Ser många av mina fellow LFC-fans som försöker ha det till att VVD vs Lamela inte är straff.
Det finns många omständigheter:
1. LFC har precis gjort 2-1 efter att ha varit utspelade i andra halvlek
2. LFC har redan fått en kontroversiell straff emot sig
3. Det var ingen farlig situation
4. Det var i 94e minuten
5. Lamela förstärker
6. Domare brukar ofta släppa sådana situationer, särskilt i straffområdet
7. VVD försöker spela boll och träffar oavsiktligt
8. Domaren vinkade först avvisande
9. Är inte Lamela hårfint offside där?
10. Det är ett horribelt sätt att tappa 2p på
Så visst, jag förstår varför man verkligen verkligen verkligen inte VILL att det ska vara straff.
Men: VVD sparkar Lamela i benet och träffar inte bollen alls. Det är en solklar straff som ej går att snacka bort enligt regelboken. Jag hoppades att domaren skulle missa det eftersom det rent känslomässigt var så billigt och ett förbaskat surt sätt att tappa poäng på, men jag kan inte argumentera med domslutet. Om någon ska lastas är det VVD, som sparkar med full kraft utan att ha en aning om att Lamela är precis där. Sen kan man posta hur många GIFs man vill med noga vald kameravinkel, det är straff. Sorry.
Då är jag mer tveksam till första straffen. Jag är med på att Lovren upphäver offsiden med sitt taffliga ingripande, men är det verkligen kontakt mellan Karius och Kane? Jag har bara sett repris på avstånd och ser inte ifall det är kontakt eller ej. Det ser ut som att Kane gör en döende svan deluxe, och saknas kontakt ska han ha tre matchers avstängning att vänta. Kan någon länka en vettig repris?
Det finns många omständigheter:
1. LFC har precis gjort 2-1 efter att ha varit utspelade i andra halvlek
2. LFC har redan fått en kontroversiell straff emot sig
3. Det var ingen farlig situation
4. Det var i 94e minuten
5. Lamela förstärker
6. Domare brukar ofta släppa sådana situationer, särskilt i straffområdet
7. VVD försöker spela boll och träffar oavsiktligt
8. Domaren vinkade först avvisande
9. Är inte Lamela hårfint offside där?
10. Det är ett horribelt sätt att tappa 2p på
Så visst, jag förstår varför man verkligen verkligen verkligen inte VILL att det ska vara straff.
Men: VVD sparkar Lamela i benet och träffar inte bollen alls. Det är en solklar straff som ej går att snacka bort enligt regelboken. Jag hoppades att domaren skulle missa det eftersom det rent känslomässigt var så billigt och ett förbaskat surt sätt att tappa poäng på, men jag kan inte argumentera med domslutet. Om någon ska lastas är det VVD, som sparkar med full kraft utan att ha en aning om att Lamela är precis där. Sen kan man posta hur många GIFs man vill med noga vald kameravinkel, det är straff. Sorry.
Då är jag mer tveksam till första straffen. Jag är med på att Lovren upphäver offsiden med sitt taffliga ingripande, men är det verkligen kontakt mellan Karius och Kane? Jag har bara sett repris på avstånd och ser inte ifall det är kontakt eller ej. Det ser ut som att Kane gör en döende svan deluxe, och saknas kontakt ska han ha tre matchers avstängning att vänta. Kan någon länka en vettig repris?