2018-02-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Menar du att polisen ljuger? Av vilken anledning skulle dom göra det? Självklart är att vid minsta tvivel om att polisen inte sköter utredningen ordentligt kan JO granska tex. Så jag gillar inte attityden om att försöka ge sken av att polisen möjligen inte ger korrekt uppgifter. Angående ordet livskvalité och framtid så kan man göra vilken tolkning som helst och svaret på den frågan lär vi inte få. Men om mamman också var sjuk som påstås utan underlag, så skriver man livskvalité och framtid pga av familjens sjukdomsbild och inte döttrarnas.

Nej, det tror jag inte hon arbetade hela tiden, så det finns inget som stöder det. Däremot viktnedgång och mörka skuggor under ögonen på pappan i familjen. En mager person som blev ännu magrare efter månaders frånvaro som chaufför till den yngsta flickan.

Det var ett år sedan.
Citera
2018-02-06, 20:04
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom var inte intresserade av att ta hand om barnen utan det förstörde deras livskvalité och framtid.
Normala människor söker hjälp och får avlastning osv. Dom här tog livet av barnen istället eftersom det inte passade in i deras förutsagda framtid. En liten flicka till synes helt frisk får helt plötsligt inte leva längre. Det är för korta tidsuppgifter när dom blev sjuka kontra vad som framställs i tråden.

Intresserade eller orkade ? Det är en djävla skillnad !
Citera
2018-02-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Där jag har rötter ifrån så är död inget hemligt. Tvärtom, det kommer upp en dödsruna i tidningen samt klistras upp på väggar i centrala staden så att alla som vill kan avlägga kondeolanser till familj samt gå på begravning. Dessa runor kommer upp dagen efter att någon dött. Också skriver media om olika dödsfall oavsett hur de gått till.
Döden är inte hemlig här heller. Men anslag slutade vi med för länge sedan, numera använder vi oss av sk dödsannonser i tidningar.
Citera
2018-02-06, 20:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Det var ett år sedan.
Det spelar ingen roll utan det är det enda från en känd källa som finns att tillgå, och i maj var flickan hos sin lärarinna, och inte är det uttalat att han gick upp i vikt igen. Det finns en indikation på att han slutade köra flickan under några månader då mamman tog vid, sedan dök han upp påtagligt avmagrad.
Så vad har du för underlag på något annat?

Citat:
När pappan kom tillbaka efter tre månader hade han förändrats, berättar ”pianolärarinnan”. Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt. Hans huvud var nu helt kalt och han ”var svart under ögonen”, berättar hon. Hon trodde att han hade drabbats av någon sjukdom, kanske cancer, men hon ville inte fråga honom om detta. Det var i alla fall efter detta som den stora förändringen hos familjen började.

https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Intresserade eller orkade ? Det är en djävla skillnad !
Nej, totalt ointressant vad dom orkade eller om dom inte var intresserade. Dom ansåg att dom hade rätt att bestämma över sina barns liv, och dom agerade som det var deras ägodelar. Dubbelmordet har inget förmildrande som vi orkade inte osv.
Finns inget som säger att man inte kan bli bättre eller friskare av omtalad sjukdom.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 20:11.
Citera
2018-02-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Detta är utan tvekan flashbacks sämsta tråd. Där någon "sitter på sanningen" samtidigt som de en stund senare medger att de inget vet eller mycket lite.
De är första gången jag har sett detta så tydligt. Ibland hänvisas det till en sammanfattning "typ VV gjorde en sammanfattning igår eller förgår". Nej, det är inte en sammanfattning av vad som skett.

Möjligen lite spridda skurar från olika håll! Nu har vi nästan nått hallelujamomentet i tråden.

"Ja, jag sa det, egentligen sa jag för mycket jag har lovat att inte säga något" Alltså det är ju lägre än den lägsta nivån. För samtidigt som personen i sig säger sig veta, så framgår det tydligt att så är inte är fallet.

Dessutom om någon påstår sig veta något och inte tänker dela med sig. Vad gör ni i tråden? Varför är ni så angelägna att påstå att ni vet? För det verkar väldigt viktigt. Är det för att någon av er har gjort bort sig något så frukanstvärt? Nu kommer snart någon som säger "att alla får skriva i tråden".Ja, det är klart. De kan skriva i varje inlägg, jag vet, jag vet! Detta är fanimej nästan det löjligaste jag har varit med om. Någon försöker göra sig stor i en tråd på flashback. På vilket sätt sker det? Det är exakt samma människor som pratade om dödssjuka barn som nu vet allt. Barnen skulle inte uppnå vuxen ålder. Nej, det visste vi redan samma kväll det blev känt. Sedan kom det mest pinsamma för de som förstod föräldrarnas vånda .Barnen var inte ens diagnostiserade. Klart som fan att en del kände sig urbota dumma då. Det är dessa människor som nu sitter på sanningen. Som trots att de vet att barnen saknade diagnos inte ger sig. Familjen var dödsdömd, punkt och slut.

