Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-04, 11:57
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
I länken framkommer att fastigheten köptes av husfrid AB:
https://www.allabolag.se/5568625973/verksamhet

Där står också att Stockholm och Nynäshamns kommun är största kunder (om det nu stämmer), innebär det då att kommunen indirekt också gett bidrag till verksamheten? För verksamheten är ju ett mångsysslande:

"Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom ekonomi, finansiering, juridik, redovisning, revision, företagsledning, marknadsföring samt IT (närmare bestämt avseende hård- och mjukvara, nätverk, systemutveckling, ADB samt kommunikationsteknologi), förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster (dock ej sådan verksamhet som avses i bankrörelselagen eller lagen om finansieringsverksamhet) ävensom därmed förenlig verksamhet. Företaget skall även ängna sig åt promotion, underhållning, event marketing, reklamverksamhet, konstutställningar och konstförvaltning ävensom idka därmed förenlig verksamhet".

Så här skriver som säkert för att kunna göra avdrag på personligt bruk, och läser man texten kan dom köpa in precis vad dom vill.. de få inkomsterna är ju i stort sett bidrag/tjänster från kommuner.

Hur ser verksamheten ut för fastigheten man har köpt? Den kräver bygglov, så på måndag kommer Gotlands kommun behöva skicka ut handlingarna. Gotlands kommun har ju också ett ansvar i det hela eftersom det i offentlighet pratats öppet om syftet med förvärvet, och att kommunen själva sålt fastigheten med vetskapen.

Jag skriver som någon annan här skrev, måtte nu familjen bli lämnade ifred eftersom det enkom finns misstankar, och så länge inga bevis framkommit eller domar skett så spekuleras och misstänkts det bara. Däremot så har familjens offentliga agerande gett syre till elden, och det har också framkommit officiella erkännande om att brott som begåtts. Jag skulle också omvänt kunna vända på misstankarna till att familjen kämpat hårt för att försöka bidra till arbetstillfällen, och samtidigt hjälpa samhället med innovativt företagande som kommunen stöttar.. Vi får se var allt det här hamnar..

Om man helt bortser från ev terrorkopplingar så upprörs du alltså inte alls av det faktum att familjen Nujen fick en fristad här i Sverige, fick bidrag av svenska skattebetalare att bygga upp sina liv? Har du en aning om hur livet i turkiska kurdistan var på den tiden/är än idag? I deras situation hade jag varit så oerhört tacksam mot mitt nya hemland och dess generösa skattebetalare att jag deklarerat varenda korvöre jag någonsin tjänat enbart för att vara säker på att detta skattas- för var hade jag och min familj varit utan den där generösa hjälp jag fick den gången? Den hjälp jag fick av ett samhälle jag inte hade någon koppling till då resten av världen, inklusive mitt eget samhälle, vände mig ryggen?

Nu har Nujens åtnjutit svenska skattepengar och på så sätt kunnat etablera sig i Sverige. Nu när de alltså har chans att ge tillbaka en promille till andra vad de själva åtnjutit då behov fanns, anställer de alltså istället utländsk, svart arbetskraft! Allt för att tjäna några solkiga kronor trots att de numer (tack vare Sverige och svenska skattebetalare som sagt) är både välutbildade och väletablerade.

Det är så mycket fel i hela den här soppan att jag vet inte var jag ska börja. Ytterligare bitter bismak får jag av Özz kopplingar till socialdemokratin, likt Mona anser nog Özz att "det är häftigt att betala skatt". Ja, tills det verkligen är dags att göra så, då är det plötsligt annat som gäller.

Packa väskan nu hela familjen Nujen, svenskarna har äntligen fått nog. Ta dina svenskfientliga "skämt" och flytta tillbaka till den gudsförgätna håla du "flydde" ifrån men du alltid hyllar så högt. Du kom hit med ingenting så var åtminstone man nog och lämna tillbaka allt Sverige och svenskarna gett er innan avresa. Lev väl i Turkiska kurdistan Özz, önskar dig och din familj väl trots allt illa du sagt om Sverige och svenskarna och allt illa du gjort.
Citera
2018-02-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag reagerade också på GW:s ovetskap. Min tanke var att han helt enkelt inte hunnit med att läsa den delen av rapporten, utan tänkte som etablissemanget brukar tänka, "alla asylsökande är helt utfattiga".

