2018-02-06, 19:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
När i tiden berättade PR allt detta för dig? (Jag tänker i första hand på det fetade i andra stycket? Det som börjar med: "Ställ kritiska frågor" osv.)

Jag skulle säga att han gjorde det första gången ganska omgående efter att jag fått reda på vem han var och jag börjat ställa frågor till honom. Sedan gjorde han det några gånger till. Det var viktigt för honom att jag "kollade honom" grundligt på olika sätt, innan jag bildade mig en åsikt.
Citera
2018-02-06, 20:00
Medlem
jag kan bara tillägga att PR var en hal jävel. han kontaktade mig vi PM med flera olika användarnamn, men jag visste först bara att ett av dem var han. Det är tydligt när man läser PM:en i efterhand hur manipulativ han var.

varför beter man sig så om man är oskyldig?
Citera
2018-02-06, 20:04
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
jag kan bara tillägga att PR var en hal jävel. han kontaktade mig vi PM med flera olika användarnamn, men jag visste först bara att ett av dem var han. Det är tydligt när man läser PM:en i efterhand hur manipulativ han var.

Ja du,varför gör man det??

För att förvilla ,ställa sig i bättre dager.
Han verkar ju pm:at med flera.......
Vilket ju säger en del......
Citera
2018-02-06, 20:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Man skulle kunna tänka sig att de som vittnade anonymt mot PR har skrivit här också och kanske fortfarande gör så.

Jag tror att du kan ha rätt här. Man kan misstänka att de som verkar ha haft ett "horn i sidan" mot honom då, av någon anledning även kan ha det i dag.
Citera
2018-02-06, 20:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen

Ang. det jag fetmarkerat. Hur kom du fram till det? Har du bevis för detta? Anmälde du det till moderator?

Ett nick som slutade (?) skriva efter PR:s död, har spekulerats om att det var PR. Den som har antytts här i tråden kan jag säga bestämt att det inte var PR. Den personen skrev även en hel del till mig, och var ute efter att "sätta dit" PR. Personen visste detaljer om honom, men spred även lögner. Den jag syftar på, tror jag att jag vet vad den hade för agenda. Och ungefär var man kan placera personen: ort, koppling osv.
Citera
2018-02-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat. Hur kom du fram till det? Har du bevis för detta? Anmälde du det till moderator?

Ett nick som slutade (?) skriva efter PR:s död, har spekulerats om att det var PR. Den som har antytts här i tråden kan jag säga bestämt att det inte var PR. Den personen skrev även en hel del till mig, och var ute efter att "sätta dit" PR. Personen visste detaljer om honom, men spred även lögner. Den jag syftar på, tror jag att jag vet vad den hade för agenda. Och ungefär var man kan placera personen: ort, koppling osv.
Ett användarnamn är jag säker på (utöver det som är allmänt känt i tråden alltså). Vet även att andra har dragit samma slutsatser. Sättet hur detta PM "synkade" med den riktige PR (jag skrev med båda samtidigt) utesluter i princip att det skulle röra sig om två olika personer. Nej jag har inte kontaktat moderator eftersom jag konstaterade detta efter hans död. Ingen större anledning att anmäla någon som inte längre finns.
Citera
2018-02-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Flera än vad du tycks tro kommer från Mariestad.

PU tror att hans bil KAN HA använts. Därav hans märkliga agerande. OBS! Min egen högst personliga spekulation - gör den ej till en ”trådsanning”.

Jag har försökt få det bekräftat av Återvändsgränd hurvida han tog bilen ned till Stadt även denna lördag, men inget konkret svar på frågan.

Man bör akta sig för att dra förhastade slutsatser av vad Peter Sweden säger sig ha sett. Är det någon ytterligare som har bekräftat ”klorinhistorien”?

Konfrontera honom om detta med klorin o biltvätt - svaret utmynna i att han såg inget konstigt i att stå och tvätta bilen öppet i hans bostadsområde. Ingen dementi om klorinet - Han påpeka just bara- Om han hade något att dölja så skulle att ta en biltvätt el gör det själv hall - - och tog ett exempel på mack där detta fanns. Typ så blev svaret.
Citera
2018-02-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Japp,tror detta är en mkt viktig del i pusslet.

Tror till 100% jag med att UA vet/inte berättat ,det är något som ev ställer hon i lite dålig dager.....