Sedan går det utmärkt att köra morsans ev cancer ett varv till. Allting går runt och runt, det liknar fanimej formel ett med den skillnaden att där går de i mål till sist. Det är inte något vi ska vänta oss här.
Jag har aldrig trollat i trådar, jag påstår mig inte veta det jag inte vet. Det jag skriver är scenario som kan stämma bra med sanningen.
Det bygger jag på tidningar och vad någon enstaka skriver i tråden. Däremot skriver jag aldrig att jag vet och låtsats sitta på sanningen och definitivt skulle jag aldrig skriva att "jag kan tyvärr inte berätta det för jag har lovat".

Nu vill jag tillägga att det finns en i tråden som kom med faktauppgifter tidigt och som det går att ha ett meningsfullt resonemang med. Denne jag tänker på är inte heller någon som sitter och gör sig märkvärdig utan säger att det vet jag, det kan jag tänka mig osv.. Inga lögner utan vad som framkommit hittills en trovärdig människa.

Det finns en som skriver i Kriminalhistoria som får PM i parti och minut. Det är h*n väldigt noga med att berätta. Det lustiga är att varje gång denne skribent har fått ett PM har h*n lovat att inget berätta i tråden. Precis samma som sker här Alltså WTF, varför i helvete skriva att "jadå, jag vet men jag har lovat att inte skriva något" jomenvisst, så sannolikt att någon har fått information av den digniteten att det inte kan berättas i tråden.

Detta måste vara människor som lider brist på uppmärksamhet, för något står jag definitivt inte rätt till. Jag har hittills trott att människor är ganska ärliga, nu vet jag att det inte stämmer. I vanliga fall berättas det fritt, kommer någon anhörig in och läser får de svaret "att du ska nog inte läsa på flashback nu". Vad är det som har hänt, är flashbacks krimavd inte längre ett utbyte av information.
Det känns snarare som jag sitter på kafferep hos den kristna högern i USA. I denna tråden finns människor som normalt sätt skvallrar på lika friskt som oss andra, men som nu har blivit de största moralisterna på flashback (?) Till er som känner er träffade ställer jag en fråga kommer ni låta moralen vara vägledande i andra trådar också..

Så den som vill ha uppmärksamhet. välj en lämplig tråd och hitta på vad du vill. Om du blir ifrågasatt så vet du vad ska svara.. Jag kan faktiskt inte berätta det för jag har lovat. Hitta på vad du vill, för det är jävligt tydligt att det är precis vad som pågår.

Det blir så när en liten människa får lite makt... tyranni. Om alla i tråden inte dansar efter dennes pipa så blir det kollektiv bestraffning som man ska påminnas om i parti och minut. Bli bestraffade som små olydiga barn.

Sedan är det ett gäng ryggdunkare som dyker upp och stryker medhårs tills dessa blir på lite glatt humör och man får några smulor tillkastats sig som man ska vara tacksam för.

Nej, pyttsan vet ni vad, jag har inte för vana att kräla i stoftet inför folk. Ta ni er jädrans information och stoppa upp den där solen inte skiner.

Jag väntar på bättre tider jag. Det kommer nog fram så småningom. Tålamod är bra att ha.

P.S. Jag förväntar mig inga PM
Senast redigerad av hayouel 2018-02-06 kl. 20:21.
Citera
2018-02-06, 20:18
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Detta är utan tvekan flashbacks sämsta tråd. Där någon "sitter på sanningen" samtidigt som de en stund senare medger att de inget vet eller mycket lite.
De är första gången jag har sett detta så tydligt. Ibland hänvisas det till en sammanfattning "typ VV gjorde en sammanfattning igår eller förgår". Nej, det är inte en sammanfattning av vad som skett.

Möjligen lite spridda skurar från olika håll! Nu har vi nästan nått hallelujamomentet i tråden.

"Ja, jag sa det, egentligen sa jag för mycket jag har lovat att inte säga något" Alltså det är ju lägre än den lägsta nivån. För samtidigt som personen i sig säger sig veta, så framgår det tydligt att så är inte är fallet.