Men det är klart, GW kanske är van vid så stora summor att för honom är 15.000 i månaden ungefär samma som "inga pengar".

Men jag är förvånad över det här med bankkontona. Jag har rent personligt väldigt bristande erfarenhet av svartjobb, men jag har alltid trott att svartjobb gjordes upp kontant. Det var liksom det som var hela grejen, men ville att affären skulle vara osynligt. Men nu betalar man helt ogenerat även svartjobb med banköverföring?

Kan man misstänka att Akilov rört sig med ännu mer pengar än detta, att han haft en massa kontanter som inte lämnat några spår?

GW lär knappast ha hunnit plöja igenom FUP på 9 000 sidor innan han satte sig i tv-studion, mer troligt är att han inför presentationen av den officiella bilden fått en dragning av innehållet från ansvarig myndighet och där nämndes inget om t.ex. Nujen-familjens inblandning. Sedan kom den sanna bilden fram när FUP offentliggjordes. Att enligt uppgift ingen i familjen Nujen blivit blivit kontaktad map betalningarna tyder på att inte heller polis eller andra myndigheter förväntade sig att dessa uppgifter skulle nå ut, (kan inte vara kul för berörda myndigheter att nu samtala med andra länder om behovet av att bekämpa terrorfinansiering) det var antagligen bestämt att mörka detta, kanske inte i första hand för att skydda Nujen’s utan för att det ett offentliggörande skulle kunna uppdaga oegentligheter högre upp i organisationen.

Familjen Nujen’s banköverföringar skedde i sep/okt 2015. Kanske var betalningarna ursprungligen tänkta att ske med kontanter (i vanlig ordning?) men pga att riksbankens sedelutbyte stod för dörren så fick det lov att bli på detta vis (att prångla ut stora mängder kontanter är svårt i sig, ännu värre om sedlarna är på väg att bli ogiltiga).

När kommer de nya sedlarna och mynten? Fyra av de nya sedlarna kommer i oktober 2015: nya 20-, 50- och 1000-kronorssedlar samt den nya 200-kronorssedeln. De nya 100- och 500-kronorssedlarna samt mynten kommer i oktober 2016.
http://www.svenskhandel.se/globalassets/dokument/aktuellt-och-opinion/vara-fragor/betalfragor/utbildning-fragor-och-svar-om-utbytet-150410.pdf
Citera
2018-02-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Nu utgår du från att GW är hederlig sanningsgrävare

Förvisso, men jag är inte naiv. GW är den perfekta megafonen.
Citera
2018-02-04, 12:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Många tweets från Özz Nujen idag märkte jag. Han försöker späda ut alla kommentarer om hans svarta pengar till terroristen.

Han har kört den här taktiken redan när detta uppdagades. Han dränkte då sin twitter i retweets.

Det tyder på skuld.
Citera
2018-02-04, 12:09
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Nu är ju just RA i rättegång för just nämnda TERRORISM. Men, NEJ; jag tror inte att Nujens har betalat för terrorism.

MEN. De har betalat för någonting. Vad har de betalat för egentligen? Varför skulle RA handla "virke mm"?

Och, mest intressant av allt egentligen: Varför har pappa Nujen betalat in tio tusen till honom? Han har INGENTING med huset eller renoveringen att göra alls.

Pappan har ett eget hus, det var nog så det började.
Citera
2018-02-04, 12:11
Medlem
Hur tror ni familjen Özz möjligheter att åka till USA/Australien mfl ser ut? Hade det varit värt att tipsa tex amerikanska ambassaden om att hans familj finansierar terrorister? Finns ju bevis för transaktionerna och det borde väl räcka för att familjen aldrig släpps in i framförallt usa?
Citera
2018-02-04, 12:16
Medlem
S.Kandals avatar
http://katerinamagasin.se/ozz-nujen-tycker-synd-om-sig-sjalv-men-visar-noll-medkansla-terrorns-offer/

Citat:
En ANSTÄNDIG människa hade blivit förtvivlad vid upptäckten av sambandet mellan sig själv och terroristen. En normal reaktion hade varit att rannsaka sig själv och fråga sig om någon av mina handlingar på något sätt, direkt eller indirekt bidragit till terroristens brott.

