2018-02-06, 06:57
  #11809
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ja konstig artikel och intressant att pliggen varit os-roddare (då antar jag att han haft en båt inte bara burit utrusning) och att han är så ny med skidlandslaget i övrigt bara va ? vem finansierar det hela ?

Men det känns ju som om svenskalandslaget och Pliggen är rätt reko annars hade de väl skaffat en nebulisator som den Norge har den verkar ju vara laglig. Nästan lite dumt om de inte har en sådan om det skall blir -15 i OS. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/woPMo/frikanner-norges-skidforbund-i-astmafragan
Är det förresten samma effekt på luftrören av e-cigarett som man får av att andas in vattenånga ?
Kan det vara så att Piggen är vår egna Grigory Rodchenkov?
Folk titta på en dokumentär som heter Ikaros på Netflix.
https://www.cafe.se/ikaros-netflix/
Gissar att Piggen kommer bli ensam syndabock, när detta rasar...
__________________
Senast redigerad av styrlund 2018-02-06 kl. 06:59.
Citera
2018-02-06, 07:04
  #11810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Trovärdigheten för SvT och UG får sig ännu en rejäl törn nu. Blåser upp en höna från ingenting av värde..hänt förr..och tråkigt det händer igen. Startar spekulationer och misstro..men börjar nu iaf vända sig mot SvT..

Ingenting? Det är alltså ingenting att avslöja att mängder av toppåkare varit dopade och att minst två av dessa är svenskar, varav en gravt dopad.
Citera
2018-02-06, 07:08
  #11811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kan det vara så att Piggen är vår egna Grigory Rodchenkov?
Folk titta på en dokumentär som heter Ikaros på Netflix.
https://www.cafe.se/ikaros-netflix/
Gissar att Piggen kommer bli ensam syndabock, när detta rasar...

UG säger själva att dopingen i Sverige inte är organiserad men att enskilda åkare gör det. Så att läkaren ligger bakom dopingen kan du glömma. Dessutom var han inte ens läkare för Sverige under den här tiden 2001-2010, så han kan omöjligt vara syndabocken.

Vi har fortfarande de tre tänkbara namnen Hellner, Petersson och Rickardsson. Dessutom Jönsson och Brink om uppgifterna om att det är en OS-åkare är felaktiga.

Hellner är huvudmisstänkt eftersom han är en aktiv manlig åkare i landslaget som tog medalj i mästerskap 2001-2010 samt har en resultatbild som är misstänksam.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-02-06 kl. 07:20.
Citera
2018-02-06, 08:02
  #11812
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ja, det verkar ju logiskt. Hellner skulle alltså ha dopat sig 2010, eller tidigare, eftersom han behövde en boost inför OS 2018?

Det handlar alltså om tester gjorda mellan 2001-2010.

Du behöver inte leka apa.

Vad exakt hindrar han från att ha gjort det nu?
Han gjorde det inför 2010.

Och eftersom övriga inblandade inte bryr sig om hans tidigare värden. Så har han givetvis gjort samma sak inför det här OS!

Vem av dom aktiva männen OS! Skulle det vara enligt dig?? För det är vad det handlar om.

Jävlar vad jag ska håna dig när namnet kommer ut på riktigt. Jag ska aldrig glömma dig och övriga naiva fjantar.
Citera
2018-02-06, 08:07
  #11813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kan det vara så att Piggen är vår egna Grigory Rodchenkov?
Folk titta på en dokumentär som heter Ikaros på Netflix.
https://www.cafe.se/ikaros-netflix/
Gissar att Piggen kommer bli ensam syndabock, när detta rasar...

Då gissar du nog fel eftersom att Piggen bara är landslagsläkare sedan 2013 (innan dess Magnus Dyborn).
Citera
2018-02-06, 08:12
  #11814
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Nej, det är det inte. Föregående upptäckten handlade om blodvärden från 90-talet. Denna granskning gäller åkares blodvärden på 2000-talet.

Nej inte alls det var samma grej för några 2-3 år sedan. Men det förekommer sensationsskriverier om doping regelbundet. Sven Åke Lundbäck pekades ut bara för att han alltid var så bra. Nu tillhör svenska åkare inte toppen längre men man jagar ändå ny inbillade "svenska" skurkar.
Riktiga bevis behövs, inte -"han har för bra värden"! Norrmännen är otroligt mycket bättre än svenska eliten men dom verkar närmast helgonförklarade står över alla misstankar utom kanske lite för mycket astmamedicin.
Citera
2018-02-06, 08:45
  #11815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ingenting? Det är alltså ingenting att avslöja att mängder av toppåkare varit dopade och att minst två av dessa är svenskar, varav en gravt dopad.

De har ju inte avslöjat ett enda dopingfall vilket många verkar missförstå
Citera
2018-02-06, 09:23
  #11816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ingenting? Det är alltså ingenting att avslöja att mängder av toppåkare varit dopade och att minst två av dessa är svenskar, varav en gravt dopad.
Nä..precis ingenting fören dom kommer med något med lite substans i. Endast tomma ord ännu.
Citera
2018-02-06, 09:34
  #11817
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Calle: "Jag har rent mjöl i påsen", att det inte är honom det handlar om. Kul med detta mitt i deras uppladdning...

https://www.expressen.se/sport/os-2018/calle-jag-har-haft-hoga-blodvarden/
Citera
2018-02-06, 09:43
  #11818
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Då gissar du nog fel eftersom att Piggen bara är landslagsläkare sedan 2013 (innan dess Magnus Dyborn).
Får känslan att Piggen "hjälpt" flera idrottsmän. Ungefär som Conte i Balco.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/BALCO
Citera
2018-02-06, 09:47
  #11819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ändå har jag tävlat på hygglig nivå - om än inte elitnivå - i ett par konditionskrävande idrotter. Sprungit milen en bit under 40 utan att träna särskilt mycket löpning.

Ja, jag har gjort sådana tester du frågar om. Under en period hade jag så pass dåliga värden (Hb runt eller strax under 100 att jag gjorde regelbundna tester för att lökarna trodde att jag hade någon allvarlig sjukdom. Efter en månad med järnmedicin och två veckor med utförsåkning i alperna steg det rejält, har för mig att jag låg mellan 150 och 160. Sen sjönk det tillbaka till c:a 125-130 på nån månad.

http://idrottsmedicinsyd.se/effekter-av-hoghojds-traning-fakta-eller-myt/

Jag litar mer på riktiga uttalanden än dina, och det verkar inte finnas något konkret som stödjer att höghöjdstärning ger effekt. Och vi kan även utesluta uttorkning. Då återstår doping helt enkelt.
Citera
2018-02-06, 09:52
  #11820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Calle: "Jag har rent mjöl i påsen", att det inte är honom det handlar om. Kul med detta mitt i deras uppladdning...

https://www.expressen.se/sport/os-2018/calle-jag-har-haft-hoga-blodvarden/

Så det är bara Pliggen som har koll på åkarnas blodvärden och inte åkarna själva, ja det låter ju jättenormalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in