Dessutom om någon påstår sig veta något och inte tänker dela med sig. Vad gör ni i tråden? Varför är ni så angelägna att påstå att ni vet? För det verkar väldigt viktigt. Är det för att någon av er har gjort bort sig något så frukanstvärt? Nu kommer snart någon som säger "att alla får skriva i tråden".Ja, det är klart. De kan skriva i varje inlägg, jag vet, jag vet! Detta är fanimej nästan det löjligaste jag har varit med om. Någon försöker göra sig stor i en tråd på flashback. På vilket sätt sker det? Det är exakt samma människor som pratade om dödssjuka barn som nu vet allt. Barnen skulle inte uppnå vuxen ålder. Nej, det visste vi redan samma kväll det blev känt. Sedan kom det mest pinsamma för de som förstod föräldrarnas vånda .Barnen var inte ens diagnostiserade. Klart som fan att en del kände sig urbota dumma då. Det är dessa människor som nu sitter på sanningen. Som trots att de vet att barnen saknade diagnos inte ger sig. Familjen var dödsdömd, punkt och slut.

Sedan går det utmärkt att köra morsans ev cancer ett varv till. Allting går runt och runt, det liknar fanimej formel ett med den skillnaden att där går de i mål till sist. Det är inte något vi ska vänta oss här.
Jag har aldrig trollat i trådar, jag påstår mig inte veta det jag inte vet. Det jag skriver är scenario som kan stämma bra med sanningen.
Det bygger jag på tidningar och vad någon enstaka skriver i tråden. Däremot skriver jag aldrig att jag vet och låtsats sitta på sanningen och definitivt skulle jag aldrig skriva att "jag kan tyvärr inte berätta det för jag har lovat".

Nu vill jag tillägga att det finns en i tråden som kom med faktauppgifter tidigt och som det går att ha ett meningsfullt resonemang med. Denne jag tänker på är inte heller någon som sitter och gör sig märkvärdig utan säger att det vet jag, det kan jag tänka mig osv.. Inga lögner utan vad som framkommit hittills en trovärdig människa.

Det finns en som skriver i Kriminalhistoria som får PM i parti och minut. Det är h*n väldigt noga med att berätta. Det lustiga är att varje gång denne skribent har fått ett PM har h*n lovat att inget berätta i tråden. Precis samma som sker här Alltså WTF, varför i helvete skriva att "jadå, jag vet men jag har lovat att inte skriva något" jomenvisst, så sannolikt att någon har fått information av den digniteten att det inte kan berättas i tråden.

Detta måste vara människor som lider brist på uppmärksamhet, för något står jag definitivt inte rätt till. Jag har hittills trott att människor är ganska ärliga, nu vet jag att det inte stämmer. I vanliga fall berättas det fritt, kommer någon anhörig in och läser får de svaret "att du ska nog inte läsa på flashback nu". Vad är det som har hänt, är flashbacks krimavd inte längre ett utbyte av information.
Det känns snarare som jag sitter på kafferep hos den kristna högern i USA. I denna tråden finns människor som normalt sätt skvallrar på lika friskt som oss andra, men som nu har blivit de största moralisterna på flashback (?) Till er som känner er träffade ställer jag en fråga kommer ni låta moralen vara vägledande i andra trådar också..

Så den som vill ha uppmärksamhet. välj en lämplig tråd och hitta på vad du vill. Om du blir ifrågasatt så vet du vad ska svara.. Jag kan faktiskt inte berätta det för jag har lovat. Hitta på vad du vill, för det är jävligt tydligt att det är precis vad som pågår.

Bullseye! Kunde inte formulerat det bättre själv ;-) Vissa skribenter i tråden är direkt pinsamma och jag undrar liksom säkert många med mig vad som fattas dem.
Senast redigerad av Rikskrim08 2018-02-06 kl. 20:30.
Citera
2018-02-06, 20:41
Medlem
why123s avatar
Det värsta är de som sitter och skriver om ME som helvetet på jorden. (Ja, givetvis bortsett från de som vet allt, precis allt men lovat att inte berätta) Snacka om brist på verklighetsförankring. Skulle man få hemundervisning p g a ME så skulle varje obs. varje sjukdom kvalificera till det. Därmed lämnar jag ME bakom mig, möjligen med det tillägget att det är ett under att människor med den diagnosen inte tagit livet av sig utan sitter och skriver på flashback. (Nu uppmuntrar jag inte till självmord jag försöker bara få folk att besinna sig).

