2018-02-06, 21:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Dom hade ingen psykos, Oskar dominerade INTE sin familj, har inget med scientologerna att göra.
Dom tog ett beslut tillsammans.

Men, anledningen var INTE på grund av psykoser eller nått annat.
Två av dom mådde fruktansvärt dåligt, den tredje började visa symptom, och det ökade varje månad.

Vi har ingen rätt att döma dom....

Snälla moosky, sluta ta upp pianotanten, för hon vet inget om varför Oskar gått ner i vikt, eller varför han var märk under ögonen just den dagen.
Det finns 50 personer som berättar om hur Oskar egentligen var.......
Och en pianotant som säger att han var mörk under ögonen...

Hanna var jätte-sjuk, och Agnes vart mycket sämre runt tredje advent..mycket sämre !!
Moa visade symptom på samma, men var inte lika sjuk.
För varje dag sämre, sämre och sämre.

Vet inte riktigt var jag ska börja i den här sörjan, men du har ju inga källor öht mer än att du säger att du har det. Höglund har en person som haft flickan i fler år på lektioner.

Så vill du prata om något som liknar fakta, så tar du fram läkarintyget.
Det gäller även H läkarintyg eftersom hon arbetade fram till jul. (Du vet chefen som uttalat sig i media)
Scientologerna vet jag inte hur det ska ha med min uppfattning att göra utan du far ut med en massa ovidkommande dynga. Nej, M hade inga symptom i maj samtidigt som föräldrarna var i skolan för att driva igenom hemundervisning. Det finns handlingar på detta, så det är fakta.
Sen står det under hösten vilket är väl snabba ryck för att döda sina barn. En sak till du tror väl inte att avsaknaden av fakta skulle få någon att tro på vad du säger. Allt motsägs med kända verifierade källor. Problemet med er är att ni försöker tvinga in era åsikter som en sanning här.

Citat:
En nervös pianotant,
Nej, hon är inte nervös hon är misstänksam vilket är stor skillnad på det du påstår.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 21:21.
Citera
2018-02-06, 21:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så media måste skriva om varenda dödsfall i Sverige, annars är det "hemligt"?

Det skulle inte ha läckt ut några uppgifter nej, så det är hemligt, sekretess eller hur du vill benämna det.
Och man förstår samtidigt varför det aldrig skulle ha läckt.
Citera
2018-02-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Problemet här verkade vara att de inte hade något förtroende för sjukvården överhuvudtaget. De hade eventuellt kontakt med icke landstingsfinansierade Gottfrieskliniken och reste utomlands för ljusterapi.
Inget förtroende för sjukvården. Inget förtroende för skolan. Tveksamt förtroende för skattesystemet. Paranoia?
Citera
2018-02-06, 21:26
Bannlyst
[quote=Rakhoger|63152685]
Citat:
Tack och bra att du tog bladet ur munnen Avd9, men jag personligen anser det vara hyckleri att utelämna detaljerna.

Läs inlägg 14.483
Varje gång !!
Spelar ingen roll, vad man VILL dela med sig av så möts man av samma dynga !!
Varje gång !!
Folk försöker ju inte ens förstå....
Om jag bekräftat följande:
JA, det finns en video, och den är 17 minutet lång.....
Oskar mailade den även till sina anhöriga för att han var rädd att den skulle försvinna när nån hittade dom.
Och det är helt sant. HELT SANT !! 17 min....
Då svarar moosky följande:
NEJ... pianotanten såg inte den videon, så det är inte sant.... och du kramar barnamördare.!!
Så varför i helvxxe skulle jag bidra med mer ?
Och, sen skall vi traggla den skiten i 4 dagar.
Pianotanten...... va???
Citera
2018-02-06, 21:30
Medlem
[quote=Avd.9|63152918]
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger

Läs inlägg 14.483
Varje gång !!
Spelar ingen roll, vad man VILL dela med sig av så möts man av samma dynga !!
Varje gång !!
Folk försöker ju inte ens förstå....
Om jag bekräftat följande:
JA, det finns en video, och den är 17 minutet lång.....
Oskar mailade den även till sina anhöriga för att han var rädd att den skulle försvinna när nån hittade dom.
Och det är helt sant. HELT SANT !! 17 min....
Då svarar moosky följande:
NEJ... pianotanten såg inte den videon, så det är inte sant.... och du kramar barnamördare.!!
Så varför i helvxxe skulle jag bidra med mer ?
Och, sen skall vi traggla den skiten i 4 dagar.
Pianotanten...... va???
Tack Avd9, men varför skriker du på mig när du är så heligt förbannad på Moosky?!
Citera
2018-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet inte riktigt var jag ska börja i den här sörjan, men du har ju inga källor öht mer än att du säger att du har det. Höglund har en person som haft flickan i fler år på lektioner.

