2018-02-06, 02:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och så hängde Hanna Oscar ......... om det alls stämmer. Att han hängde?

Nja det var väl skott enligt säkra uppgifter, och gift enligt andra ännu mer säkra. För att inte tala om cancern , och det sönderslagna glasen och allt blod. Medan andra påstår att det var nedbäddat och lugnt. Sen har O hängt sig efter han dödat H eftersom hon misslyckades att ta livet av sig.. Sen fick polisen enligt säkra källor den toxikologiska rapporten efter 3 dagar. Nu är polisen tysta för att det kan finnas andra som går i mordtankar gällande sina barn.
Så innan alla säkra källor har landat så lär det framkomma mer. Nu glider man sakta men säkert in på kvinnan i familjen som syndabocken. Same old kan man säga och totalt ointressant.

Senast redigerad av Moosky 2018-02-06 kl. 02:39.
Citera
2018-02-06, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Därför att de fått löpa gatlopp på Flashback för att de skrev vad de visste, därför beslöt flera av dem att sluta skriva mer detaljer. Om du hade följt tråden så hade du sett det hända. Användaren Moosky är en av dessa användare som enträget angripit alla som delgett den information de har haft och det finns några fler, vilket fick den olyckliga följden av att de personer som sitter på information helt enkelt inte skriver något mer i tråden om det som de vet, från säkra källor.

Kanske en trend som kommit för att stanna? Flashback har tidigare kunnat hantera personer med information respektfullt, kanske det är slut med det?

Jag har dessvärre beskådat det och det är djupt beklagansvärt. Sorgligt är var det är.
Citera
2018-02-06, 02:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och så hängde Hanna Oscar ......... om det alls stämmer. Att han hängde?

Nej, naturligtvis inte. Oskar hängde sig själv. Oskar förstod att det var en tidsfråga innan något hände under tiden han var borta.
Han hade levt i detta så länge att hennes känslor påverkade honom i allra högsta grad. Däremot hade han kontakt med den vanliga världen.
Tänk dig själv, Hanna hade dragit flickorna psykiskt och känslomässigt till sig. De insåg inte att något var fel.
På något vis blir detta märkligt. När kvinnor blir misshandlade av sina män så pratar vi om normaliseringsprocessen. Vad tror ni har hänt här?

Skulle Oskar bryta upp, tror ni att döttrarna skulle välja att flytta med honom? Då skulle de blir helt lämnade åt Hanna.
Citera
2018-02-06, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Intressanta tankar. En ny vändning, har inte tänkt i den banan tidigare, men nu när du skriver det så... Hanna uppfattades som trevlig på jobbet, men bar på ett mörker som gjorde att flickorna och hela familjen gick under...? Vad säger Scheele om denna teori?
Inget jag motsätter mig på där, oklart dock hur snabbt det gick dock. Jag har svårt att se hur dessa idéer skulle komma helt spontant i en diskussion för att sedan beslutas gemensamt, troligen måste föräldrarna ha diskuterat detta innan, tycker jag. Men jag vet inte hur länge de planerade utvidgat suicid, möjligt att det nämns någonstans? inget som jag hört dock
Citera
2018-02-06, 02:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Kan någon berätta vad man vet om Hanna. Det enda jag hört är Cancer.

Jag tror att pappan blev deprimerad av tre sjuka i familjen och inte såg någon framtid.
Florence Nightingales är inte så vanliga.
Citera
2018-02-06, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Inget jag motsätter mig på där, oklart dock hur snabbt det gick dock. Jag har svårt att se hur dessa idéer skulle komma helt spontant i en diskussion för att sedan beslutas gemensamt, troligen måste föräldrarna ha diskuterat detta innan, tycker jag. Men jag vet inte hur länge de planerade utvidgat suicid, möjligt att det nämns någonstans? inget som jag hört dock

Om det stämmer att hon haft cancer, kan den ha kommit tillbaka och spritt sig till hjärnan eller förstört hennes förstånd på annat sätt? Cancer är en livskris i sig, men den kan ju även påverka fysiskt...?
Citera
2018-02-06, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det finns inget att sammanfatta. Detta är de mest keffa tråden i flashbacks historia tror jag.

