det har inte kommit fram uppgifter om att Agnes varit inlagd på sjukhus innan/under jultiden.

Älskade? Ingenting? Knappt man kan tro att de har existerat öht!
Citera
2018-02-07, 01:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Snarast tvärtom.

...och det är ju det blir farligt, det kan slå över. Inget är så farligt som stark kärlek som slår över! När föräldrar vill att barnen ska förbli barn, fortsätta att bara vara till för föräldrarnas skull. De fyra - en enhet som aldrig skulle brytas av några pojkvänner eller nära vänninor till döttrarna. Inget skulle få komma emellan dem. Det skulle vara bara de fyra för alltid... och gick det inte här på jorden att i längden isolera döttrarna och hindra dem att ta kontakter utanför familjen, så fick det bli... i nästa liv. I chansningen på att det fanns ett nästa liv. Så tror jag, och jag grundar det i minnet av en familj som jag kände en gång, där särskilt fadern gjorde allt för att hindra sin dotter från att få kamrater.

En mor kom till mig:
säg
vad är det som fattas
i min kärlek?
mina barn älska mig ej
som jag dem.

Jag sade:
likgiltighet,
litet svalkande likgiltighet
fattas i din kärlek
- då gick hon bort
seende mot jorden.
Citera
2018-02-07, 01:21
Medlem
Citat:

Snarast tvärtom.

Exakt! De älskade sina barn, gjorde allt för dom! Föräldrarna gick med på barnens önskning- att de inte vill leva mer.
Föräldrarna klarar inte av att leva utan sina barn....
Citera
2018-02-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Exakt! De älskade sina barn, gjorde allt för dom! Föräldrarna gick med på barnens önskning- att de inte vill leva mer.
Föräldrarna klarar inte av att leva utan sina barn....

Jag hade heller aldrig kunnat leva utan mina barn.
Citera
2018-02-07, 01:24
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag befarar att EH har plockat sitt material om Oscar från tråden. Tycker det låter som tongångarna härinne. Även uppgiften att han skulle blivit förändrad i början av 2017 finns väl här i tråden?

EH har säkert talat med pianofröken men om hon har återgett hennes ord korrekt är en helt annan femma. Tycker det är synnerligen märkligt att EH har gett sig in i denna tragedi och gör det till en dokusåpa. Trodde hon var mer seriös

Ja, nu lever ju Elisabeth på övertid inom journalistiken. Det är nog tungt för en sådan journalist som hon faktiskt var att komma ifrån riktigt intressanta uppdrag till att sitta och hitta material till sin blogg. Hon gör sig själv en otjänst men jag tror faktiskt inte att hon kan sluta skriva. Mitt intryck är att hon fortfarande letar scoop som hon hoppas på att få sälja till tidningar och till dess håller hon på med bloggen. Lyckligt ovetande om att åren går.

Ja nu har jag nog missat vissa inlägg och jag blev inte klokare av att läsa det EH skrev. Men vad för betydelse ska det ha haft att han var borta i tre månader och gick ner några kg. På vilket vis skulle det ha betydelse för det som inträffade i Bjärred?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in