Nej, att allt gick åt helvete beror till övervägande del av den förbannade hemundervisningen. Hade ungarna inte fått den så hade de kommit ut i samhället och insett hur dysfunktionell deras egen familj var. För det är väl knappast något vi ens behöver diskutera. Det märkliga är den passivitet familjen visade när det gällde barnens sjukdomar. Det lustiga är att den enda gången de kvickna till var när det var dags att diskutera hemundervisning. Det låter otroligt men då blev det även fart på mamman. Hemundervisning låg dem verkligen varmt om hjärtat. Den/de som beviljat barnen hemundervisning ska skämmas.

De tog bort det viktigaste för den blivande och nuvarande tonåringar. Kompisarna, möjligheterna att kolla in killar, gå på fik osv..Detta gör mig extremt upprörd! Varenda förälder ser till att barnen går i skolan. Det finns inga bilder på barnen, umgicks barnen med några andra än sina kaozande föräldrar? Sedan är det kul att se att nämner man att mamman har varit den drivande så blir en del skitsura, varför det? Ska vi låtsas som att kvinnor alltid är oskyldiga och drabbade av onda män, trams.
Några försöker trumma i oss som ett mantra "barnen var inte isolerade". Ni tycker inte det? Varken barnen eller mamman syntes..Ni räknar kanske endast den isolering man sitter i på kåken..

Man läser i tidningen om barn som varit instängda i år av sina föräldrar oftast i USA. Dessa barn hade ett gemensamt. De var hemskolade/skulle var hemskolade och de hade föräldrar som var psykiskt knäppa. Så att barnen fick hemundervisning och att en förälder var psykiskt knäpp och drog med sig den andra det tror jag vi kan var ganska säker på. Är det nu någon som får drabbas av en väldig lust att svara mig och berätta vilken svår sjukdom ME är, så ber jag dig bespara oss båda från det.
Senast redigerad av why123 2018-02-06 kl. 20:48. Anledning: .
Citera
2018-02-06, 20:43
Medlem
Följt denna tråd länge.

Av drygt 9 miljoner människor finns det ingen som kan redogöra familjens liv på Flashback? Som alltså har känt familjen? Exklusive drygt tre Flashback människor som fått info från säkra källor. Men endast info om morden.

Med tanke på tiden som har gått borde ju någon granne, vän, bekant, lärare, arbetskollega osv ha registrerat sig och kommit ut med mer info. Utan att röja sin identitet. Ex en lärare eller någon som har träffat flickorna ...

Mamman vem var hon?

Vad gjorde familjen på fritiden?

Vem såg/träffade tjejerna förutom föräldrarna och lärarna?

Hur utvecklades deras trötthetssyndrom (första dotterns) hände det något vid den tidpunkten eller innan som utlöste det?

Vart bor Oskar och Hannas föräldrar? Träffades man ofta? Hade dom stöd från familjen?

Vilka andra människor fanns det i flickornas liv förutom föräldrarna och lärarna?

Detta måste verkligen ha varit en isolerad familj. Den här historien är verkligen ett mysterium?

Har ingen varit hemma hos dom ?

Har lärarna som träffade flickorna upplevt något avvikande i deras mående?

Så många frågor men få svar.

Av information att dömma som har framkommit om Hanna.

Känns det som att hon skulle kunnat ha haft borderline (emotionell instabil personlighetsstörning
)

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/borderline

Har träffat många borderline patienter på psyket....skulle kunna VARA möjligt och en förklaring till att de gick åt helvete för hela familjen.
Citera
2018-02-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Följt denna tråd länge.

Av drygt 9 miljoner människor finns det ingen som kan redogöra familjens liv på Flashback? Som alltså har känt familjen? Exklusive drygt tre Flashback människor som fått info från säkra källor. Men endast info om morden.
Deras vänner kanske inte har för vana att hänga på Flashback, de kanske inte ens känner till den, så varför skulle de börja med det nu? För att stilla din nyfikenhet? Varför då??
Citera
2018-02-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Döden är inte hemlig här heller. Men anslag slutade vi med för länge sedan, numera använder vi oss av sk dödsannonser i tidningar.

Den är ju hemlig iom att media inte gått ut med namn.
Citera
2018-02-06, 20:55
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad ska vi göra då? Utlysa nationell sorgedag, en tyst minut på alla hockeymatcher, resa ett minnesmärke, göra om villan till ett museum, ?? Sedan denna händelse har väl en handfull omkommit i trafiken, ännu fler gamlingar har dött i fallolyckor, några andra har tagit livet av sig och det är säkert ett par som blivit mördade. Det fick lite utrymme i media, 15 minuter typ, och en hysterisk tråd på FB. Kanske kommer någon att skriva en bok om det. Eventuellt gör Socialstyrelsen en utredning, konstaterar "Det här var ju udda" och lägger det till handlingarna. Det är inte alls ofattbart att det faller i glömska, det är normalt.

