Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-05, 13:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34

Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Ja, nånting åt det hållet skulle det väl kunna vara.
Citera
2018-02-05, 14:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Har samma teori om att det kan vara dottern i byn ska ska arkebuseras NÄR Henrik får reda på att hon lever. Det som talar emot är dock att det slutet på serien vore så fruktansvärt grymt...

Frank slog ned Kristoffer på slutet, obehaglig scen tycker jag! Vad hände med dottern då, minns jag rätt så tog det bara några sekunder från att hon gick till att Frank dök upp... blev han förbannad för att Kristoffer fick reda på att hon har en syster? Inte sett några teorier om just denna scen här i tråden så vad tror ni?
Tidigare på dagen hade ju Frank fått reda på att Christoffer berättat för sin mamma att han skjutit sin pappa. Det kan nog ha fått Frank att ge sig på Christoffer.

Frågan är vad han tänker göra med Christoffer?
Citera
2018-02-05, 14:06
Medlem
[quote=Stukatj|63138964]
[/QUOTE

Han var med i sagas flashback till säsong 3
Citera
2018-02-05, 14:32
Medlem
Vad tror ni om Öresundsbrons medverkan i slutscenerna i den här avslutande säsongen? Jag hoppas man inte missat det den här gången. S1 både började och slutade ju på/under bron, ser fram emot och förväntar mig något lika snyggt nu.
Citera
2018-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hon hade väl inte jobbat hos honom så länge när hans fru blev stenad?
Susanne hade varit Niels assistent i tre år när Margrete blev mördad.
Citera
2018-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormorstrosa
Jag tror det är Brian/Kevin, farmor och kanske Steph som planerar och mördar tillsammans. I scenen där Kevin/Brian kommer till polishuset och ringer till Henrik nämner han Moyo varpå Henrik blir väldigt intresserad säger hejdå och Kevin/Brian rullar iväg fort som fan. I det läget visste Kevin/Brian att Moyo skulle bli inplockad och de därför har fri lejd på hans brud.

I sista två avsnitten tror jag följande kommer utspela sig: de skall mörda någon som är nära Henrik. Farmor verkar vara någon slags privatdetektiv som har koll på alla snutarna och därför vet hon att Astrid är Henriks dotter. Väl i byn för att skjuta Astrid blir de stoppade av den sura gubben och hans medborgargarde och hon klarar sig.

Vad det rör Frank så vettefan, han är kanske bara en psykopat och inte mer än så. Gissar att Henrik inte är vidare skadad då det bara var ett skott och han rimligtvis bär väst. Att döda honom går ju också lite mote mördarens syfte/plan.

Många intressanta reflektioner Mormorstrosa! Att Theos medborgargarde får betydelse i stora mördarjakten var en ny tanke! När det gäller Kevin/Brian tänkte jag också på att han ju fick en hel del information från Henrik, inte minst att Solveig inte givit någon info till polisen.
Citera
2018-02-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Precis. Kulan menad åt Moyo = Sandra skjuten för att göra illa honom. Inte så väl formulerat håller jag med om. Dock påpekade någon att Sandra kan ha blivit mördad genom hängning vilket jag tycker låter fullt möjligt mtp de förutsagda sju dödsstraffsmetoderna.

Ja hängningen av Sandra är en av dödsstraffsmetoderna och ska vara riktad mot moyo. Så hon KAN inte blivit mördad utan det var mördarens plan (om nu inte Henrik lyckades stoppa mordet förstås). Så det ÄR en av offren, medvetet.
Citera
2018-02-05, 15:33
Medlem
Ingen som reagerat över att Henrik och saga förhört Frank tidigare (ang Sophies man) och nu haft honom inne på förhör men att ingen av H och S tycker det är märkligt sammanträffande?

Saga brukar ofta annars prata om att det inte kan vara någon slump osv. Eller missade jag något kring detta?
Citera
2018-02-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kan man kanske tänka sig det som står under spoilern (jag spekulerar i hur det kan sluta, så läs inte om du inte gillar sådana spekulationer)?

I Seven tvingas han inte mörda sitt eget barn. Däremot öppnar han ett paket innehållandes sitt ofödda barns huvud/kropp.

Högst troligt är tjejen i byn Henriks ena dotter.
Citera
2018-02-05, 15:39
Medlem
rough-justices avatar

Citera
2018-02-05, 15:39
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Ingen som reagerat över att Henrik och saga förhört Frank tidigare (ang Sophies man) och nu haft honom inne på förhör men att ingen av H och S tycker det är märkligt sammanträffande?

Saga brukar ofta annars prata om att det inte kan vara någon slump osv. Eller missade jag något kring detta?

Om jag minns rätt, så sa Saga när hon hörde Frank en andra gång, att; "Förra gången vi träffades, så reagerade du på Henriks efternamn, varför?"
Om jag minns rätt..
Citera
2018-02-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormorstrosa
Jag tror det är Brian/Kevin, farmor och kanske Steph som planerar och mördar tillsammans. I scenen där Kevin/Brian kommer till polishuset och ringer till Henrik nämner han Moyo varpå Henrik blir väldigt intresserad säger hejdå och Kevin/Brian rullar iväg fort som fan. I det läget visste Kevin/Brian att Moyo skulle bli inplockad och de därför har fri lejd på hans brud.

I sista två avsnitten tror jag följande kommer utspela sig: de skall mörda någon som är nära Henrik. Farmor verkar vara någon slags privatdetektiv som har koll på alla snutarna och därför vet hon att Astrid är Henriks dotter. Väl i byn för att skjuta Astrid blir de stoppade av den sura gubben och hans medborgargarde och hon klarar sig.

Vad det rör Frank så vettefan, han är kanske bara en psykopat och inte mer än så. Gissar att Henrik inte är vidare skadad då det bara var ett skott och han rimligtvis bär väst. Att döda honom går ju också lite mote mördarens syfte/plan.

Det syns ju klart och tydligt att Brian/Kevin inte är mördaren då han sitter i rullstol.

Dock skulle det kunna vara påhitt att han sitter i rullstol (långsökt) där isf han är mördaren och Nicole mfl inblandade direkt eller indirekt då de spelat med i hans handikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in