2018-02-05, 18:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag har fått ett privat meddelande som avsevärt vidgat min syn på den teori jag fantiserat ihop.

Om det handlat om att familjen A försökt etablera knark-försäljning i Linköping, via mellanhänder så klart, så kan ett mc-gäng som Bandidos ha "bötfällt" familjen A. Betala oss eller så händer det något!

Tack för det meddelandet! Så har jag inte tänkt men jag vet att det numer alltmer handlar om detta: GE OSS PENGAR!

edit: Lite svårt för familjen A att berätta för polisen att Bandidos "bötfällt" dem för knarkförsäljning

Finns det andra exempel på att Bandidos mördar barn för att hindra en lokal datahandlare att beckna lite knark?

Pratar i Sverige eller jämförbart land.
Citera
2018-02-05, 18:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det andra exempel på att Bandidos mördar barn för att hindra en lokal datahandlare att beckna lite knark?

Pratar i Sverige eller jämförbart land.
Om man delegerar ett straff nedåt i leden, ned till Prospects, så finns det inga garantier för hur saken sköts. Det kan t.o.m. du begripa, eller hur?

När saker går så fel som här - istället för att skrämma familjen A's barn så mördar man ett av dem - då kan jag lova dig att de högst upp i ledet inte vill ha ngt med detta Dubbelmord att göra.

Dubbelmordet är inget som Bandidos någonsin vill befatta sig med och de kommer aldrig att kunna åtalas för detta brott.

Det var en olycka ur deras perspektiv sett. Men de har inget att frukta, obs i fall teorin har någon som helst bäring det vill säga. Därför att:

Familjen A kan inte gärna berätta att Bandidos hade "bötfällt" dem.

Prospects goolar inte om de vill behålla livet.

Det händer ibland att barn mördas by accident vid brott, men t.o.m. där goolar man inte i kriminella kretsar. En 7-åring fick en kula mellan ögonen när farsan hans tog upp jakten på några rånare i Skåne, men vad jag vet är det fortfarande ouppklarat. Man goolar inte i fängelset även om alla tar avstånd från att barn mördas.

GM var bara så j-la fel. De som anlitade honom visste om att han hade en latent defekt i hjärnan som kanske utlöstes av alkohol, men vad vet jag bara en gissning.

Så klart Bandidos tar avstånd från mord på barn! Här ville man kanske bara skrämma barnen för att gubben A inte betalat. Få bort familjen A från Linköping. Men ibland blir det fel och allt förlöper inte enligt planen.
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-05 kl. 18:42.
Citera
2018-02-05, 18:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om man delegerar ett straff nedåt i leden, ned till Prospects, så finns det inga garantier för hur saken sköts. Det kan t.o.m. du begripa, eller hur?

När saker går så fel som här - istället för att skrämma familjen A's barn så mördar man ett av dem - då kan jag lova dig att de högst upp i ledet inte vill ha ngt med detta Dubbelmord att göra.

Dubbelmordet är inget som Bandidos någonsin vill befatta sig med och de kommer aldrig att kunna åtalas för detta brott.

Det var en olycka ur deras perspektiv sett. Men de har inget att frukta i fall teorin har någon som helst bäring, det vill säga. Därför att:

Familjen A kan inte gärna berätta att Bandidos hade "bötfällt" dem.

Prospects goolar inte om de vill behålla livet.

Det händer ibland att barn mördas by accident vid brott, men t.o.m. där goolar man inte i kriminella kretsar. En 7-åring fick en kula mellan ögonen när farsan hans tog upp jakten på några rånare i Skåne, men vad jag vet är det fortfarande ouppklarat. Man goolar inte i fängelset även om alla tar avstånd från att barn mördas.

GM var bara så j-la fel. De som anlitade honom visste om att han hade en latent defekt i hjärnan som kanske utlöstes av alkohol, men vad vet jag bara en gissning.