Nåt ÄR det!

Knark. Knarkskulder.

Såklart är UA inblandad i nåt. Annars hade hon varit behjälplig i jakten på mördaren. Idag döljer hon sanningen istället för att inte smutsa ner sitt eget rykte.

Nån som var med o knarkade med henne, dem?
Citera
2018-02-06, 20:51
Medlem
Twiggygirls avatar
[QUOTE=Svanunge|63147464]De måste hur som helst vara förlåtande för mycket och inte döma någon. Vi känner väl alla någon som träffat fel kille och vägrar inse fakta och det försvaret brukar de hålla hårt på. Trots att det krackelerar. Vågar inte de snacka så brukar omgivningen forma sig lika och acceptera att tystnad är vad som gäller. Det påminner om P-uttes (PR) relation med Prinzezzan om man tänker på det. Jag fick verkligen överbevisa att P-utte fanns att hitta bland korkskallarna i Mariestad, U-llberg, K-rämer, R-olkert mfl. När jag gjorde det svamlade hon om att J-erker bara var ett namn hon hört av P-utte för länge sedan, en gång, hon visste inte att han var missbrukare, men namnet etsade sig tydligen fast. Dåliga försvar, konstant, och det är typiskt dem som skyddar rötägg.
P-utte hade säkert den effekten på de flesta då ingen vågade säga emot honom pga munlädret.
Vad jag säger är att han är inte att räkna ut som mgm! Han hade all insikt i Helenas liv, var skyldig pengar, misstänktes av polisen, saknade alibi, nära relation, drogproblem, en flyktig "gästspelare" som mariestadsbo som inte var direkt någon folk kände till och därför ej kunde skvallra om och de som kände honom skvallrar inte.[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Lägger ut ett smeknamn på en av killarna i bilen som satt i bilen och lyssnade på musik, Kippen kallades han och bodde där.

Om jag ser till mej själv så de enda jag skulle skydda är dem jag älskar. I det ingår barn framförallt, men även en kär lojal vän. Även syskon som jag står nära och älskar. Kort sagt de jag älskar djupt. Jag skulle inte skydda någon för att jag är rädd. Det är min syn och mina känslor på det.

Betr. "Kippen" så är det väl Christoff-r T-ano/ We.ten som menas antar jag. Men han bodde väl inte där vad jag vet.
Citera
2018-02-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Om jag ser till mej själv så de enda jag skulle skydda är dem jag älskar. I det ingår barn framförallt, men även en kär lojal vän. Även syskon som jag står nära och älskar. Kort sagt de jag älskar djupt. Jag skulle inte skydda någon för att jag är rädd. Det är min syn och mina känslor på det.

Betr. "Kippen" så är det väl Christoff-r T-ano/ We.ten som menas antar jag. Men han bodde väl inte där vad jag vet.

Är inte den du tänker på lite äldre än så och kallas kippan.
Citera
2018-02-06, 21:28
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag skulle säga att han gjorde det första gången ganska omgående efter att jag fått reda på vem han var och jag börjat ställa frågor till honom. Sedan gjorde han det några gånger till. Det var viktigt för honom att jag "kollade honom" grundligt på olika sätt, innan jag bildade mig en åsikt.
Du skriver att det tog många år, när man läser i tråden tog det bara några månader innan du började avleda alla ifrån PR, hur hänger det ihop? Kan du ge exempel på vilka kritiska frågor det handlar om? Vad var det du kollade upp och hur?
Att andra är av annan åsikt beror inte på okunskap.
Har det aldrig slagit dig att ditt personliga intresse kan ligga dig i fatet?
Citera
2018-02-06, 21:34
Medlem
Citat:

Mitt fetade. Hur kan du säga bestämt att att personen inte var PR? Den enda som med säkerhet kan veta det är PR och den andra användaren(om det nu inte var PR). Ja den andra användaren "ville sätta dit" PR, men betänk att en manipulativ person kan låtsas vara någon som är ute efter PR för att på så sätt leta upp användare här som står på din sida. Ett perfekt sätt att ta reda på bakom kulisserna vilka som trodde på PR och vilka som inte trodde på honom. Du var ett bra val att utöva sin manipulation på. Naiv och trodde på allt som han sa... Det är vad jag tror. Även jag var utsatt för kontroll av PR och hans alter ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in