Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-05, 09:58
Medlem
bagarn29s avatar
Har Tommy någon bror? Kan Susanne, Niels assistent, haft någon kontakt med Tommy?
Citera
2018-02-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har Tommy någon bror? Kan Susanne, Niels assistent, haft någon kontakt med Tommy?
Tror också hon kan ha större del i det som händer...
Citera
2018-02-05, 10:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Tror också hon kan ha större del i det som händer...

Hon hade väl inte jobbat hos honom så länge när hans fru blev stenad?
Citera
2018-02-05, 10:27
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Vem Louise?

Varför fick vi inte se polisen komma till den skjutna privatdetektiven som psykläkaren (vars fru blev stenad) hyrt? Det hände ju mycket därefter, så länge brukar inte polisen dröja. Men det spåret vet vi inget om. Vem var det detektiven spanade på?

Och den där Brian. Ser inte han väldigt gammal ut för att vara son till Tommy och den där bruden som har en brunögd unge ihop med sin nye mans bror? Nåt som inte stämmer där.

Och Steph. Hon måste vara jämngammal med Brian ungefär. Och misstänks ha haft en historia med hans far Tommy? Vilket Brians mamma visste om?
Och sen blir Brians mamma tillsammans med Stephs farbror och får en brunögd baby med Stephs pappa?...

Mohos flickvän Sandra blev hängd, inte skjuten. Skottet som hördes från huset måste ha kommit från Henriks vapen...

Nån som vet var man kan få tag på resterande avsnitt? Orkar inte vänta!

Fy, vilken röra!!!

Ja, det är inte lätt att behöva vänta!!!

Mina undringar om nån vill förklara😊🙏🏼:

I Vilket avsnitt kan man se Steph?

Vem är Louise?

Vad heter byns överhuvud, den äldre kvinnan?

Ang Frank, vad har han för motiv att kidnappa o mörda kvinnor o barn?
Vem beordrar honom att göra detta, eller verkar han på egen hand?
Han måste ju ha hamnat i byn av nån anledning?
Citera
2018-02-05, 10:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Efter avsnitt 6 undrar jag så smått om man mer eller mindre har kopierat en gammal amerikansk thriller:

Citera
2018-02-05, 11:15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Kan man kanske tänka sig det som står under spoilern (jag spekulerar i hur det kan sluta, så läs inte om du inte gillar sådana spekulationer)?

Citera
2018-02-05, 11:28
Medlem
Är ju uppenbart att Frank varit Alices nya, mördat Alice och att hans dotter och dottern i graven är Henriks döttrar. Dessutom kunde hon danska.
Citera
2018-02-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kan man kanske tänka sig det som står under spoilern (jag spekulerar i hur det kan sluta, så läs inte om du inte gillar sådana spekulationer)?

Citera
2018-02-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Är ju uppenbart att Frank varit Alices nya, mördat Alice och att hans dotter och dottern i graven är Henriks döttrar. Dessutom kunde hon danska.

Såg att många redan diskuterat detta, sorry. Orkar inte alltid läsa varje inlägg
Citera
2018-02-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34

Citera
2018-02-05, 13:39
Bannlyst
Citera
2018-02-05, 13:53
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
En del luckor i det där, hördu. Om Morgan är ett otroget as, vad är då inte Nicole? Och Tobias, som ju också råkar vara en vit man, skildras som ett sympatiskt offer med tårar nedför kinderna.

Jag tycker synd om Saga för att jag följt henne så länge, men att förstå Henrik är inte heller särskilt svårt. Jag tycker inte att han skildras så värst osympatiskt. Det du missar är att han inte bara "ligger med en ny". Istället går han tillbaka till exakt den livsstil han hade när säsong 3 började, med knark och random one night stands utan någon känslomässig närhet. Dvs det är ett rop på hjälp mer än det är griseri.

Moyo, en "brun" karaktär, svek Tommy och bidrog till hans död.
Håller med om att det är ett löjligt påstående att alla vita män i serien skulle vara svin. Några är det, men definitivt inte alla.

Henrik är t ex en av seriens mest sympatiska karaktärer. Jag förstår att han är lack på Saga, det skulle jag också vara. Inte bara för aborten, utan öht. Ärligt talat begriper jag inte vad han ser hos henne eller varför alla gillar henne. Hon är en intressant karaktär, och visst är det synd om henne, men skulle man orka med henne i verkligheten? Knappast.

Så seriens kvinnor är inte heller särskilt sympatiska alla gånger, men jag kan hålla med om att man ofta skildrar "icke-vita" med stor försiktighet eller som offer. Som om man inte riktigt vågar ge dem förövar-rollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in