Den lilla information som stått i media ratas för vilda spekulationer. Det är bara utomjordingar som saknas tror jag.

Vet inte om någon länkat detta?

Utvidgat självmord kallas det.

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

Något som är riktigt utomjordiskt är att föräldrar i samförstånd tar livet av sig på olika platser/ställen.

Tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2018-02-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Något som är riktigt utomjordiskt är att föräldrar i samförstånd tar livet av sig på olika platser/ställen.

Tror jag inte ett ögonblick på.

Ja, de borde ha hittats intill varandra om så var fallet...?

Undrar om HB var adopterad, asiatiskt ursprung? Det kan komma i kapp i olika skeden i livet.
Har hon bild på Linkedin?
Citera
2018-02-06, 02:45
Medlem
Citat:
... att han inte ringde sina föräldrar, sin syster eller någon och pratade om det här? Var han så ensam? Han kunde ha ringt sjukvården och bett dem omhänderta hustrun om hon började prata på... kan man tänka sig att hustrun drogade maken...? Och barnen...? Teorin har varit uppe tidigare, om att droga till trötthet och utmattning.

Att han magrade och var helt förstörd, att någon sa "det som inte fick hända hände" med mera måste få sin förklaring, om de som vet vill utveckla vad han berättade. Sällan får man höra kollegor säga hårresande saker, men när det har hänt vet man inte riktigt vad man ska göra...

Hade OH ingen fri vilja? Hur han än gjorde skulle det kanske innebär att familjen slogs sönder... kanske kom han på frun med att droga barnen?

Föräldrarna var helt olämpliga för varandra...
Jag har faktiskt inte den blekaste aning om varför Pappan skulle gå med på det som hände, bevisligen gjorde han det, att hon var sjuk är ju tämligen klart. Att hon var nedstämd är ju rimligt att anta. Att de älskade varandra finns det inget som motsäger.Han kanske tappade fokus på alla alternativ som hade andra mer rimliga konsekvenser? Hon föll väl djupt ner i kaninhålet? Finns väl inte mer än så att säga, kunde lika gärna ha varit han, men nu var det hon, i just detta fallet. Jag gissar att det fanns psykisk samsjuklighet i familjen, att familjesituationen närde tunga tankar hos alla familjemedlemmar?

Vad kollegan skrev någon enstaka dag efter det att hon/han får veta att Oskar är död och att hela familjen är död är nog inget vi ska lägga in någon analys av ordval osv.Personen ville väl skriva av sig sorgen helt enkelt, satt sannolikt på mindre information än oss andra när denna skrev inlägget.
Citera
2018-02-06, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Undrar lite varför några skriver som om det vet vad som hänt, men inte
skriver vad de vet. Troll? Lika sjukt, som det, som hänt, isf. oförlåtligt.
Samhället tjänar aldrig på en lögn.

Det har försökts skriva ut allt men ingen tror på det ändå. Nästan allt finns i tråden redan ;-)
Citera
2018-02-06, 02:49
Medlem
Citat:
Ja, de borde ha hittats intill varandra om så var fallet...?

Undrar om HB var adopterad, asiatiskt ursprung? Det kan komma i kapp i olika skeden i livet.
Har hon bild på Linkedin?

Om allt tar slut vill jag vara nära med familjen.
Inte fan hänger jag mig efteråt på en annan plats.
Citera
2018-02-06, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, naturligtvis inte. Oskar hängde sig själv. Oskar förstod att det var en tidsfråga innan något hände under tiden han var borta.
Han hade levt i detta så länge att hennes känslor påverkade honom i allra högsta grad. Däremot hade han kontakt med den vanliga världen.
Tänk dig själv, Hanna hade dragit flickorna psykiskt och känslomässigt till sig. De insåg inte att något var fel.
På något vis blir detta märkligt. När kvinnor blir misshandlade av sina män så pratar vi om normaliseringsprocessen. Vad tror ni har hänt här?

Skulle Oskar bryta upp, tror ni att döttrarna skulle välja att flytta med honom? Då skulle de blir helt lämnade åt Hanna.

Jag tog till en ytterlighet, ber om ursäkt för det. Dessutom med?
Det var onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in