'T.o.m. du begripa', säger du så för att du tycker jag har svårt att fatta saker? Har du tänkt på att du är den som gått på en story från en mytomansk cafeinnehavare i Göteborg?

Jag droppar detta nu för det blir off topic, men det du säger här sätter dina övriga resonemang i tråden i ett visst perspektiv.
Citera
2018-02-05, 18:44
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'T.o.m. du begripa', säger du så för att du tycker jag har svårt att fatta saker? Har du tänkt på att du är den som gått på en story från en mytomansk cafeinnehavare i Göteborg?

Jag droppar detta nu för det blir off topic, men det du säger här sätter dina övriga resonemang i tråden i ett visst perspektiv.
Tror du att alla brott man planerar går enligt planen?

Hur kom det sig att rånarna i Skåne satte en kula mitt mellan ögonen på en 7-åring som satt i baksätet på sin papps bil. Var detta planerat?

Jag tror att du förstår mig.

edit: Caféet låg på torget Mötesplatsen i Göteborg - mitt emot en gymnasieskola - och innehavaren en helt vanlig neutral mc-gubbe. Men visst ville han bräcka lite med att hans sicilianska fru varit orsaken till att HA inte tagit över. Det blir bara en så j-la bra anekdot.
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-05 kl. 18:49.
Citera
2018-02-05, 19:03
Medlem
MossTrumss avatar
Tråden är ett bollplank och andra måste också få komma in nu känner jag.

Verkligheten där ute innehåller kriminella gäng och knarkförsäljning, ja t.o.m. "bötfällning", men där ute stryker också omkring dårar som gör förskräckliga saker utan att någon innan kunnat ana att de skulle kunna göra något så ont.

50/50
Citera
2018-02-05, 19:32
Medlem
Citat:
Jag har fått ett privat meddelande som avsevärt vidgat min syn på den teori jag fantiserat ihop.

Om det handlat om att familjen A försökt etablera knark-försäljning i Linköping, via mellanhänder så klart, så kan ett mc-gäng som Bandidos ha "bötfällt" familjen A. Betala oss eller så händer det något!

Tack för det meddelandet! Så har jag inte tänkt men jag vet att det numer alltmer handlar om detta: GE OSS PENGAR!

edit: Lite svårt för familjen A att berätta för polisen att Bandidos "bötfällt" dem för knarkförsäljning
Du verkar ha gått helt bananas på knark och kriminella gäng! Tyckte du verkade ganska vettig tidigare.
Cool down a little!
Citera
2018-02-05, 20:03
Medlem
Citat:
Tror du att alla brott man planerar går enligt planen?

Hur kom det sig att rånarna i Skåne satte en kula mitt mellan ögonen på en 7-åring som satt i baksätet på sin papps bil. Var detta planerat?

Jag tror att du förstår mig.

edit: Caféet låg på torget Mötesplatsen i Göteborg - mitt emot en gymnasieskola - och innehavaren en helt vanlig neutral mc-gubbe. Men visst ville han bräcka lite med att hans sicilianska fru varit orsaken till att HA inte tagit över. Det blir bara en så j-la bra anekdot.

Är det inte lite väl att jämföra det här med fallet du nämner, där bankrånare sköt mot en efterföljande bil för att ”bli av” med den?

Skillnaderna här:

Någon har antagligen väntat på Mohammed, klockan åtta på en tisdagsmorgon. Överfallet går så snabbt så fel att det är tveksamt om teorin om en konfrontation som går snett ens är trovärdig.

Det troligaste borde vara: någon ville mörda en 8-åring så mycket att han stod ute och väntade på honom i duggregn, och han lät sig inte avbrytas av ett vittne utan dödade även detta. (Anna-Lena verkar ha sett hela överfallet eftersom hon betecknar det som oprovocerat, men kan som sagt även syfta till överfallet på henne.) Det tycker jag talar för att han var ute efter att döda Mohammed, dvs han var målinriktad och målet var att döda.