I ett ANSTÄNDIGT land med en anständig presskår hade inte Özz Nujen fått använda landets största morgontidning som plattform för sitt eget försvarstal, ett extremt arrogant sådant, där hans oförskämdheter i form av grovt tillyxade retoriska figurer citeras i stort format som om det vore guldkorn.

Familjen Nujens hantering av den här situationen säger mycket om vilken sorts människor de är, alldeles oavsett graden av eventuell skuld i frågan om skattefiffel och annat.

Det är motbjudande.
Citera
2018-02-04, 12:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
http://katerinamagasin.se/ozz-nujen-tycker-synd-om-sig-sjalv-men-visar-noll-medkansla-terrorns-offer/

Det var som fan...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ett av de bättre inläggen i den här tråden. Hoppas fler läser detta. Finns inte en rad jag inte håller med om. Din text borde skickas in till Katerina Janouch eller någon annan sida med många läsare så fler får läsa och begrunda.

Vi måste hålla detta kokande nu.
Citera
2018-02-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Han har kört den här taktiken redan när detta uppdagades. Han dränkte då sin twitter i retweets.

Det tyder på skuld.

Özz twittrar på. Ett nervöst babbel om det mest banala i underhållningssverige.

Özz jobbar på. Spammar tweets. I ren desperation, för att framstå som den enklaste personen av alla, och då blir ordväxling om melodifestivalen ett lämpligt skydd mot frågor och svar om penningtvätt och samröre med terrorister.

Kan man bli mer integrerad med svennarna än att ha åsikter om Bianca och familjerna Wahlgren och Ingrosso?

Özz vet att det finns ett liv före och efter en terrorattack. Han är rädd.
Citera
2018-02-04, 12:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ok, vi vet vad klanen har gjort och vi vet hur de kommer att "försvara" sig. Det blir som när de begår hedersmord, allt kommer att skyllas på en individ och Özz"Jagvetingenting"Nujen kommer att spela offer. Frågan hur man ska gå tillväga mot klanen. Kan de som är lite mer insatta komma med kommentar&råd i vilka myndigheter man ska göra en anmälan till och i vilken ordning. Att myndigheterna kommer att skydda klanen råder det inte någon tvivel om så man måste börja med svagaste länken och därifrån driva det här.

- Debbie Nujen (Migrationsverket, Skatteverket, Advokatsamfundet, Ekobrottsmyndigheten)

- Mamoste Nûjen (Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, polisen?)

- Özz Nujen (Skatteverket)

För mig verkar Debbie Nujen vara svagaste länken här, men exakt vart ska man börja för att driva mot Advokatsamfundet i sin tur? Det måste gå rätt till för dessa institutioner kommer göra allt för att skydda klanen...
Özz verkar ju skylla allt på svågern. Så även denne kommer att bli viktig i en utredning.
Svågern är Telia-höjdare & har mycket att förlora om han blir sittande med Svarte Petter i den här soppan, så jag tror inte att han tar på sig allt detta för att skydda kurderna.
Citera
2018-02-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Özz twittrar på. Ett nervöst babbel om det mest banala i underhållningssverige.

Özz jobbar på. Spammar tweets. I ren desperation, för att framstå som den enklaste personen av alla, och då blir ordväxling om melodifestivalen ett lämpligt skydd mot frågor och svar om penningtvätt och samröre med terrorister.

Kan man bli mer integrerad med svennarna än att ha åsikter om Bianca och familjerna Wahlgren och Ingrosso?

Özz vet att det finns ett liv före och efter en terrorattack. Han är rädd.

Jag hade blivit skitsned på min syrra om hon var advokat och riskerar hans och hennes rykte och inkomster med att göra nått så klantigt som att betala pengar svart till nån och ej via ett byggbolag.

Sen så hoppas jag att Özz aldrig mera anlitas av fackföreningar för att underhålla!!!
Låglönefack som hyr in en sån som skiter på allt som vi låglöneanställda..mutter svordom..mutter..
Citera
2018-02-04, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Pappa taxichaffis har en förvånansvärt fet villa en bit bort från Debbie, behövs väl byggjobb ?
Byggjobb behövs nog där också. Också intressant att en taxichaffis har råd med en sådan villa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in