Citat:
Ursprungligen postat av
Mac-Arthur
Om SD redan nu har plus 25% verkar vara ett djärvt påstående, men otvivelaktigt ligger det i luften, att SD kommer att göra mycket bra ifrån sig under valet 2018...
tror jag faktiskt inte . Siffrorna har tidigare varit uppe ,och varför SD egentligen skulle ha fallit kan man undra?.Tillväxten stannade när M låtsades ta förnuftet till fånga, men att man gått ner beror enbart på hårdare viktning. fick hör indikationer från skolans värld att ALLA lärare skulle rösta SD på en viss gymnasieskola.Det finner jag förvånande när S totalt dominerat tidigare med sitt värdegrundstjafs.Ketchupeffekten kommer nu. verkar bli en perfekt storm för SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagganer
Men man måste hjälpa dessa tvekande personer, (som aldrig skulle erkänna SDsympati i en undersökning) att komma över den mentala spärren. När min svärmor försiktigt resonerade om SD härom veckan sa hon "som det ser ut nu så måste man väl trots allt vara omänsklig och rösta SD". Hon har SVT, SR och DN som enda media. I det läget är det viktigt att bekräfta dom i att det dom ser med egna ögon är det sanna trots att det inte stämmer med statstelevisionens bild av verkligheten.
Förstår inte problemet egentligen. Stigmatiseringen mot SD finns bara kvar bland politiker och media,inte bland vanligt folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Frågan är vem som är pucko? Du tar i från tårna i din så kallade analys. Själv tror jag faktiskt att J.Åkesson har ett större förtroendekapital än hans parti. När du pratar om hatare så är det ett begrepp som du inte förstår. För att ta mig själv som exempel : Jag hatar varken SD eller J.Åkesson men tycker illa om den politik SD för och tyvärr har SD alldeles för många puckon som du uttrycker det. Dit kan man knappast räkna J.Åkesson även om han är Sverigedemokraternas främst företrädare. Tycker tvärtom lite synd om honom som har sådana usla"hjälpredare" och då tänker jag inte minst på alla stollar som företräder SD mer lokalt. Precis som Bergakungen skriver så räcker det inte med att bara peka på problemen utan man måste ha vettiga lösningar också och förmåga att genomföra dem.
Nu har det gått så långt att det inte längre är frågan om att tycka om eller ogilla SD. Läget är så alarmerande att Sverige har inte längre råd att låta sjuklövern svamla bort fyra år till med fler mord,våldtäkter,längre vårdköer, kvaddat samhällskontrakt rent allmänt. Nu behövs verkstad. Och det inser folk att bara SD kan genomföra.