Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn

Hela den här kurdklanen (Nujen) borde ställas inför rätta under åtalet "medhjälp till terrorism" om den punkten finns.

Hela klanen borde dömas till det hårdaste straffet som finns och därefter utvisas till Kurdistan där turkarna kan få fortsätta ta hand om Nujen-terroristerna.

Tror nog att alla grova brott, så är medhjälpsnivån straffbelagt. Och terroristbrott kan ge ganska hårda straff, så, ja då är medhjälp straffbart det med. Anstiftan, medhjälp, försök till osv e normalt straffbelagt
Citera
2018-02-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det finns ju inga transaktioner i efterhand som ger att Akilov skulle ha delat med sig av pengarn så den teorin känns inte trolig. Ev. andra svartjobbare skulle väl stå stampa för att få sina pengar på direkten.

När pengar utbetalas via bank till en person som arbetar svart, ger det en indikation på en nära relation, som har varit varaktig. Arbete har skett utan förskottsbetalning. Det är en relation som bygger på respekt och tillit.

Sanningen om svartjobbets omfattning kommer ut, om Akilov skulle förhöras om sitt arbete hos klanen Nujen. Det är av intresse för rättssäkerheten om polis eller Säpo, har ett intresse att utreda denna omfattande brottslighet, trots klanen Nujens upphöjda ställning som symbol för integration och tolerans.

En utredning skulle ge svar på olika mekanismer som leder till att en familjefar som Akilov, tar ett beslut att tillverka en bomb, kapa en lastbil och köra över oskyldiga människor. I en utredning får vi också svar på varför personer inom en klan från Kurdistsan anlitar personer som Akilov för att smita från skatter.

Det finns många likheter mellan klanen Nujen och Akilov. Hade Akilov fått stanna i Sverige, hade han också varit "integrerad" och inte mördat oskyldiga människor. Akilov, hade haft sin kamp för ett fritt Uzbekistan och han hade uppfattats en god och integrerad muslim med rätt att förakta dumma och rasistiska svennar!
Citera
2018-02-05, 13:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Har han stått på scen och gjort några framträdanden den senaste veckan?
Citera
2018-02-05, 13:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När pengar utbetalas via bank till en person som arbetar svart, ger det en indikation på en nära relation, som har varit varaktig. Arbete har skett utan förskottsbetalning. Det är en relation som bygger på respekt och tillit.

Sanningen om svartjobbets omfattning kommer ut, om Akilov skulle förhöras om sitt arbete hos klanen Nujen. Det är av intresse för rättssäkerheten om polis eller Säpo, har ett intresse att utreda denna omfattande brottslighet, trots klanen Nujens upphöjda ställning som symbol för integration och tolerans.

En utredning skulle ge svar på olika mekanismer som leder till att en familjefar som Akilov, tar ett beslut att tillverka en bomb, kapa en lastbil och köra över oskyldiga människor. I en utredning får vi också svar på varför personer inom en klan från Kurdistsan anlitar personer som Akilov för att smita från skatter.

Det finns många likheter mellan klanen Nujen och Akilov. Hade Akilov fått stanna i Sverige, hade han också varit "integrerad" och inte mördat oskyldiga människor. Akilov, hade haft sin kamp för ett fritt Uzbekistan och han hade uppfattats en god och integrerad muslim med rätt att förakta dumma och rasistiska svennar!
Vet inte om du citerar rätt person. Mitt inlägg handla bara om att jag inte tror att Akilov betalat ut något till ev. andra personer som jag jobbat svart på Gotland och det baserar jag på att han varken förde över några pengar till andra eller tog ut några större belopp efter att han fått pengar av Nujens. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2018-02-05, 13:59
Medlem
Citat:
Vet inte om du citerar rätt person. Mitt inlägg handla bara om att jag inte tror att Akilov betalat ut något till ev. andra personer som jag jobbat svart på Gotland och det baserar jag på att han varken förde över några pengar till andra eller tog ut några större belopp efter att han fått pengar av Nujens. I övrigt håller jag med dig.

Spelar det roll?

Akilov är den som fått pengarna. Att han varit betrodd som arbetsledare att betala ut pengar till andra svartjobbare på fastigheterna kan vara möjligt. Men ändå så är det terroristen Akilov som fick pengar in på sitt konto av en klanmedlem.

Det som är det väsentliga i denna härva är att saken inte är utredd av polisen, när det rör sig om ett terrorbrott, där en advokat har ansvar för bygget. Att inte begå och delta, i denna slags brottslighet som ekobrott och penningtvätt, borde sitta i advokaten Nujens ryggmärg. Debbie Nujen är ju en del av rättsväsendet.
Citera
2018-02-05, 14:25
Medlem
Mr.Swedens avatar
Det finns ingenting, absolut ingenting - som kan få mig att tro att UN är så genuint tappad att han låter en person som Akilov hantera pengar som ska till andras händer. Akilov är en olycka, big time looser som till slut hamnar i ett tältläger för zigenare. Utblottad, hämndlysten. Akilov hade tveklöst tagit hela sedelbunten och dragit.

Enda förklaring jag kan komma på är i så fall att de känner varandra, har umgåtts. Delar bekanta och kanske värderingar.
Citera
2018-02-05, 14:55
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Det finns ju inga transaktioner i efterhand som ger att Akilov skulle ha delat med sig av pengarn så den teorin känns inte trolig. Ev. andra svartjobbare skulle väl stå stampa för att få sina pengar på direkten.

Men jag har och andra sidan väldigt svårt att se vad annars de skulle betalat ut så stora summor till Akilov. De kan ju omöjligen betalat enbart honom för jobb, för ingen är väl villig att betala ut 200kr/tim för svart arbetskraft?
Citera
2018-02-05, 14:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Men jag har och andra sidan väldigt svårt att se vad annars de skulle betalat ut så stora summor till Akilov. De kan ju omöjligen betalat enbart honom för jobb, för ingen är väl villig att betala ut 200kr/tim för svart arbetskraft?
Instämmer och det gör det hela än mera intressant.
Citera
2018-02-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask

Jorå, har råkat ut för utländsk arbetskraft som erbjudit sina tjänster för dessa belopp.
Dom vill ha mera rent än vad jag får ut skattat per timme.
Kringresande och så dessa som har en trupp med arbetare att låna ut.
Ser att man lägger om taket så kommer dom och vill hjälpa till.
Citera
2018-02-05, 15:12
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jorå, har råkat ut för utländsk arbetskraft som erbjudit sina tjänster för dessa belopp.
Dom vill ha mera rent än vad jag får ut skattat per timme.
Kringresande och så dessa som har en trupp med arbetare att låna ut.
Ser att man lägger om taket så kommer dom och vill hjälpa till.

Ja, men vem går med på deras löneanspråk? Det finns väl ingen som är så korkad så den betalar en person 85.000 svart för 5-6 veckors arbete.

Det är helt absurt.
Citera
2018-02-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Akilov åkte till Turkiet en tid efter Nujen-pengarna. Enligt egen utsago var det då han blev radikaliserad. Har Nujen några intressen i Turkiet?

Jag blir lite rädd när jag läste detta, det en en sund frågeställning! Nu blir det helt plötsligt ännu mer intressant med detta.
Citera
2018-02-05, 16:49
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
En ganska bra sammanfattning så här långt: (FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rahmat Akilov (utbrutet)

Utomlands låter intressant.....

Att en av Sveriges mest kända kurder och PKK-kramare finansierat en inhemsk terrorist borde vara förstasidesstoff i Turkiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in