2018-02-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Finns inga uppgifter på en video, och skulle det funnits så hade media garanterat rapporterat om det.
Inte heller mammans sjukdomar som florerat runt på PM. Det handlar inte om nära till familjen utan sånt som tidigare stått som att jag kände en chef till ditten och datten och jag vet osv.
Det är samma med grannarna som uttalade sig i media som var så trötta på alla som visste allt om familjen. Den ena visste mer än den andre osv.

Video finns det. Avd 9 har trovärdiga källor och jag anser det pålitlig.

Nej media har inte gått ut med det. Därför är jag på Flashback för att få veta det som INTE tidningarna skrev/skriver. Detaljerna som annars aldrig kommer fram i media.
Citera
2018-02-06, 22:20
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack.
Och precis så är det.
Källorna är jättekänsliga, och det är såklart frustrerande.
112 personal, inne i polishus, nära familj.
Hur fan avslöjar man det....

Det gör man inte !
Citera
2018-02-06, 22:22
Bannlyst
[quote=hayouel|63153388]
Citat:

Jag har läst dina inlägg och jag tycker att du verkar vara en hederlig och rak typ till skillnad från de här andra pilutta-dig-arna.

Du måste dock sansa dig och påminna dig själv om att det finns massor av folk som tror att ingen någonsin har varit på månen, att 9/11 var utfört av CIA. Om du letar tillräckligt länge så hittar du säker dem som är övertygade om att jorden är platt.

Du fattar var jag vill komma va? Att det är en helt orimlig förväntan att tro att samtliga av trådens läsare kommer att acceptera dina fakta som sanningar. Som jag har sagt tidigare, det finns ingenting du kan göra åt det så du måste helt enkelt låta det rinna av dig som vatten rinner av en gås.

Scrolla! Det gör jag, jag scrollar en hel del. Det hjälper mycket.

Så nu till frågan om vad som skulle motivera dig att delge mer. Vad som är konstaterat är att det kan inte vara för att få alla att inse sanningen - för det är ett omöjligt uppdrag.

Du hittar svaret i det som motiverar dig att skriva något ö.h.t. Vad det är vet bara du själv svaret på.

Jag skall ta vara på ditt scroll-tips.
Det hjälper nog.
Som alla vet, så kan info o källa vara känsligt.
Info måste vara rätt, och källa kan inte röjas.
Så är det, och det vet du såklart.
Citera
2018-02-06, 22:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Video finns det. Avd 9 har trovärdiga källor och jag anser det pålitlig.

Nej media har inte gått ut med det. Därför är jag på Flashback för att få veta det som INTE tidningarna skrev/skriver. Detaljerna som annars aldrig kommer fram i media.

Det får stå för dig det går inte ihop någonstans. Det finns inte ens läckor till kriminalreportrarna.
Jaha du sitter aktuella brott och inte vill läsa polisens förundersökningar kanske? Du vet att det är liksom underlaget inte några PM. Sorry att göra dig besviken men det finns troll också. Media är trovärdiga i direktintervjuer och uttagande av handlingar, och förundersökningarna ligger till grund för polisens utredningar. Domstolen dömer osv.

Citat:
Som alla vet, så kan info o källa vara känsligt.
Speciellt den som inte kan verifieras.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 22:29.
Citera
2018-02-06, 22:32
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr vet jag inte VAD för info som finns i brev och på video. (Det exakt får man nog aldrig veta)
Men, om jag tolkar källa rätt, så var video riktad till anhöriga, och brev lutade mer till polis och erkännande.
Gissning, men så tolkar jag det
.

...och ändå är du i inlägg efter inlägg så säker på att just du har Sanningen om denna familj, vad de hade för värderingar och vad som drev dem att mörda sina barn?
Citera
2018-02-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa på den timmen tack ! Vad du anser om en verifierbar källa är lika intressant som när du snurrar till det med diverse trådsanningar. Har du någon känd källa att hänvisa till? Nej, just det.
Nej, då handlingarna är uttagna via journalisterna det är bara det att din tidigare uppfattning slogs i spillror. Man kan inte köpa allt som skrivs i en tråd och inbilla sig att det är en slags sanning.
Sekretess är bara det om sjukdomarna i skolans handlingar, så ljug inte.

Dom här postarna har inga kända källor mer än PM som snurrat runt, och jag har själv fått PM vilket enbart indikerar på att någon vill att det ska finnas en viss information i tråden. Jag köper den inte, och kommer aldrig att göra det är så motsägelsefullt från resterande känd fakta.

Du har fel.

Sekretess i skolan regleras dels i OLS och dels i Skollagen. Jag har ett flertal ggr hänvisat både till kap och §.
Citera
2018-02-06, 22:37
Medlem
Mooskys avatar
Så någon video är rent påhitt från någon städare i något fikarum där ryktena florerar.

Lärarinnan har med egna ögon bevittnat pappans avmagring och hur han försvann i 3 månader och meddelar att där började familjens kris. Ena dottern fanns på instagram uttråkad med väl dold.
Den yngre flickan har inga symptom i maj 2017 och ändå drivs hemundervisning igenom hösten 2017.
Inte konstigt att lärarinnan skickar sina synpunkter till en känd journalist, som sedan lägger ut detta.
Självklart är att polisen ska utreda grundligt och säkerligen har lärarinnan hörts i och med det här dubbelmordet. Att barnen varit sjuka länge motsägs av skolans handlingar bland annat.