Så vill du prata om något som liknar fakta, så tar du fram läkarintyget.
Det gäller även H läkarintyg eftersom hon arbetade fram till jul. (Du vet chefen som uttalat sig i media)
Scientologerna vet jag inte hur det ska ha med min uppfattning att göra utan du far ut med en massa ovidkommande dynga. Nej, M hade inga symptom i maj samtidigt som föräldrarna var i skolan för att driva igenom hemundervisning. Det finns handlingar på detta, så det är fakta.
Sen står det under hösten vilket är väl snabba ryck för att döda sina barn. En sak till du tror väl inte att avsaknaden av fakta skulle få någon att tro på vad du säger. Allt motsägs med kända verifierade källor. Problemet med er är att ni försöker tvinga in era åsikter som en sanning här.

Nej, hon är inte nervös hon är misstänksam vilket är stor skillnad på det du påstår.

FAKTA är att hon träffade Moa 1 ggr, en timme i veckan. Lärarna var hemma hos familjen 4 dgr/vecka och den ena flickan hade haft hemundervisning i tre år.

Skillnaden är att lärarna, skolan, kurator, sjukvård mm omfattas av sekretess.

Vilket denna pianotant inte råkar göra. Rent formellt. Hennes tyckande har noll värde.
Citera
2018-02-06, 21:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FAKTA är att hon träffade Moa 1 ggr, en timme i veckan. Lärarna var hemma hos familjen 4 dgr/vecka och den ena flickan hade haft hemundervisning i tre år.

Vilket denna pianotant inte råkar göra. Rent formellt. Hennes tyckande har noll värde.

Källa på den timmen tack ! Vad du anser om en verifierbar källa är lika intressant som när du snurrar till det med diverse trådsanningar. Har du någon känd källa att hänvisa till? Nej, just det.
Nej, då handlingarna är uttagna via journalisterna det är bara det att din tidigare uppfattning slogs i spillror. Man kan inte köpa allt som skrivs i en tråd och inbilla sig att det är en slags sanning.
Sekretess är bara det om sjukdomarna i skolans handlingar, så ljug inte.

Dom här postarna har inga kända källor mer än PM som snurrat runt, och jag har själv fått PM vilket enbart indikerar på att någon vill att det ska finnas en viss information i tråden. Jag köper den inte, och kommer aldrig att göra det är så motsägelsefullt från resterande känd fakta.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 21:39.
Citera
2018-02-06, 21:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej, hemundervisningen har inte varit i 3 år. Det är felaktigt. Så återkom med relevant fakta.
Hemundervisningen fullt ut kom 2017 ingenting annat.- Den yngre hösten 2017. Så ser det ut du som sitter och inbillar dig en massa. Du vet ju inte ens vad fakta är.

Läs på återkom. Eller ska du påstå att handlingarna från skolan inte är vad tråden säger?`
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 21:48.
Citera
2018-02-06, 21:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Då tror jag så här:

Tre dog den 6/1
En dog den 7/1
Fyra hittades döda den 9/1
Citera
2018-02-06, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Har läst hela tråden, ett stort tack till dig Avd.9, scheele mfl som har gått ut med vad ni har velat för att bringa lite klarhet i detta för oss, ni var ju även tidigt ute med information som sedan har bekräftats av polisen, så ni verkar ju sitta på mycket info!
Brusa inte upp för att någon börjar ifrågasätta, tror dom flesta är duktiga på att sålla bort skit som skrivs!
Användare som skriver att man borde lägga upp bevis, förstår ni inte själva att man inte vill avslöja sin källa?
För mig räcker det som sagt att ni var tidigt ute med info angående detta som sedan har kunnats styrka av polisen!

Tack.
Och precis så är det.
Källorna är jättekänsliga, och det är såklart frustrerande.
112 personal, inne i polishus, nära familj.
Hur fan avslöjar man det....
Citera
2018-02-06, 21:54
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Självklart skulle han klara av att ta hand om barnen ensam. Han kunde sålt villan och flyttat närmre sin arbetsplats, sökt stödfamilj, fanns många möjligheter. Självmord var självklart inte enda utvägen. Båda två hade förmodligen någon typ av personlighetsstörning.

Undrar som någon annan, har du fåt info. om vad för sjukdom döttrarna hade?
Citera
2018-02-06, 21:54
Medlem
Citat:
Tack.
Och precis så är det.
Källorna är jättekänsliga, och det är såklart frustrerande.
112 personal, inne i polishus, nära familj.
Hur fan avslöjar man det....

Det gör man inte ;-) De andra får tro vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in