2018-02-06, 17:05
  #11869
Bannlyst
asså för helvitte säg nu vem fan det är!
Kan inte känns bra heller för alla svenska åkare som känner sig misstänkta.
Men blir såhär när man inte skriver ut namnet direkt. JÄvligt dålig journalistik måste jag säga
Citera
2018-02-06, 17:06
  #11870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är klart det är doping det handlar om. Den som inbillar sig något annat är oerhört naiv.

Däremot har många missuppfattat granskningen. Det handlar inte om att sätta dit och att straffa dopade åkare utan att visa på hur illa det är ställt.

Att man sedan kan ha synpunkter på valet av publiceringardatum är en helt annan fråga.

Ja och illa ställt har nog en del kunnat lista ut med tanke på den slappa inställningen till medicinering av friska åkare samt uteblivna tester. Men att de inte har förklaringar till dessa värden eller hänvisar till utredningar är tydliga tecken på organiserad doping.

Detta verkar inte handla om enskilda fall utan detta verkar skett på högre nivå, därav de uteblivna svaren.
Citera
2018-02-06, 17:07
  #11871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
asså för helvitte säg nu vem fan det är!
Kan inte känns bra heller för alla svenska åkare som känner sig misstänkta.
Men blir såhär när man inte skriver ut namnet direkt. JÄvligt dålig journalistik måste jag säga

De är nog rädda för att bli stämda skulle jag tro. De skulle ju förstöra dessa åkares eftermäle fullständigt.

Ulf Karlsson blev exempelvis dömd för grovt förtal när han påstod att Zlatan var dopad i Juventus.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5dV6K/ulf-karlssons-dom-efter-zlatan-pahoppet

För nytillkomna så är den svenske åkaren sannolikt Hellner men teoretiskt kan det även vara Petersson, Jönsson, Rickardsson och Brink.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-02-06 kl. 17:38.
Citera
2018-02-06, 17:59
  #11872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad pratar du om? Just blodvärden, syreupptagningsförmåga, mjölksyretålighet osv är väl extremt centrala uppgifter att följa som elitidrottare. Jag förutsätter att alla åkare tillsammans med läkare och tränare följer upp sådana värden kontinuerligt.

Att han påstår att de inte har koll på värdena är att mörka något, som tillslut kan skyllas på läkaren. Lex Johaug.
Nja, jag är rätt säker på att blodvärden inte är lika centralt som de andra två sakerna du räknar upp. Det går ju inte att, mig veterligen, träna upp på samma sätt som syreupptagningsförmåga eller mjölksyratålighet. Sedan gör de säkert kontroller av blodvärden kontinuerligt som vissa åkare loggar själva och vissa lämnar över till läkaren att sköta. Men det spelar egentligen ingen roll om de vet vad de har eller inte, ifall de dopar sig 😉
Citera
2018-02-06, 18:00
  #11873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
De är nog rädda för att bli stämda skulle jag tro. De skulle ju förstöra dessa åkares eftermäle fullständigt.

Ulf Karlsson blev exempelvis dömd för grovt förtal när han påstod att Zlatan var dopad i Juventus.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5dV6K/ulf-karlssons-dom-efter-zlatan-pahoppet

För nytillkomna så är den svenske åkaren sannolikt Hellner men teoretiskt kan det även vara Petersson, Jönsson, Rickardsson och Brink.
Kan inte du sluta att ljuga i tråden? Det är inte mer sannolikt att det är Hellner än någon annan av de uppräknade.
Citera
2018-02-06, 18:02
  #11874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Eftersom personen i fråga ännu inte trätt fram och kommenterat värdena eller givit en rimlig förklaring så kan man nog med all sannolikhet dra en slutsats om att det handlar om doping.
Alternativt att åkaren i fråga inte vet att det är hen det gäller eller väljer att lägga tid på förberedelser inför OS. Att träda fram kommer nog ta bra mycket energi.
Citera
2018-02-06, 18:06
  #11875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Nja, jag är rätt säker på att blodvärden inte är lika centralt som de andra två sakerna du räknar upp. Det går ju inte att, mig veterligen, träna upp på samma sätt som syreupptagningsförmåga eller mjölksyratålighet. Sedan gör de säkert kontroller av blodvärden kontinuerligt som vissa åkare loggar själva och vissa lämnar över till läkaren att sköta. Men det spelar egentligen ingen roll om de vet vad de har eller inte, ifall de dopar sig 😉

Du tycker inte att uppföljning av blodvärde vid höghöjdsläger eller sjukdom är något för en åkare i absolut världselit, eller?
Citera
2018-02-06, 18:11
  #11876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Du tycker inte att uppföljning av blodvärde vid höghöjdsläger eller sjukdom är något för en åkare i absolut världselit, eller?
Jo, absolut. Men det betyder inte att åkaren själv har koll på alla värden. Det inser du ju med.
Citera
2018-02-06, 18:11
  #11877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Kan inte du sluta att ljuga i tråden? Det är inte mer sannolikt att det är Hellner än någon annan av de uppräknade.

Komiskt med någon som ljuger när han anklagar andra för att ljuga. Eller har du bara brist på kunskap? Oavsett patetiskt att anklaga mig för att ljuga när jag gör en rimlig tolkning.

* Av ovan nämnda är Hellner den enda OS-åkaren med Petersson och Richardsson.
* Hellner är med Richardsson och Brink den enda medaljören 2001-2010.
* Hellner är den enda med Brink av ovan nämnda som presterade bättre på mästerskap 2001-2010 än i världscup.

De andra faller således bort på de tre ovan punkterna.

Nu måste man inte prestera bättre när man dopar sig till mästerskap men det är ett starkt indicium att det är Hellner när de andra snarare presterat sämre.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-02-06 kl. 18:16.
Citera
2018-02-06, 18:12
  #11878
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Alternativt att åkaren i fråga inte vet att det är hen det gäller eller väljer att lägga tid på förberedelser inför OS. Att träda fram kommer nog ta bra mycket energi.

Att det rör sig om en manlig åkare framkom dock tidigt så du kan skippa tramsiga hittepåord.
Citera
2018-02-06, 18:12
  #11879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Alternativt att åkaren i fråga inte vet att det är hen det gäller eller väljer att lägga tid på förberedelser inför OS. Att träda fram kommer nog ta bra mycket energi.

Det tar typ 1 minut att framföra en dementi eller förklaring. Och det är en HAN vet vi redan, och han har haft extremt lång tid på sig sedan förfrågningen från produktionen bakom UG.

Han har ju fått en förfrågan och inte svarat, hade jag varit honom hade jag varit väldigt mån om att rentvå mig. Men det blir inte lika lätt om man är dopad, då håller man tyst?
Citera
2018-02-06, 18:13
  #11880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Från 1/10000 chans att det skulle vara av naturliga orsaker kanske? Ditt naiva spån.
Den delen fattar jag !! Mer intresserad av den fakta han inte har.
Ditt lättköpta spån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in