[QUOTE
=Svanunge|63147464]De måste hur som helst vara förlåtande för mycket och inte döma någon. Vi känner väl alla någon som träffat fel kille och vägrar inse fakta och det försvaret brukar de hålla hårt på. Trots att det krackelerar. Vågar inte de snacka så brukar omgivningen forma sig lika och acceptera att tystnad är vad som gäller. Det påminner om P-uttes (PR) relation med Prinzezzan om man tänker på det. Jag fick verkligen överbevisa att P-utte fanns att hitta bland korkskallarna i Mariestad, U-llberg, K-rämer, R-olkert mfl. När jag gjorde det svamlade hon om att J-erker bara var ett namn hon hört av P-utte för länge sedan, en gång, hon visste inte att han var missbrukare, men namnet etsade sig tydligen fast. Dåliga försvar, konstant, och det är typiskt dem som skyddar rötägg.
P-utte hade säkert den effekten på de flesta då ingen vågade säga emot honom pga munlädret.
Vad jag säger är att han är inte att räkna ut som mgm! Han hade all insikt i Helenas liv, var skyldig pengar, misstänktes av polisen, saknade alibi, nära relation, drogproblem, en flyktig "gästspelare" som mariestadsbo som inte var direkt någon folk kände till och därför ej kunde skvallra om och de som kände honom skvallrar inte.[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Lägger ut ett smeknamn på en av killarna i bilen som satt i bilen och lyssnade på musik, Kippen kallades han och bodde där.
Om jag ser till mej själv så de enda jag skulle skydda är dem jag älskar. I det ingår barn framförallt, men även en kär lojal vän. Även syskon som jag står nära och älskar. Kort sagt de jag älskar djupt. Jag skulle inte skydda någon för att jag är rädd. Det är min syn och mina känslor på det.
Betr. "Kippen" så är det väl Christoff-r T-ano/ We.ten som menas antar jag. Men han bodde väl inte där vad jag vet.