Citat:
Ursprungligen postat av
Emellertid
Du kan ju ägna dig att tro det gäller Hellner. Men din tro är högst personlig. Du har inte några fakta som stödjer dej mer än 100-talet inlägg här. Det kan vara han. Men också 20-talet andra. Ska man gå på vad som presenterats i media är Brink mer trolig. So what?
De höga och onormala värden som uppmätts är säker fakta. Har de inte kollats är det en skandal i sig. Men om det vet vi inget.
Vad vi vet är att Uppdrag Granskning gjorde ett kasst jobb i att inte ge oss svar. Men de har misstänkliggjort.
De kunde lärt oss om höga blodvärlden och vid vilka situationer ett tillfälligt högt blodvärde kan uppstå.
Jag talade med en läkare idag som sa att mitt blodvärde nog var högst vid de tillfällen jag var magsjuk och hade diare. Jag tar inte det för sant. Hur vet han? Lokalläkare. Taskig utbildning. Hankar sig fram på en vårdmottagning långt från Stockholm.
Men UG gjorde inte sitt jobb.
De lanserade. En läkare från Trumpland. Jag litar hellre på fler från Assholecountries.
Nej det kan inte vara 20 andra.
Det är en aktiv manlig åkare.
Vill du inte förstå det? Kraftigt naiv är du om du inte kan förstå att det förekommer doping även i Sverige.
Intervjun med landslagets läkare?
Dessutom är Hellner en åkare som behöver lite medvind. Och han vet om att han behöver en liten genväg. Inför hans sista OS, kanske till och med sista stora tävling.
Det är hans enda chans att vinna.
Hellner känns även som en person som skulle kunna gå över gränsen..
Hoppas du förstår att den här historien kommer få ett slut där namnet blir offentligt. För många som vet namnet. Värdet på den nyheten är
mycket stort.