2018-02-06, 23:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tack för svar.
Det är sant att du bara kan svara för dig själv såklart, ett problem är att du i flera år även svarat för PR. Du pratar exakt som en medberoende.

Vill även tillägga att jag håller DIG ansvarig för ditt handlande, inte PR, du vet, jag vet, det du gjorde mig är varken moraliskt eller efter reglerna i detta forum.

Ja, jag är ansvarig för mina handlingar. Jag har inte lämnat ditt namn vidare, och det är sista gången jag skriver det nu. Du får tro vad du vill.

Medberoende har jag förresten ingen erfarenhet av.
Citera
2018-02-06, 23:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ungefär tio år sedan, alltså...
Tack!

Ja, nio, tio år ungefär.
Citera
2018-02-06, 23:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Är det Kippen eller Kippan?
Om det är den som namngivits, Kippan, så är han väl född 72, eller +-1. Var han en av ungdomarna i bilen? I sällskap med?

Ja, Kippan är nånstans där. Jag är nyfiken på vilka som satt i bilen. Kan mycket väl tänka mej Kippan ihop med t.ex Ris#o. Två lite "udda" människor som kunde nöja sej med att lyssna på musik en hel kväll i tystnad f.ö. Dom vill nog inte bli indragna som vittnen i nån polissak. Ja, R finns ju inte kvar. Ingen som vet vilka dessa killar var? Peder F kanske? Hans mamma bodde ju där.
Citera
2018-02-06, 23:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ja, Kippan är nånstans där. Jag är nyfiken på vilka som satt i bilen. Kan mycket väl tänka mej Kippan ihop med t.ex Ris#o. Två lite "udda" människor som kunde nöja sej med att lyssna på musik en hel kväll i tystnad f.ö. Dom vill nog inte bli indragna som vittnen i nån polissak. Ja, R finns ju inte kvar. Ingen som vet vilka dessa killar var? Peder F kanske? Hans mamma bodde ju där.

Eftersom jag är "Skatteverket" tittade jag nyss efter och 1992 fanns det sju till nio manliga personer i någorlunda lämplig ålder folkbokförda på Hällristningsvägen. Med reservation för plus/minus någon/några.
Citera
2018-02-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK, då förstår jag. Det var 2008 eller 2009, efter att jag börjat skriva i tråden.
Då har du träffat honom eller pratat med honom utanför fb. PR skrev i tråden först 2013 vad jag kan se.
Citera
2018-02-06, 23:57
Medlem
Rudges avatar
Citat:
OM det var Kippan så skulle jag tippa på någon/några som tillhörde stadens yngre punkare, hellre än R*sto, ren spekulation. Fast det kanske är dumt att dra upp fler namn utan att veta om han verkligen är en av dem och innan andra får komma till tals som vet vilka det var. Det kan ju inte var något ytterligare att tiga om tycker man
Citera
2018-02-06, 23:58
Medlem
Citat:
Om jag ser till mej själv så de enda jag skulle skydda är dem jag älskar. I det ingår barn framförallt, men även en kär lojal vän. Även syskon som jag står nära och älskar. Kort sagt de jag älskar djupt. Jag skulle inte skydda någon för att jag är rädd. Det är min syn och mina känslor på det.

Betr. "Kippen" så är det väl Christoff-r T-ano/ We.ten som menas antar jag. Men han bodde väl inte där vad jag vet.

Det är inte denne T-ano

återkommer när jag är 100% på förnamnen.. men tror att det rimmar på klister
Citera
2018-02-07, 00:05
Medlem
Jag gjorde ett inlägg här: #25206. Visste inte då att Radio Skaraborg, i november 2017,
gjort en uppföljning av det i juni 2017, sända reportaget.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6808569
Det förefaller som att utredningen
kommit till vägs ände. Nu återstår bara ett medgivande om delaktighet. Enbart medgivande räcker
dock inte. Kroppen måste återfinnas för att fallet kan få en slutlig lösning.

Kommentarer på det.
Senast redigerad av Aohamti 2018-02-07 kl. 00:10. Anledning: bifoga länk
Citera
2018-02-07, 00:31
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Eftersom jag är "Skatteverket" tittade jag nyss efter och 1992 fanns det sju till nio manliga personer i någorlunda lämplig ålder folkbokförda på Hällristningsvägen. Med reservation för plus/minus någon/några.

Citat:
OM det var Kippan så skulle jag tippa på någon/några som tillhörde stadens yngre punkare, hellre än R*sto, ren spekulation. Fast det kanske är dumt att dra upp fler namn utan att veta om han verkligen är en av dem och innan andra får komma till tals som vet vilka det var. Det kan ju inte var något ytterligare att tiga om tycker man

Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det är inte denne T-ano

återkommer när jag är 100% på förnamnen.. men tror att det rimmar på klister

Ja, mina "namn" stämmer inte direkt med att kalls ungdomar. Det är ju yngre killar.
Citera
2018-02-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Jag är inte så lättmanipulerad som du verkar tro...

Ursäkta mej, men det är nog tyvärr just det du är. PR har playat dej fett som det verkar. Han var på god väg att manipulera mig också.

Jag kan så klart inte veta och det är svårt att dra detta vidafre då vi alla riskerar avstängning pga användares rätt till anonymitet.

Men som du beskriver i dina senaste inlägg hur intensiv kontakt du haft med PR så är det ju helt uppenbart att han onekligen fått ditt fulla förtroende. Het ovärdeligt om man ska utnyttja någon för sina egna intressen.

Prinzezzan, varför tror du han var så angelägen att låta dig "kritiskt" granska honom? Varför tror du hans andra användarkonto kastade ut redan kända trådar till mig och bad mig undersöka dem noga samtidigt som den officielle PR matade på med att polisen inte "har ett skit på mig" och inte kan bevisa någonting?

Varför tog han livet av sej?
Citera
2018-02-07, 00:40
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aohamti
Jag gjorde ett inlägg här: #25206. Visste inte då att Radio Skaraborg, i november 2017,
gjort en uppföljning av det i juni 2017, sända reportaget.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6808569
Det förefaller som att utredningen
kommit till vägs ände. Nu återstår bara ett medgivande om delaktighet. Enbart medgivande räcker
dock inte. Kroppen måste återfinnas för att fallet kan få en slutlig lösning.

Kommentarer på det.

Håller med. Detta fall kommer inte längre. Även om kroppen hittas så ska det bevisas att gm mördat henne. Mord är det enda som ej är preskriberat, även om vissa påstår att dråp INTE heller är preskriberat. Det har jag läst att det är. Brott mot griftefriden är det som kan dömas kanske. men det är säkert också preskriberat. Läste just om detta på text-tv häromdan. En man dömdes för brott mot griftefriden, han hade utfört styckning, det var bevisat. Men det gick inte bevisa att han MÖRDAT henne.
Citera
2018-02-07, 00:45
Medlem
Citat:
Håller med. Detta fall kommer inte längre. Även om kroppen hittas så ska det bevisas att gm mördat henne. Mord är det enda som ej är preskriberat, även om vissa påstår att dråp INTE heller är preskriberat. Det har jag läst att det är. Brott mot griftefriden är det som kan dömas kanske. men det är säkert också preskriberat. Läste just om detta på text-tv häromdan. En man dömdes för brott mot griftefriden, han hade utfört styckning, det var bevisat. Men det gick inte bevisa att han MÖRDAT henne.
Har för mig att griftefrid preskriberas efter 5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in