2017-02-24, 18:46
Medlem
tigger pengar utanför ica, blir runt 30lax i månaden
Citera
2018-01-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gary.gabone
jag går som lärling på ett plåtslageri i mälardalen och där har plåtslagarna med ansvarstillägg drygt 200 kr/timmen, så 35000 brutto är väl i närheten av det

Haha alltså sluta ljuga 😀 jag e själv plåtslagare och kan nästan lova dig att som lärling ligger du på 130-135kr/timme. Jag jobbar som plåtis i Norge och har en lön på 210kr/timme och har yrkesbevis. Knappt ens att fullt betalda plåtisar med yrkesbevis kommer över 200kr/timme. Så inte en chans att du som lärling ligger på den lönen.
Citera
2018-01-26, 21:52
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magickdash
Haha alltså sluta ljuga 😀 jag e själv plåtslagare och kan nästan lova dig att som lärling ligger du på 130-135kr/timme. Jag jobbar som plåtis i Norge och har en lön på 210kr/timme och har yrkesbevis. Knappt ens att fullt betalda plåtisar med yrkesbevis kommer över 200kr/timme. Så inte en chans att du som lärling ligger på den lönen.

Min polare är också lärling som plåtslagare och de skriker efter folk. Han får 135kr/h och det är i övre gränsen precis som du säger. Finns inte en människa utan extremt vänliga kontakter (dumsnälla) som skulle ge mer än 150kr/h till en lärling.
Citera
2018-01-26, 22:20
Medlem
Nu skrev han iofs vad plåtslagarna där har i lön med tillägg inte vad han har som lärling!
Citera
2018-02-06, 11:03
Medlem
Xenopss avatar
Jobbar som operatör inom läkemedelsindustrin och lönen hamnar på ca 36k brutto.
Citera
2018-02-06, 11:07
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Jobbar som ingenjör inom industrin och trivs skitbra! Lär mig något nytt varje dag och har väldigt stort inflytande på hur företagets produkter formas.

Har gymnasiekompetens och har ökat runt 7000kr/år i lön de senaste 6 åren enbart tack vare ökad kunskap och erfarenhet från nuvarande tjänsten.

Sedan har jag dock vigt mitt liv till detta jobbet.

Och Ja, jag tycker synd om folk som pluggar uni flera år med skulder högt över öronen. Under tiden som jag hade pluggat så sparade jag undan 25,000kr/mån istället och kunde casha min bil utan lån (helt ny audi), samt köpa mig en lägenhet nästan helt utan några lån alls. En mycket bättre start på livet än om jag hade pluggat med andra ord!

Jag tycker inte synd om dem.

Tycker däremot synd om folk som växt upp i trasiga förhållanden och som aldrig förstått hur allt fungerar och som hamnar utanför samhället och lever under dåliga förhållanden på grund av att vårat samhälle inte hjälper dessa människor bättre och ger dem bättre lön när de faktiskt jobbar.
Citera
2018-02-06, 11:54
Bannlyst
Volvo.
Citera
2018-02-06, 13:38
Medlem
MissMDs avatar
Jobbar som personlig assistent utan utbildning, och får ut ca 30k i månaden. Dock en hel del övertid, så jag jobbar cirka 9-10 dygn i månaden.

En rejäl uppgradering från hunddagisbranschen där man slet som ett djur och fick ut 12k om man hade tur.

Kommer förmodligen jobba kvar inom branschen tills jag kan börja tjäna pengar på min egna verksamhet.
Senast redigerad av MissMD 2018-02-06 kl. 13:52.
Citera
2018-03-07, 23:34
Medlem
Jag jobbar med en viss typ av försäljning. Är mest en tillfällighet och slump att jag aldrig blev klar med mina utbildningar tror jag.

Med facit i hand ångrar jag det inte men har tidigare haft funderingar på läsa klart men numera tror jag aldrig det lär behövas för egen del.

Trivs väldigt bra med mitt arbete merparten av tiden.
Citera
2018-04-08, 20:30
Medlem
SaddamsMustachs avatar
Jobbar som säljare där grundlönen är 25k, finns dock ett väldigt bra provisionssystem som gör att jag ligger på 40-45 k i nuläget. Inom tre år kommer jag tjäna 70 - 80k om jag "följer kurvan". De bästa i landet tjänar 150-200k inom samma säljroll som jag har.

Har aldrig pluggat en enda minut efter gymnasiet, är idag 26 år
Citera
2018-05-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaddamsMustach
Jobbar som säljare där grundlönen är 25k, finns dock ett väldigt bra provisionssystem som gör att jag ligger på 40-45 k i nuläget. Inom tre år kommer jag tjäna 70 - 80k om jag "följer kurvan". De bästa i landet tjänar 150-200k inom samma säljroll som jag har.

Har aldrig pluggat en enda minut efter gymnasiet, är idag 26 år

Och du säljer vad?
Citera
2018-05-07, 13:49
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Jobbar som ingenjör inom industrin och trivs skitbra! Lär mig något nytt varje dag och har väldigt stort inflytande på hur företagets produkter formas.

Har gymnasiekompetens och har ökat runt 7000kr/år i lön de senaste 6 åren enbart tack vare ökad kunskap och erfarenhet från nuvarande tjänsten.

Sedan har jag dock vigt mitt liv till detta jobbet.

Och Ja, jag tycker synd om folk som pluggar uni flera år med skulder högt över öronen. Under tiden som jag hade pluggat så sparade jag undan 25,000kr/mån istället och kunde casha min bil utan lån (helt ny audi), samt köpa mig en lägenhet nästan helt utan några lån alls. En mycket bättre start på livet än om jag hade pluggat med andra ord!

Vad för "ingenjör"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in