2018-02-04, 19:53
Medlem
Joe Blows avatar
Har man uttalat något om supertalangerna från vårt västra grannland?
Citera
2018-02-04, 19:54
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Långlopp är en annan sport.

Delvis så, men kan knappast jämföras med att Borg spelar i veterantouren i Tennis.
Citera
2018-02-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Oavsett det så kan vi utifrån grafen överhuvudtaget inte säga någonting om vilken tidsperiod det rör sig om.
Det finns ingen skala på x-axeln och det kan vara allt ifrån dagar, veckor, månader eller år som det rör sig om...

Vad vi däremot vet är:

* Att det var en svensk åkare någon gång 2001-2010. Kan vara enbart under 2010 med andra ord.

* Att värdena varierade kraftigt, kunde var låga vid världscup och var mycket högre i samband med mästerskap.

* Att åkaren fortfarande är aktiv.

* Att experten påpekar att en åkare i listan också deltar i OS i Sydkorea. Behöver iofs inte vara Svensk.

* Att det var en väldigt stor andel medaljörer från mästerskap som hamnade på listan

Kan inte få det till någon annan än just Hellner med sina OS-medajer 2010 som passar in verkligt bra på dom kriterierna. Liksom ingen annan som är trolig.

Det är en bra sammanställning om vad som kommit fram.

Med mycket god vilja kan man även plocka ut Jörgen Brink. Han är ju dock inte aktiv i landslaget och har inte varit det på åratal. Så det är mycket långsökt.

Flashback källan (som kan ses som mycket trovärdig eftersom han låg före Expressen om att åkaren är aktiv) menade också att det skulle bli för enkelt om de gått ut i reportaget med att den dopade är aktiv. Om lösningen är enkel är det Hellner.
Senast redigerad av Mafia 2018-02-04 kl. 20:01.
Citera
2018-02-04, 19:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Tråden har snabbt utvecklats, många initierade inlägg men också en hel del som iaf jag inte betraktar som mer relevanta än om de låg i tråden om Kändisskvaller.

Jag har med andra ord inte hängt med men baseras det hela på ett enda mätvärde utanför det godtagna intervallet eller finns det mer avvikande data?

Hmm, good timing förresten, så här just innan OS. En till USA avhoppad ryss och en amerikansk expert. Några amerikanska idrottare utpekade btw?
Citera
2018-02-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Är Björn Borg aktiv för att han spelar på veterantouren? Nej, naturligtvis inte.

J.O har ju som mål att komma bland de tjugo bästa i Vasaloppet och det vill jag påstå är näst intill på elitnivå. J.O var det första namn som jag kom att tänka på. Dessutom precis som någon skrev tidigare hade J.O den märkliga egenskap att oftast vara sjuk mellan de stora tävlingarna såsom OS och VM. Dock alltid i toppform när OS och VM gick av stapeln. Inget fel med att pricka formtopparna rätt men lite mysko tyckte jag redan då att det var.

Jag tror inte att det direkt går att jämföra med Björn Borg och veterantennis i det här sammanhanget.
Citera
2018-02-04, 20:00
Medlem
JB är aktiv och har kört 6 lopp bara i år
4 långlopp och 2 i skandinaviska cupen

Vet inte om det framgått i Svt med enligt tyska ARD så är det över 50 åkare i Kommande OS som någongång haft för höga värden

Med Google translate
"Uppgifterna visar att mer än 50 längdskidåkare på Sydkoreas kvalifikationslista visade minst ett stort värde i blodprov, vilket tyder på att de kanske har lurat i det förflutna och kom undan utan sanktion.
"
Citera
2018-02-04, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tråden har snabbt utvecklats, många initierade inlägg men också en hel del som iaf jag inte betraktar som mer relevanta än om de låg i tråden om Kändisskvaller.

Jag har med andra ord inte hängt med men baseras det hela på ett enda mätvärde utanför det godtagna intervallet eller finns det mer avvikande data?

Hmm, good timing förresten, så här just innan OS. En till USA avhoppad ryss och en amerikansk expert. Några amerikanska idrottare utpekade btw?

Baseras på ett flertal mätvärden och där variationen är så stor att personen haft värden som varit helt normala och sen haft värden som bara 1 på 10000 kan ha.
Och ett flertal toppar, som sagt.
Enligt dopingexperten i inslaget doping med 99.99% sannolikhet (0.01% är iofs 1/10000).
Man har också haft tillgång till blodpass för att se "normala värden" under en längre tidsperiod, dock from 2009.
Citera
2018-02-04, 20:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Baseras på ett flertal mätvärden och där variationen är så stor att personen haft värden som varit helt normala och sen haft värden som bara 1 på 10000 kan ha.
Och ett flertal toppar, som sagt.
Enligt dopingexperten i inslaget doping med 99.99% sannolikhet (0.01% är iofs 1/10000).
Man har också haft tillgång till blodpass för att se "normala värden" under en längre tidsperiod, dock from 2009.
Jaha, ett mätvärde alltså?
Citera
Medlem
Telomers avatar
Såg idag indexet för bloddopning 134 på OS 2002 då Per Olofsson klappade genom mot Mylegg. Olofsson visste att mylegg doppade sig och dopade sig själv men alldeles för högt.
Så om man klappar igenom vid tävling så kan det ju knappast vara någon annan än per Elofsson
Statistik och Händelse ljuger inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jaha, ett mätvärde alltså?

Läste du mitt inlägg? Flertal.
Citera
2018-02-04, 20:04
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Så fort ryssarna är dopade så är det skandal, men när en svensk är dopad så ska det alltid finnas en bakomliggande orsak. Trist att landslagsläkaren ska behöva bli irriterad, då förstår man nästan att personen i fråga är skyldig.

Ryssar fuskar med statligt finansierad doping inom i princip samtliga OS-grenar. Det är ju en jävla skillnad.
Citera
2018-02-04, 20:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Läste du mitt inlägg? Flertal.
Så alltså ett flertal mätvärden över gränsen? Framkom inte av det lilla jag hunnit kolla på media om saken, där verkar det som ett enda mätvärde, därför jag frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in