Det slår mig att vissa har här i tråden har fått ett nytt specialintresse som upptar
deras tankar dygnet runt ...de får ett tunnelsende där allt omkring dem uppenbart...grumlas....
Har man skrivit hundratals inlägg i denna tråd, utan att föra tråden framåt så...

Det bästa vore egentligen att stänga tråden, för det är bara rundgång i inläggen.
Det enda som tillkommit i tråden av intresse, har kommit från medier, polis
och Elisabeth Höglund och det sista som tillkom var för några veckor sedan.
I övrigt bara teorier och gissningar och har man tur..gissar man rätt.

Du har så rätt i att under tiden händer massor av andra dödsfall.
Visst,en del mordfall väcker någras intressen mer.
Men i min omgivning har jag inte stött på några som pratar om detta fall ö h.
Varken på mitt arbete,bland släkt eller vänner.

Ni som grubblar för mycket kommer ju att bli sjuka av alla grubblerier.
Det kanske kommer ut en bok om10 år, då får ni läsa den.
Annars...kanske en hobby vore något..
Citera
2018-02-06, 20:59
Bannlyst
[quote=Moosky|63151976]Det spelar ingen roll utan det är det enda från en känd källa som finns att tillgå, och i maj var flickan hos sin lärarinna, och inte är det uttalat att han gick upp i vikt igen. Det finns en indikation på att han slutade köra flickan under några månader då mamman tog vid, sedan dök han upp påtagligt avmagrad.
Så vad har du för underlag på något annat?

Det betyder inte ett skit....
En nervös pianotant, som berättar för Elisabeth vad HON uppfattade.
HON vet inte nånting.... om Moa skulle komma och vara förkyld, så skulle hon säga - OJ, stackars lilla barn.
Pianotanten betyder inte ett skit !!
Du är så stolt över den berättelsen, och du tror 100% på den, för den passar in i din teori !
HON VET INTE ETT SKIIIT !!!
Sluta tjata om din pianotant !!

Nej, totalt ointressant vad dom orkade eller om dom inte var intresserade. Osv osv osv ....

Beslutet att mörda sina barn och sen ta självmord var FEL beslut !!
Det tycker vi alla !
Men att dom inte orkade, eller att dom var ointresserade, kan du glömma !!
Både Oskar och Hanna älskade sina barn... över allt annat.... mer än nått anat.... därför valde dom att låta barnen få följa med över till andra sidan.
JA, det var fel beslut !!
Dom hade ingen psykos, Oskar dominerade INTE sin familj, har inget med scientologerna att göra.
Dom tog ett beslut tillsammans.
Rätt eller fel........... Det kan vi bara TYCKA nått om.
Men, anledningen var INTE på grund av psykoser eller nått annat.
Två av dom mådde fruktansvärt dåligt, den tredje började visa symptom, och det ökade varje månad.
Hur hemskt det än låter.. men för dom, så kom dom till punkten
-Det räcker nu !!
Vi har ingen rätt att döma dom....
Vi har ingen rätt att säga si eller så, för vi var inte där, och då !!
Självklart var detta beslut FEL, med om man har lite vidvinkel-seende så ser man varför detta kunde ske.
Och VARJE GÅNG detta sker, så är det ett misslyckande !
Snälla moosky, sluta ta upp pianotanten, för hon vet inget om varför Oskar gått ner i vikt, eller varför han var märk under ögonen just den dagen.
Det finns 50 personer som berättar om hur Oskar egentligen var.......
Och en pianotant som säger att han var mörk under ögonen...
Och du väljer att gå på pianotanten.
Även om du hade tillbringat sista veckan tillsammans med familjen, och sett morden/självmorden så hade du inte trott på det.
NEJ !!
Hanna var jätte-sjuk, och Agnes vart mycket sämre runt tredje advent..mycket sämre !!
Moa visade symptom på samma, men var inte lika sjuk.
För varje dag sämre, sämre och sämre.
Till slut valde dom denna lösningen !!
Rätt eller fel...tyck vad du vill !#
Ingen har psykat nån....
Ingen har utfört incest på nån.....
Ingen status eller ekonomi... inget.
Inget.
Där har du/ni i stora drag hur det gick till.
Detaljerna släpper vi inte, som flera andra har sagt.
Sen kan du fortsätta tjata om din förxxde pianotant .

Puss på dig !!
Sov gott !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in