e
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
NEJ. Men att hon troligtvis vet pyttelite jmfrt med de lärare som varit där 4 av veckans 5 dagar+skolteamet (rektor, lärare, kurator/psykolog mfl) är väl högst rimligt att anta.
Bara för att den informationen är sekretessad kan man inte uppvärdera pianofrökens intryck vid en timmes lektion.
Pianolärarinnans tillförlitlighet vet jag inget om. Däremot så gör Elisabeth ett uselt jobb med tanke på vilken bakgrund hon har.
Så det EH skriver måstes ta med en nypa salt. Det grundar jag på intervjun i allmänhet och hennes uttalande om Oskar i synnerhet. Som det framställs i intervjun har pianolärarinnan god kännedom om familjen. Även om så skulle vara fallet uttrycker hon sig märkligt. "Familjen var kulturell, men den lilla flickan var en konstnär", det viktigaste när man vill få fram något är att inte överdriva, det tycker jag hon gör här.
Ja, just, sedan hennes uttalande om Oskar, nu ska vi trots allt vara medvetna om att vi inte vet vad vad EH har utelämnat t ex. Hon har tagit med det som får Oskar att se ut som en kontrollerande pappa, det är alltså medvetet skrivet från EH: sida. Det allra troligast är att hon redan innan intervjun hade bestämt riktningen på den. Så ingen skugga ska falla på pianolärarinnan, hon kanske blir lika förvånade som oss när hon läser vad EH har skrivit.
Det framgick ju med all tydlighet att Oskar skjutsade flickan. Men under tre månader så var Oskar borta och det var Hanna som skjutsade flickan. Så under tre månader mötte pianolärarinnan mamman. Men inte ett ord om det i bloggen. Nu är ju frågan berättade inte lärarinnan något om mamman eller valde EH att inte ta med ett enda intryck från lärarinnan. Det vet vi faktiskt inte. Utan även denna gång så lades fokus på Oskar t.o.m när han var borta.
För det som framkom efter det korta konstaterandet att mamman skjutsat flickan var att när Oskar kom tillbaka så hade han gått ner ett antal kg. Hmm, vad det bara jag som inte förstod vad det skulle innebära? Vad var liksom grejen med att Oskar hade gått ner i vikt och var lite mörk under ögonen..
Blev han en skum typ för att han hade gått ner i vikt?
Det enda som kan sägas med säkerhet är att EH ville få fram det som ett journalistiskt avslöjande om händelsen i Bjärred, men tittar man bara lite, lite kritiskt så är det så tydligt hur hon vill gå vidare i framtiden. Hon har bestämt sig för att Oskar ligger bakom tragedin i Bjärred och nu fick hon den första exklusiva intervjun med pianolärarinnan. Ja, vad ska man säga Remark?