Citat:
I länken framkommer att fastigheten köptes av husfrid AB:
https://www.allabolag.se/5568625973/verksamhet
Där står också att Stockholm och Nynäshamns kommun är största kunder (om det nu stämmer), innebär det då att kommunen indirekt också gett bidrag till verksamheten? För verksamheten är ju ett mångsysslande:
"Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom ekonomi, finansiering, juridik, redovisning, revision, företagsledning, marknadsföring samt IT (närmare bestämt avseende hård- och mjukvara, nätverk, systemutveckling, ADB samt kommunikationsteknologi), förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster (dock ej sådan verksamhet som avses i bankrörelselagen eller lagen om finansieringsverksamhet) ävensom därmed förenlig verksamhet. Företaget skall även ängna sig åt promotion, underhållning, event marketing, reklamverksamhet, konstutställningar och konstförvaltning ävensom idka därmed förenlig verksamhet".
Så här skriver som säkert för att kunna göra avdrag på personligt bruk, och läser man texten kan dom köpa in precis vad dom vill.. de få inkomsterna är ju i stort sett bidrag/tjänster från kommuner.
Hur ser verksamheten ut för fastigheten man har köpt? Den kräver bygglov, så på måndag kommer Gotlands kommun behöva skicka ut handlingarna. Gotlands kommun har ju också ett ansvar i det hela eftersom det i offentlighet pratats öppet om syftet med förvärvet, och att kommunen själva sålt fastigheten med vetskapen.
Jag skriver som någon annan här skrev, måtte nu familjen bli lämnade ifred eftersom det enkom finns misstankar, och så länge inga bevis framkommit eller domar skett så spekuleras och misstänkts det bara. Däremot så har familjens offentliga agerande gett syre till elden, och det har också framkommit officiella erkännande om att brott som begåtts. Jag skulle också omvänt kunna vända på misstankarna till att familjen kämpat hårt för att försöka bidra till arbetstillfällen, och samtidigt hjälpa samhället med innovativt företagande som kommunen stöttar.. Vi får se var allt det här hamnar..
https://www.allabolag.se/5568625973/verksamhet
Där står också att Stockholm och Nynäshamns kommun är största kunder (om det nu stämmer), innebär det då att kommunen indirekt också gett bidrag till verksamheten? För verksamheten är ju ett mångsysslande:
"Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom ekonomi, finansiering, juridik, redovisning, revision, företagsledning, marknadsföring samt IT (närmare bestämt avseende hård- och mjukvara, nätverk, systemutveckling, ADB samt kommunikationsteknologi), förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster (dock ej sådan verksamhet som avses i bankrörelselagen eller lagen om finansieringsverksamhet) ävensom därmed förenlig verksamhet. Företaget skall även ängna sig åt promotion, underhållning, event marketing, reklamverksamhet, konstutställningar och konstförvaltning ävensom idka därmed förenlig verksamhet".
Så här skriver som säkert för att kunna göra avdrag på personligt bruk, och läser man texten kan dom köpa in precis vad dom vill.. de få inkomsterna är ju i stort sett bidrag/tjänster från kommuner.
Hur ser verksamheten ut för fastigheten man har köpt? Den kräver bygglov, så på måndag kommer Gotlands kommun behöva skicka ut handlingarna. Gotlands kommun har ju också ett ansvar i det hela eftersom det i offentlighet pratats öppet om syftet med förvärvet, och att kommunen själva sålt fastigheten med vetskapen.
Jag skriver som någon annan här skrev, måtte nu familjen bli lämnade ifred eftersom det enkom finns misstankar, och så länge inga bevis framkommit eller domar skett så spekuleras och misstänkts det bara. Däremot så har familjens offentliga agerande gett syre till elden, och det har också framkommit officiella erkännande om att brott som begåtts. Jag skulle också omvänt kunna vända på misstankarna till att familjen kämpat hårt för att försöka bidra till arbetstillfällen, och samtidigt hjälpa samhället med innovativt företagande som kommunen stöttar.. Vi får se var allt det här hamnar..
Om man helt bortser från ev terrorkopplingar så upprörs du alltså inte alls av det faktum att familjen Nujen fick en fristad här i Sverige, fick bidrag av svenska skattebetalare att bygga upp sina liv? Har du en aning om hur livet i turkiska kurdistan var på den tiden/är än idag? I deras situation hade jag varit så oerhört tacksam mot mitt nya hemland och dess generösa skattebetalare att jag deklarerat varenda korvöre jag någonsin tjänat enbart för att vara säker på att detta skattas- för var hade jag och min familj varit utan den där generösa hjälp jag fick den gången? Den hjälp jag fick av ett samhälle jag inte hade någon koppling till då resten av världen, inklusive mitt eget samhälle, vände mig ryggen?
Nu har Nujens åtnjutit svenska skattepengar och på så sätt kunnat etablera sig i Sverige. Nu när de alltså har chans att ge tillbaka en promille till andra vad de själva åtnjutit då behov fanns, anställer de alltså istället utländsk, svart arbetskraft! Allt för att tjäna några solkiga kronor trots att de numer (tack vare Sverige och svenska skattebetalare som sagt) är både välutbildade och väletablerade.
Det är så mycket fel i hela den här soppan att jag vet inte var jag ska börja. Ytterligare bitter bismak får jag av Özz kopplingar till socialdemokratin, likt Mona anser nog Özz att "det är häftigt att betala skatt". Ja, tills det verkligen är dags att göra så, då är det plötsligt annat som gäller.
Packa väskan nu hela familjen Nujen, svenskarna har äntligen fått nog. Ta dina svenskfientliga "skämt" och flytta tillbaka till den gudsförgätna håla du "flydde" ifrån men du alltid hyllar så högt. Du kom hit med ingenting så var åtminstone man nog och lämna tillbaka allt Sverige och svenskarna gett er innan avresa. Lev väl i Turkiska kurdistan Özz, önskar dig och din familj väl trots allt illa du sagt om Sverige och svenskarna och allt illa du gjort.