2018-02-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Även en person med ringa utbildning i psykologi, textanalys osv kan se att ingen likhet finns mellan den jag avser och PR. När man skrivit med någon i en del år, lär man sig språkbruk, vissa markörer m.m. hos en person. Det är mycket svårt att "spela" någon annan i skrift; även om man lägger ner stor möda på att "förställa" sig. Det märks. Det skiner alltid igenom, åtminstone någon gång. Både PR och jag var hyggligt säkra på vem denn* person var/från vem denn* fick sin info/motiv.

Jag tror inte heller att man är angelägen om att anmäla/stänga av sig själv... (Inte skicka hotfulla/anklagande/mordutpekande PM till sig själv heller. Jodå, jag har sett sådana.)

Detta med utgång i den person jag avser, någon annan kan jag inte yttra mig om, då jag inte känner till vem den/de andra skulle vara. Du får gärna upplysa mg om vem PR:s "alter ego" skulle vara. Det kunde vara intressant att veta.

Var och en gör sin egen bedömning.

Mitt fetade. Intressant upplysning. PR och du diskuterade alltså vem personen var bakom ett nick. Ser du inte själv att han lyckades manipulera dig dit han ville! Var det inte du som sa att du inte satt Rudge i klistret? Minns inte exakt nu men något som faktiskt kunde orsakat Rudge problem som du nekade till. Du blev PR allierade och du såg det inte ens. Hoppas för din skull att han var oskyldig...
Citera
2018-02-06, 22:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Du skriver att det tog många år, när man läser i tråden tog det bara några månader innan du började avleda alla ifrån PR, hur hänger det ihop? Kan du ge exempel på vilka kritiska frågor det handlar om? Vad var det du kollade upp och hur?
Att andra är av annan åsikt beror inte på okunskap.
Har det aldrig slagit dig att ditt personliga intresse kan ligga dig i fatet?

Vilka frågor jag ställde och hur jag undersökte utsagor, omständigheter, annan info, det är ingenting jag tänker gå ut med.

Jag har aldrig haft någon agenda att "avleda" från PR. Jag har däremot redovisat fakta, där vissa har flugit iväg i fantasin och skrivit rena lögner och hitte-på. Allt för att dessa fantasier och lögner inte ska bli s k trådsanningar. Jag har skrivit att alla får ha sin egen uppfattning och att utifrån sina egna undersökningar bilda sig egna åsikter. Jag har skrivit om honom utifrån min uppfattning, mina uppgifter och åsikter. Jag har även redovisat info som jag fått in om andra, men där har jag inte kunnat bilda mig lika klara bilder. Därför har jag där inte kunnat uttrycka lika klara åsikter.

Vilka undersökningar andra gjort för att bilda sina åsikter, det vet jag inte. De kanske även de har granskat grundligt, men kommit fram till helt andra slutsatser. Det vet inte jag, jag kan bara svara för mig själv. Var och en gör sig egna analyser.
Citera
2018-02-06, 22:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Mitt fetade. Intressant upplysning. PR och du diskuterade alltså vem personen var bakom ett nick. Ser du inte själv att han lyckades manipulera dig dit han ville! Var det inte du som sa att du inte satt Rudge i klistret? Minns inte exakt nu men något som faktiskt kunde orsakat Rudge problem som du nekade till. Du blev PR allierade och du såg det inte ens. Hoppas för din skull att han var oskyldig...

Och då - åter igen - jag har inte "satt Rudge i klistret".

Jag är inte så lättmanipulerad som du verkar tro...
Citera
2018-02-06, 22:29
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Är inte den du tänker på lite äldre än så och kallas kippan.

Joo helt rätt. Vet inte hans ålder precis,men tippar i samma ålder som dom andra som nämns. Runt 50 eller yngre. Kippen vet jag inte vem det är iaf.
Citera
2018-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
Och då - åter igen - jag har inte "satt Rudge i klistret".

