2018-02-04, 19:32
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan ju så klart diskuteras, men det är ju solklart att Liverpool-spelaren inte alls har koll på sin omgivning utan enbart kollar boll när han väljer att sparka. Man kan inte skylla på linjedomaren.

Precis. Varför inte spela smartare i straffområdet?
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag hade garanterat gjort det, verkar som det här med objektivt tänkande är helt omöjligt om man gillar Liverpool.

Ingen av straffarna var felaktig, fortfarande. Hur kan du få att sparka ner en motståndare till att inte bli straff?..
Klart du hade kompis
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och där försvann all respekt för din fotbollskunskap!
Hade det varit omvänd situation så hade du garanterat skrikit på straff i exakt samma situation. Det är en solklar straff och det är bara VVD som ska ha skulden för den.
2018-02-04, 19:33
Medlem
foool13s avatar
Den är mer "klar" i normal speed när de visade den på Viasat nu efteråt.
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tyckte den var billig först, men den känns väldigt solklar efter ett par repriser. VVD har ingen koll alls på sin omgivning och träffar väldigt hårt på Lamela. Solklar imo.

Träffar väldigt hårt? Förlåt men jag tror inte mina ögon när jag läser på detta forum. Domarinsatsen i den här matchen är under all kritik, och då tänker jag inte bara på straffsituationerna. Vi har minst två ytterligare situationer med dobbarna först mot vristen som bara ska rendera i kort, någonting annat finns inte.

2-2 är sett till 90 minuter ett rättvist resultat, vi tappat tempot och pressen i slutet av matchen. Men att 2-2 kommer på det här viset? Det kan ingen fotbollsälskare acceptera.
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ja, om det hade varit en sån situation så hade jag resonerat på precis samma sätt. Jag hade sagt att det var uselt av försvararen som sparkade. Du får gärna citera mig i framtiden och ha det här inlägget sparat
Kan du räkna med
Medlem
used66s avatar
2a straffen är straff efter att ha sett donkey VVD sparka vilt och okontrollerat. inte bra att göra en mourinho och dra sig tillbaka, och "park the bus". straffade (hmm) sig.
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Hur kan du få att sparka ner en motståndare till att inte bli straff?.. Varför skulle det inte blivit straff i den första situationen menar du?
Jag pratar om matchen.
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Hade det varit omvänd situation så hade du garanterat skrikit på straff i exakt samma situation. Det är en solklar straff och det är bara VVD som ska ha skulden för den.

Trams!
2018-02-04, 19:34
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Träffar väldigt hårt? Förlåt men jag tror inte mina ögon när jag läser på detta forum. Domarinsatsen i den här matchen är under all kritik, och då tänker jag inte bara på straffsituationerna. Vi har minst två ytterligare situationer med dobbarna först mot vristen som bara ska rendera i kort, någonting annat finns inte.

2-2 är sett till 90 minuter ett rättvist resultat, vi tappat tempot och pressen i slutet av matchen. Men att 2-2 kommer på det här viset? Det kan ingen fotbollsälskare acceptera.
Flashbackforumetär lite speciellt, du hittar ofta avvikande åsikter från en hel fotbollsvärld, som av en slump så hejar dom ofta på en rival.
2018-02-04, 19:35
Medlem
Donnos avatar
En offside-situtation försvinner väl inte helt bara för att den styr på en försvarande spelare? Låter så på dem i studion. Kane är ju offside i första läget och bollen är på väg till honom. Att den sedan rör en röd spelare förändrar ju inte situtationen.

Andra straffen är ju dock helt solklar. Försvararen håller på att sparka av benet på honom, avsiktligt eller ej.
2018-02-04, 19:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

Väldigt hårt är kanske att ta i om man jämför med situationen igår som inte blev straff. Men det är iaf ingen lätt touch då VVD försöker rensa bort bollen med full kraft och har garanterat ingen chans att avbryta sin sparkrörelse utan att det träffar ganska hårt.

Och jag håller med dig i övrigt. Domarinsatsen är inte bra idag, men straffsituationerna kan man inte lasta domarteamet för iaf, övrigt så var det flera udda domslut. Rättvist resultat hur som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in