2018-02-06, 21:56
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack.
Och precis så är det.
Källorna är jättekänsliga, och det är såklart frustrerande.
112 personal, inne i polishus, nära familj.
Hur fan avslöjar man det....

Klart det inte går att avslöja, har ju inte varit en drös med människor i huset, avslöjar man vem det är så kan nog farbror blå lista ut vem/vilka det är som läcker som såll!
Citera
2018-02-06, 21:58
Medlem
Citat:
Tack.
Och precis så är det.

Vet du vad som sas i videon och hur var föräldrarna? Vilket datum spelades den in?
Citera
2018-02-06, 21:59
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Inget förtroende för sjukvården. Inget förtroende för skolan. Tveksamt förtroende för skattesystemet. Paranoia?
Ja, och denna isolering på allt. Inga grannar som såg flickorna själva ute i samhället, inga vittnesuppgifter på att de hade kompisar hemma. Men Agnes kom på terminsavslutningarna. Hur kom det sig? Varför kunde hon komma då och inga andra dagar?
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slangballe32
Pratade med en kollega på jobb igår, han pluggar i lund och han är elev till "chefen" som larmade polisen.
Enligt honom så skall pappan verkligen ha kämpat för att få sin proffesorstitel, trots att han ofta fått arbeta hemifrån pga sjukdomen döttrarna hade. Sedan ska det ha kommit ett cancerbesked i form av bröstcancer som återkommit på mamman. En säker dödsdom. Förmodligen skulle han inte klara av att ta hand om barnen ensam, därför var självmord enda utvägen.

Källan skulle även ha undervisning av Pappan i vår i en kurs som berörde internationell rätt av något slag.

Tragisk händelse.

Fick du någon info. om vad döttrarna hade för diagnos.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tack.
Och precis så är det.

Självklart skall källorna respekteras till 100%
Tack till dig och scheele och er källor som gett oss väldigt mycket information ända sedan början av tråden.
Är övertygad om att det är många som följer tråden som också känner tacksamhet.
Trist med moosky och kompisar som egentligen bara spammar sönder tråden.
Citera
2018-02-06, 22:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Vet du vad som sas i videon och hur var föräldrarna? Vilket datum spelades den in?

Finns inga uppgifter på en video, och skulle det funnits så hade media garanterat rapporterat om det.
Inte heller mammans sjukdomar som florerat runt på PM. Det handlar inte om nära till familjen utan sånt som tidigare stått som att jag kände en chef till ditten och datten och jag vet osv.
Det är samma med grannarna som uttalade sig i media som var så trötta på alla som visste allt om familjen. Den ena visste mer än den andre osv.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 22:13.
Citera
2018-02-06, 22:02
Medlem
[quote=Avd.9|63153058]
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger

För att du tycker det är hyckleri.
(Vilket du får tycka)
Jag vill inte lämna info om nått, för att sen sitta och försvara det i 3 dygn.
Nu gav jag lite info om video, och direkt så.....

Läs : 14.478

Varför skulle jag ge mer....?
Vad motiverar mig att delge mer.....?

Jag har läst dina inlägg och jag tycker att du verkar vara en hederlig och rak typ till skillnad från de här andra pilutta-dig-arna.

Du måste dock sansa dig och påminna dig själv om att det finns massor av folk som tror att ingen någonsin har varit på månen, att 9/11 var utfört av CIA. Om du letar tillräckligt länge så hittar du säker dem som är övertygade om att jorden är platt.

Du fattar var jag vill komma va? Att det är en helt orimlig förväntan att tro att samtliga av trådens läsare kommer att acceptera dina fakta som sanningar. Som jag har sagt tidigare, det finns ingenting du kan göra åt det så du måste helt enkelt låta det rinna av dig som vatten rinner av en gås.

Scrolla! Det gör jag, jag scrollar en hel del. Det hjälper mycket.

Så nu till frågan om vad som skulle motivera dig att delge mer. Vad som är konstaterat är att det kan inte vara för att få alla att inse sanningen - för det är ett omöjligt uppdrag.

Du hittar svaret i det som motiverar dig att skriva något ö.h.t. Vad det är vet bara du själv svaret på.
Citera
2018-02-06, 22:03
Medlem
Får ingen ordning på hur citeringen ska vara här, ber om ursäkt. Jag svarade på ett meddelande som Avd9 skrev där hen citerat Moosky.

Citat:

Det betyder inte ett skit....
En nervös pianotant, som berättar för Elisabeth vad HON uppfattade.
HON vet inte nånting.... om Moa skulle komma och vara förkyld, så skulle hon säga - OJ, stackars lilla barn.
Pianotanten betyder inte ett skit !!
Du är så stolt över den berättelsen, och du tror 100% på den, för den passar in i din teori !
HON VET INTE ETT SKIIIT !!!
Sluta tjata om din pianotant !!

Nej, totalt ointressant vad dom orkade eller om dom inte var intresserade. Osv osv osv ....