Hur dom har dött är egentligen inte intressant utan båda föräldrarna har i samförstånd tagit livet av barnen. Vad som rört sig i deras hjärna spekulerar expertisen om. Men barn det skulle dom aldrig ha skaffat det är min bestämda uppfattning. Att O tillrättavisade den lilla flickan med att inte prata för mycket och inte öva hemma är bedrövligt. Något hände med O när han magrade och blev synbart mörk under ögonen. Lärarinnan tänkte direkt på någon sjukdom, och det kan ha varit ett steg in en psykisk sjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har fel.

Sekretess i skolan regleras dels i OLS och dels i Skollagen.
Du har inget att lära mig. Läs igen skolans handlingar och återkom när det går in.
Trådsanningarna du far med är inte intressanta. Du har fel i både tid och rum samt vad som är sekretessbelagt.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 22:50.
Citera
2018-02-06, 22:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...
Pianotanten betyder inte ett skit !!
(...)
Vi har ingen rätt att döma dom.
(...)
Det här alltså.
Synd att du skriker när du annars verkar så vettig. Men pianotanten är det enda verifierade vittnet som har någon insyn i flickornas förhållanden. Låt vara att det gäller bara Moa, som hon dock träffat regelbundet en gång i veckan i flera år i 1-2 timmar åt gången. Henne kan man inte bara avfärda så där utan vidare. Hon vet definitivt mer än någon av oss varje fall.

Sedan har de faktiskt mördat sina egna barn. Värnlösa barn som de har till uppgift att vårda och skydda i egenskap av föräldrar. Något vidrigare än att istället då mörda dem, är svårt att föreställa sig. Varje medkännande människa har all rätt i världen att döma dem för det. Det är helt enkelt oförsvarligt.
Vaför sökte de inte hjälp istället?
För mig är detta fortfarande lejonklon i fallet.
Föräldrarna var drivande i att barnen skulle få hemundervisning.
"A girl has nothing to say."
Föräldrarna var också drivande i att barnen skulle dö. Jag kan inte se annat än att detta hänger ihop och troligen hade morden planerats en längre tid.
Citera
2018-02-06, 22:39
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Klart det inte går att avslöja, har ju inte varit en drös med människor i huset, avslöjar man vem det är så kan nog farbror blå lista ut vem/vilka det är som läcker som såll!
Ja och den personen borde få kicken illa kvickt. Att inte klara av att hålla på sekretess är fruktansvärt oproffsigt.
Citera
2018-02-06, 22:50
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Nej, tyvärr vet jag inte VAD för info som finns i brev och på video. (Det exakt får man nog aldrig veta)
Men, om jag tolkar källa rätt, så var video riktad till anhöriga, och brev lutade mer till polis och erkännande.
Gissning, men så tolkar jag det
.

Jag tror på den infon du har lämnat, det har jag redan skrivit.
Men kan inte låta bli att tänka på denna videon, när skickades den till anhöriga?
Min gissning är att den skickades precis innan O valde att avsluta sitt liv, men någon anhörig måste ju ha sett denna video på morgonen den dagen polisen bröt sig in i huset? Hur kommer det sig att ingen ringde polisen angående detta? Idag har ju alla smarta telefoner, iPads, man får ju en notis vid tex mail, någon borde ju ha sett mailet innan kl 15 då polisen bröt sig in?

För att tydliggöra detta Avd.9 så ifrågasätter inte jag din info, utan skriver bara vad som snurrar runt i mitt huvud!
Citera
2018-02-06, 22:50
Medlem
Tack så mycket för all info som har kommit fram hittills. Morden i Bjärred har berört mig djupt och jag har inte kunnat släppa detta, som jag annars brukar kunna göra när det gäller nyheter kring grova brott. Det beror nog delvis på fallets så ovanliga karaktär – jag kan inte jämföra med något annat jag känner till – och polisens och pressens tystnad. Vanligtvis brukar det kommer någon form av information i efterhand, men i detta fall har polisens uttalande lämnat mig med mer fler frågor än svar. Och pressens tystnad förstår jag inte.

Vi är alla olika, med olika referensramar, olika erfarenheter, olika infallsvinklar, så det är inte konstig att vi tar till oss information på olika sätt och tolkar det olika. Det som kan vara en rimlig förklaring för en person, betyder inget för en annan. Det är inte illa ment av någon. Jag är tacksam för den informationen jag har kunnat tagit del av här, så jag sitter som så många andra och försöka att pussla ihop någon form av förklaring till det som har hänt.

OH ska var haft någon forma av anknytning till scientologarna . Det är uppgifter som har kommit fram här, jag har också hört det (tredje/fjärdehandsuppgifter, inte att verifiera för mig). Så klart är detta ingen förklaring för det som har hänt, men kan detta vara en förklaring för varför man inte har sökt hjälp inom vården i den omfattning och på det sätt andra familjer hade gjort? Psykiska sjukdomar är stigmatiserade inom scientologarna. Kan krav på livskvalitet vara annorlunda om man är medlem av scientologarna pga deras världsuppfattning?
Citera
2018-02-06, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
...och ändå är du i inlägg efter inlägg så säker på att just du har Sanningen om denna familj, vad de hade för värderingar och vad som drev dem att mörda sina barn?

Sanningen vet jag inte, men jag har förmedlat info från nån som var väldigt nära till familjen.

Info från nån annan som varit inne i huset.

Och info från andra här som kunnat bekräfta min info.

Sen har jag delgett det här på tråden.

Lite har bekräftats i media.

Lite har bekräftat av polis.

Men inget har varit fel..... ÄN.

Men nån video har jag såklart inte sett, och ett brev har jag inte läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in