”Hata slumpen” innebär i det här fallet att det är svårt att förbise familjens affärer och det faktum att just denna familj råkar ut för en sådan tragedi.

Men tidpunkt och veckodag och plats... jag vet inte, men det känns som att gm ville tysta Mohammed innan han avslöjade något, att gm ville tysta Mohammed där och då, för att han befarade att detta avslöjande kunde ske samma dag. Men vad?
Citera
2018-02-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Är det inte lite väl att jämföra det här med fallet du nämner, där bankrånare sköt mot en efterföljande bil för att ”bli av” med den?

Skillnaderna här:

Någon har antagligen väntat på Mohammed, klockan åtta på en tisdagsmorgon. Överfallet går så snabbt så fel att det är tveksamt om teorin om en konfrontation som går snett ens är trovärdig.

Det troligaste borde vara: någon ville mörda en 8-åring så mycket att han stod ute och väntade på honom i duggregn, och han lät sig inte avbrytas av ett vittne utan dödade även detta. (Anna-Lena verkar ha sett hela överfallet eftersom hon betecknar det som oprovocerat, men kan som sagt även syfta till överfallet på henne.) Det tycker jag talar för att han var ute efter att döda Mohammed, dvs han var målinriktad och målet var att döda.

”Hata slumpen” innebär i det här fallet att det är svårt att förbise familjens affärer och det faktum att just denna familj råkar ut för en sådan tragedi.

Men tidpunkt och veckodag och plats... jag vet inte, men det känns som att gm ville tysta Mohammed innan han avslöjade något, att gm ville tysta Mohammed där och då, för att han befarade att detta avslöjande kunde ske samma dag. Men vad?
Överfallet är riktat mot familjen. Finns anknytning mellan familjen och GM. GM störd.
Citera
2018-02-05, 21:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino

M brukade ha sällskap av en storasyster till skolan, dock inte denna morgon. Hur kunde GM veta detta? Eller var det meningen att båda syskonen skulle mördas?
Citera
2018-02-05, 21:35
Medlem
knivenjonssons avatar
Ganska kul att GM läser denna tråd.
Citera
2018-02-05, 21:38
Medlem
Citat:
M brukade ha sällskap av en storasyster till skolan, dock inte denna morgon. Hur kunde GM veta detta? Eller var det meningen att båda syskonen skulle mördas?

Det ämnet har blivit diskuterat otaliga gånger i tråden, med följande slutsats: Mohammed hade gått ensam till skolan hela hösten. Tidigare år (och under våren) hade han sällskap av storasystern men den terminen hade han börjat gå själv.

Det är en missuppfattning som härrör från en tidig tidningsartikel. För att veta att Mohammed gick ensam till skolan behövdes på sin höjd en kartläggning storlek mindre, men inte heller en behöver ha varit nödvändig? Det kanske var ett antagande och isf behövs ju ingen kartläggning alls. GM kanske till och med var likgiltig för vilket av barnen Ammouri som skulle komma, han kanske tog första bästa. Vi vet inte det, men det är tämligen fastslaget att Mohammed gått ensam till skolan större delen av den hösten.
Citera
2018-02-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Men sa inte AL ett namn?

Ja, man vet nog inte det. Enligt Mohammeds pappa ska Anna-Lena ha sagt namnet "Leif" till ambulanspersonal som vårdade henne innan hon dog. Men hon verkar inte ha varit vid särskilt god vigör, utan mest sluddrat. Följande formulering som ambulanspersonalen sa att hon sagt tyder på det: "Han? Så ung".

Enligt Mohammeds pappa så ringde polisen strax efter morden honom och frågade om han kände någon som hette Leif.

Men jag tänker att hennes övriga signalement tyder på att hon inte kände mördaren, eftersom hon inte sa något om sin bekantskap till honom. Signalementen är sådana man lämnar om en främmande människa, och inte direkt sådana man skulle lämna om någon man känner. Imho. Dvs, "20 år", "vita skor"... och inte: "student", "grannens son", etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in