Jag är inte så lättmanipulerad som du verkar tro...
Jo! Ni, du och PR, var ganska säkra på vem användaren var och var infon kom ifrån. Du sitter och diskuterar användares identiteter med en person som varit misstänkt för mord! Fattar du inte hur allvarligt det är om PR faktiskt var den som mördade HA?
Citera
2018-02-06, 22:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag skulle säga att han gjorde det första gången ganska omgående efter att jag fått reda på vem han var och jag börjat ställa frågor till honom. Sedan gjorde han det några gånger till. Det var viktigt för honom att jag "kollade honom" grundligt på olika sätt, innan jag bildade mig en åsikt.

Okej! Men när var det, på ett ungefär? Slutet av 90-talet? Runt millennieskiftet? Början av 2000-talet? Ungefär när Helena-tråden startades? Strax innan han gick bort? Strax före du publicerade uppgifterna i tråden?
Senast redigerad av Pajosv 2018-02-06 kl. 22:43.
Citera
2018-02-06, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Och när du nu ändå är här, Prinzezzan: Har du några funderingar kring Kvasta-Saras berättelse? Vi är några som har haft tankar om den och du kan kanske fylla på?
Citera
2018-02-06, 22:50
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Vilka frågor jag ställde och hur jag undersökte utsagor, omständigheter, annan info, det är ingenting jag tänker gå ut med.

Jag har aldrig haft någon agenda att "avleda" från PR. Jag har däremot redovisat fakta, där vissa har flugit iväg i fantasin och skrivit rena lögner och hitte-på. Allt för att dessa fantasier och lögner inte ska bli s k trådsanningar. Jag har skrivit att alla får ha sin egen uppfattning och att utifrån sina egna undersökningar bilda sig egna åsikter. Jag har skrivit om honom utifrån min uppfattning, mina uppgifter och åsikter. Jag har även redovisat info som jag fått in om andra, men där har jag inte kunnat bilda mig lika klara bilder. Därför har jag där inte kunnat uttrycka lika klara åsikter.

Vilka undersökningar andra gjort för att bilda sina åsikter, det vet jag inte. De kanske även de har granskat grundligt, men kommit fram till helt andra slutsatser. Det vet inte jag, jag kan bara svara för mig själv. Var och en gör sig egna analyser.
Tack för svar.
Det är sant att du bara kan svara för dig själv såklart, ett problem är att du i flera år även svarat för PR. Du pratar exakt som en medberoende.

Vill även tillägga att jag håller DIG ansvarig för ditt handlande, inte PR, du vet, jag vet, det du gjorde mig är varken moraliskt eller efter reglerna i detta forum.
Citera
2018-02-06, 22:57
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joo helt rätt. Vet inte hans ålder precis,men tippar i samma ålder som dom andra som nämns. Runt 50 eller yngre. Kippen vet jag inte vem det är iaf.
Är det Kippen eller Kippan?
Om det är den som namngivits, Kippan, så är han väl född 72, eller +-1. Var han en av ungdomarna i bilen? I sällskap med?
Senast redigerad av Rudge 2018-02-06 kl. 23:02.
Citera
2018-02-06, 23:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Okej! Men när var det, på ett ungefär? Slutet av 90-talet? Runt millennieskiftet? Början av 2000-talet? Ungefär när Helena-tråden startades? Strax innan han gick bort? Strax före du publicerade uppgifterna i tråden?

OK, då förstår jag. Det var 2008 eller 2009, efter att jag börjat skriva i tråden.
Citera
2018-02-06, 23:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och när du nu ändå är här, Prinzezzan: Har du några funderingar kring Kvasta-Saras berättelse? Vi är några som har haft tankar om den och du kan kanske fylla på?

Jag tror inte att du är intresserad av mitt svar på den frågan (jo, jag har ett svar), Ugglan, då jag inte är trovärdig, är "falskheten personifierad", inblandad och du dessutom anmält mig. Du får fortsätta att tänka. Tyvärr.
Citera
2018-02-06, 23:07
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
OK, då förstår jag. Det var 2008 eller 2009, efter att jag börjat skriva i tråden.

Ungefär tio år sedan, alltså...
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in