Beslutet att mörda sina barn och sen ta självmord var FEL beslut !!
Det tycker vi alla !
Men att dom inte orkade, eller att dom var ointresserade, kan du glömma !!
Både Oskar och Hanna älskade sina barn... över allt annat.... mer än nått anat.... därför valde dom att låta barnen få följa med över till andra sidan.
JA, det var fel beslut !!
Dom hade ingen psykos, Oskar dominerade INTE sin familj, har inget med scientologerna att göra.
Dom tog ett beslut tillsammans.
Rätt eller fel........... Det kan vi bara TYCKA nått om.
Men, anledningen var INTE på grund av psykoser eller nått annat.
Två av dom mådde fruktansvärt dåligt, den tredje började visa symptom, och det ökade varje månad.
Hur hemskt det än låter.. men för dom, så kom dom till punkten
-Det räcker nu !!
Vi har ingen rätt att döma dom....
Vi har ingen rätt att säga si eller så, för vi var inte där, och då !!
Självklart var detta beslut FEL, med om man har lite vidvinkel-seende så ser man varför detta kunde ske.
Och VARJE GÅNG detta sker, så är det ett misslyckande !
Snälla moosky, sluta ta upp pianotanten, för hon vet inget om varför Oskar gått ner i vikt, eller varför han var märk under ögonen just den dagen.
Det finns 50 personer som berättar om hur Oskar egentligen var.......
Och en pianotant som säger att han var mörk under ögonen...
Och du väljer att gå på pianotanten.
Även om du hade tillbringat sista veckan tillsammans med familjen, och sett morden/självmorden så hade du inte trott på det.
NEJ !!
Hanna var jätte-sjuk, och Agnes vart mycket sämre runt tredje advent..mycket sämre !!
Moa visade symptom på samma, men var inte lika sjuk.
För varje dag sämre, sämre och sämre.
Till slut valde dom denna lösningen !!
Rätt eller fel...tyck vad du vill !#
Ingen har psykat nån....
Ingen har utfört incest på nån.....
Ingen status eller ekonomi... inget.
Inget.
Där har du/ni i stora drag hur det gick till.
Detaljerna släpper vi inte, som flera andra har sagt.
Sen kan du fortsätta tjata om din förxxde pianotant .

Puss på dig !!
Sov gott !!

Men hur vet du detta? Och varför så starka känslor? Även om du vet allt det du säger att du vet så kan du inte veta om någon av dem var narcissist eller på annat sätt personlighetsstörd eller psykotisk eller hade Münchhausens by Proxy? Varför så arg på folk som inte köper det du skriver som Sanningen? Hur vet du ens att familjen inte varit hos scientologerna och gjort ett test dom säger att de måste gå hundra kurser för att bli friska?

Du vet allt det där, visst, men det utesluter inte att det finns mer - som du inte vet? Sluta skrik på folk som tror att det finns djupare orsaker bakom att två föräldrar blir mördare. Som tror att inte alla föräldrar med sjukdom i familjen kan bli mördare, välja att bli mördare.
Senast redigerad av SintraartniS 2018-02-06 kl. 22:16. Anledning: Fel i citering
Citera
2018-02-06, 22:04
Medlem
Mooskys avatar
Jag svarar inte på felciterade inlägg det är för rörigt och det går inte att läsa.
Citera
2018-02-06, 22:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Undrar som någon annan, har du fåt info. om vad för sjukdom döttrarna hade?
Ingen aning om vilken sjukdom flickorna hade. Det är alltifrån att de höll på att förvina bort i sina sängar med dropp och skrek utav smärta till att de hängde omkring i lägenheten ensamma och fixade mat till sig själva. Känns som om det var föräldrarna som var de riktigt sjuka i familjen
Citera
2018-02-06, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2

Nej, tyvärr vet jag inte VAD för info som finns i brev och på video. (Det exakt får man nog aldrig veta)
Men, om jag tolkar källa rätt, så var video riktad till anhöriga, och brev lutade mer till polis och erkännande.
Gissning, men så tolkar jag det
.
Citera
2018-02-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet inte riktigt var jag ska börja i den här sörjan, men du har ju inga källor öht mer än att du säger att du har det. Höglund har en person som haft flickan i fler år på lektioner.

Så vill du prata om något som liknar fakta, så tar du fram läkarintyget.
Det gäller även H läkarintyg eftersom hon arbetade fram till jul. (Du vet chefen som uttalat sig i media)
Scientologerna vet jag inte hur det ska ha med min uppfattning att göra utan du far ut med en massa ovidkommande dynga. Nej, M hade inga symptom i maj samtidigt som föräldrarna var i skolan för att driva igenom hemundervisning. Det finns handlingar på detta, så det är fakta.
Sen står det under hösten vilket är väl snabba ryck för att döda sina barn. En sak till du tror väl inte att avsaknaden av fakta skulle få någon att tro på vad du säger. Allt motsägs med kända verifierade källor. Problemet med er är att ni försöker tvinga in era åsikter som en sanning här.

Nej, hon är inte nervös hon är misstänksam vilket är stor skillnad på det du påstår.
''

Fånigt och korkat av dig att efterlysa källor. Om de avslöjar sina källor kan de röja sina identiteter. Lägg av med den frågan vänligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in