2017-02-24, 18:46
Medlem
tigger pengar utanför ica, blir runt 30lax i månaden
Citera
2018-01-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gary.gabone
jag går som lärling på ett plåtslageri i mälardalen och där har plåtslagarna med ansvarstillägg drygt 200 kr/timmen, så 35000 brutto är väl i närheten av det

Haha alltså sluta ljuga 😀 jag e själv plåtslagare och kan nästan lova dig att som lärling ligger du på 130-135kr/timme. Jag jobbar som plåtis i Norge och har en lön på 210kr/timme och har yrkesbevis. Knappt ens att fullt betalda plåtisar med yrkesbevis kommer över 200kr/timme. Så inte en chans att du som lärling ligger på den lönen.
Citera
2018-01-26, 21:52
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magickdash
Haha alltså sluta ljuga 😀 jag e själv plåtslagare och kan nästan lova dig att som lärling ligger du på 130-135kr/timme. Jag jobbar som plåtis i Norge och har en lön på 210kr/timme och har yrkesbevis. Knappt ens att fullt betalda plåtisar med yrkesbevis kommer över 200kr/timme. Så inte en chans att du som lärling ligger på den lönen.

Min polare är också lärling som plåtslagare och de skriker efter folk. Han får 135kr/h och det är i övre gränsen precis som du säger. Finns inte en människa utan extremt vänliga kontakter (dumsnälla) som skulle ge mer än 150kr/h till en lärling.
Citera
2018-01-26, 22:20
Medlem
Nu skrev han iofs vad plåtslagarna där har i lön med tillägg inte vad han har som lärling!
Citera
2018-02-06, 11:03
Medlem
Xenopss avatar
Jobbar som operatör inom läkemedelsindustrin och lönen hamnar på ca 36k brutto.
Citera
2018-02-06, 11:07
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Jobbar som ingenjör inom industrin och trivs skitbra! Lär mig något nytt varje dag och har väldigt stort inflytande på hur företagets produkter formas.

Har gymnasiekompetens och har ökat runt 7000kr/år i lön de senaste 6 åren enbart tack vare ökad kunskap och erfarenhet från nuvarande tjänsten.